Accepterad Bobby Flex | Ansökan till Servervakt [Punkt.]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Bobby Flex

Icke Medlem
Meddelanden
8
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Sigge

Vad heter du på discord? sigge#5363

Vad är ditt Hex:ID steam:11000010817703d

Ange ditt födelsedatum 5 Januari 1999

Beskriv din dagliga aktivitet. Vissa dagar är jag inne 12 timmar och vissa dagar enbart 2. Jag studerar på universitet så jag styr mitt schema själv. Under tentaperioder (2 veckor per 3:e månad) är jag extremt upptagen. Jag skulle säga att jag i snitt är inne 5 timmar om dagen.

Hur länge har du varit medlem på Unive? Sedan 3:e December 2023

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) https://gyazo.com/06489098920f721439811fccd598ae3b

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. En servervakt har huvudsakligen ansvar för att övervaka och upprätthålla ordningen på servern. Till skillnad från staffs, är kraven inte lika omfattande men det förväntas att en servervakt agerar professionellt och ENDAST använder sina befogenheter när det är lämpligt. Deras främsta ansvar inkluderar:

1: FÖLJA REGLERNA: Servervakter förväntas väl förstå serverns regler och demonstrera följsamhet gentemot dem.

2: ROLLSPELL: Servervakter förväntas agera som vanliga spelare när de är i karaktär samtidigt som de demonstrerar korrekt RP. En servervakt ska ha en hög RP nivå och inspirera andra spelare att också hålla en hög standard.

3: ÖVERVAKNING AV OMGIVNINGEN: Servervakter ansvarar för att ha kontroll över serverns omgivning och reagera på situationer där spelare uppenbart bryter mot reglerna. Som servervakt har man befogenheten att kicka om det är nödvändigt för att upprätthålla ordningen.

4: INGA BANS ELLER VARNINGAR: Servervakter har inte behörighet att utfärda bans eller varningar. Sådana påföljder måste tas och utfärdas av staff och vara baserade på bevis.

5: PROFESSIONELLA BEDÖMNINGAR: Eftersom en servervakt kan kicka spelare förväntas dem att göra professionella bedömningar i enlighet med Unives regler och normer.

6: FÖRBÄTTRA SPELARUPPLEVELSEN: Servervakter bidrar till en bättre spelarupplevelse för alla på servern. Det är ett gemensamt mål att ha många servervakter som samarbetar för att skapa en engagerad gemenskap och rolig RP för alla!

Varför vill du bli servervakt på servern? Till synes kan man kanske tycka att jag inte spelat tillräckligt länge för att ha tillräcklig erfarenheten för servervakt. Däremot har jag under min 1,5 månad på Unive spelat väldigt mycket och i alla typer av scenario. Jag har varit civil, solokriminell och även gängmedlem. Jag har även arbetat på olika ställen och arbetar för nuvarande på Marjas. Till skillnad från många som spelat länge som gärna håller sig för sig själva med sina kompisar, gillar jag att roleplaya med nya spelare och brukar vara på ställen där det är många nya spelare. Jag har vid flera tillfällen bedömt situationer som olämpliga men har stått maktlös. Jag vet att jag hade kunnat bidra till serverns välmående genom att dels sätta ner foten men framförallt hjälpa nya som gamla spelare för att gemensamt höja RP nivån på Unive. Jag har tidigare erfaranhet av RP på andra servers där jag haft möjligheten att exempelvis kicka och denna auktoritet har aldrig blivit missbrukad. Jag har aldrig tidigare, varken på Unive eller andra servrar, blivit kickad, fått en varning eller blivit bannad.
Jag vet att jag behövs som servervakt på Unive.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Definitionen av korruptiuon är att uttnytja sin ställning för sin egen eller någon annans vinning. Jag vet inte exakt vilka commands som blir tillgängliga för en servervakt men att exempelvis teleportera sig, laga bilar eller spawna items är ett exempel på saker som kan abusas och användas för sin egen eller annans vinning. Något annat som jag personligen sett förekomma massor är att använda showid eller reviva sig själv i en gängkonflikt för att inte förlora kriget, förlora sitt inventory eller helt enkelt undivka NLR och en 12 timmars cooldown. Commands som blir tillgängliga för en servervakt får enbart användas när något blivit tokigt och förhindrar RPn från att fortgå i vanlig ordning.

Vidare till muntlig intervju. Du har 48 timmar på dig lycka till!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka