Nekad Bob Marley | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Spooze01

Icke Medlem
Meddelanden
346
Reaction score
39
Ange ditt födelsedatum: 29 December 2006

Vad heter du på discord? BeBouu#2955

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 180-190

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Måndag:15-16:00-22:30
Tisdag:15:00-23:00
Onsdag:15:00-23:00
Torsdag:15:00-23:00
Fredag:12:00-03:00
Lördag:12:00-03:00
Söndag:12:00-03:00

Hur ofta kommer du vara inne? Måndag:15-16:00-22:30
Tisdag:15:00-23:00
Onsdag:15:00-23:00
Torsdag:15:00-23:00
Fredag:12:00-03:00
Lördag:12:00-03:00
Söndag:12:00-03:00

Hur många timmar har du på FiveM? 180-190

Vad heter du? Piotor Svensson

Hur gammal är du? Svensson

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? För att det är det perfekta jobbet för mig tror jag på. Jag vill också bli polis för att jag vill kunna rädda och hjälpa till i staden. Jag vill också vara en stor del av kårens utveckling. Jag vill inte bli polis för att få använda vapen osv... Jag vill bli polis för att jag vill kunna vara med i scenarion och kunna hjälpa folk.

Varför ska just du bli anställd? Jag ska bli anställd för att jag har bra erfarenheter inom yrket. Jag kan köra bil på ett bra sätt. Jag kan förhandla i stressade situationer. Jag kan förhandla vapen på rätt sätt och jag kan våldstrappan.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Styrkor:Bra bilkörning, Bra förhandling i situationer. Lyda order.
Svagheter:Kortsiktig i vissa situationer. Kommer inte på mera.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Ja jag har varit polis innan i denna stad.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Som aspirant så försöker jag kalla på en högre uppsatt typ en assistent eller högre. Om de kommer så förhandlar de situationen. Om de INTE kommer så tar jag hand om det själv jag beslagtar hans fordon och tar in han på förhör. Sedan ger jag han straffen som behövs och går vidare.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag går ut ur bilen och försöker beskriva vilket fordon och vilket håll och vilken väg personen kör på (i radion). Sedan går jag fram till min kollega och ringer sjukvårdare OMEDELBART och väntar på att sjukvårdare anländer sedan så påbörjar jag jakten på personen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? 1. Vi ska inte ens dit men ok.

Vi står en bit bort från banken och avvisar folk från platsen och spärrar av osv. Vi ska inte ingripa i bankrånet. (man ska inte ingripa om man är aspirant)

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag tar upp taser och säger åt han att stanna och ta det lugnt. Lyder han INTE så tasear jag han och tar på han handfängsel omedelbart och tar in han till stationen och ger straff osv.

Förklara vad radiodisciplin innebär. BLa bla bla (KOM)
BLa bla bla (Klart slut)
BLa bla bla (repetera)
BLa bla bla (uppfattat)

Radio disciplin innebär också att man inte ska avbryta folk i radion och bete sig i radion och inte prata alldeles för mycket och bete sig i radion.

Vad betyder våldstrappan? Det är t:ex om en man står tungt beväpnat så ska du inte ta fram en batong och försöka slå han. Du ska ta ditt tjänstevapen. Alltså det jag menar med detta är att= det är vad som behövs så t:ex inte skjuta någon som inte har vapen. Du ska hålla dig i en bra nivå på vad du ska göra och när du ska göra det.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka