Accepterad blychert | Ban överklagan [Gunnar]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

melle.

Medlem
Meddelanden
33
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199125717685/

Ditt Hex-ID: 1100001457762b5

Vad är din discord tagg? blychert.#0545

Vem var det som bannade dig? Du har blivit avstängd för: lall ~Akam-p.

Hur lång tid var din ban? 10 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Du har blivit avstängd för: lall

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror Akam bannad mig för att det såg ut som jag var delaktig i ett slagsmål utanför ringen i Fight club. Då jag låg på marken skadad då jag fick ett slag mot mig.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och en kompis tänkte åka ner till fight club för att kolla läget och se om nån var sugen på att ta en fight. Men min kompis hade en sak han skulle göra först innan vi åkte ner men jag åkte i förväg för att kolla om det var folk där. När jag sen kommer dit står det två killar där som jag börjar snacka med. Efter ett tag frågar ena killen om han vill ta en fight i ringen då hans kompis var rädd för honom. Så jag och killen körde en match mot varandra i ringen där båda blev skadade och vi behövde stoppa matchen. När jag sen gick ur ringen så märkte jag att jag inte hade något läkemedel så jag satte mig på en stol i fight club medan min kompis skulle möte en annan kille som kom. Men under matchen så kom de 3-4 st killar som först bara stod och kollade men sen började en av killarna snacka dåligt om en av dom så killen som tog massa skit valde att slå till killen som snackade så jag ställer mig upp då jag ser att flera börjar slåss och säger till alla att ta det i ringen där det finns regler eller att gå ut från fight cluben. I och med att jag stod jämte killarna så råkar en slå till mig då han inte kunde styra bort sin karaktär, han bad då om ursäkt och sa att han skulle slå den andra killen men missade. Jag som var skadad sen innan kommer inte upp från marken då jag blev knockad och hade lågt liv sedan innan. Innan jag hinner ställe mig så står det att jag blivit bannad för lall i 10 dagar.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag skulle säga att det är en 100 procent felaktig ban då jag inte bröt mot några regler. Även fast dom gör fel och slåss utanför ringen måste jag fortfarande rp:a på det för att det inte ska se overkligt ut och förvärra situationen. Jag skickad även till Akam efter jag fått bannen och frågade varför jag blev bannad och då sa han att alla som slåss utanför ringen blev bannad vilket jag inte gjorde. Efter det har jag försökt kontakta Akam för att förklara hur allt ligger till men inte fått kontakt så jag väljer nu att göra en banöverklagan. Jag tycker även det är väldigt konstigt att jag blev bannad för lall då jag är en spelare som har en hög rp nivå som hela tiden vill förbättra servern, jag har även donerat till servern då jag tycker det är bland de bättre som finns då RP:n är så hög och har ett starkt staff team. Jag donerade senast ca 40 min innan jag blev bannad och det är något jag aldrig hade gjort ifall jag vet att jag inte var en seriös rp spelare som bara vill serverns bästa. Jag valde också att donera till just denna servern för att jag vill att servern hela tiden ska utvecklas. Jag har också donerat för ett gäng med några killar jag vet är seriösa. Vi har varit väldigt noga med att dubbelkolla med staff innan vi gör något vi inte vet till 100 procent samt kolla igenom reglerna hela tiden så man inte gör något fel. Vi gar även satt våra egna regler i gänget för att vara ännu säkrare på att alla rp:ar korrekt. I och med att jag blev bannad i 10 dagar förlorade jag min krim roll för att försöka lugna ner några killar som var hetsiga och senare slutade med att jag blev nedslagen av misstag. Jag känner att det hade räckt med att han frågade vad som pågick för att se en klarare bild av scenariot eller ge en tillsägelse vilket jag tycker hade räckt men att dra in min krim roll samt banna mig för 10 dagar tycker jag inte gå ihop.

Hur många tidigare avstängningar har du? 6

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Min första ban var första gången jag spelade på servern. Jag hade precis sparat upp till 230k som jag skulle ha till min första bil, jag hittade en kille som sålde en m2 som jag tänkte köpa. När jag sen swischat över pengarna för den får jag aldrig någon notis att bilen är överskriven på mig så jag blev stressad då jag hade jobbat hårt för pengarna samt att det var min första bil så jag använde mig av ord som inte ska höra till en seriös rp server som denna men i med att jag inte hade mycket erfarenhet då så visste jag inte riktigt hur jag skulle rp:a. Men jag har lärt mig väldigt mycket av mina bans, t.ex. fått mycket mer erfarenhet av hur man ska rp:a i många olika situationer som ofta förekommer i unive. Samt lärt mig att det är roligare att spela för att ha kul och inte spela för makt som många ofta kan tycka är viktigt.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Enligt reglerna har jag inte gjort något fel då jag hela tiden rp:ade genom att gå fram till dom för att lugna ner dom men en av dom råka slå ner mig av misstag. Jag hade kunnat hålla mig på avstånd för att inte riskera att bli nedslagen och försökt lugna ner dom genom att skrika från avstånd men då hade dom kanske inte hört mig. Jag har varit väldigt aktiv på att kolla notiserna vi får av staffsen om allmänna saker så att jag inte ska göra misstag. Jag också kunnat backa därifrån för att inte bli inblandad i scenariot och istället reportat då den rp:n inte hör hemma på en så seriös server som denna.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt mig att jag ska ta det säkra före det osäkra genom att backa från scenariot och istället reporta för att det inte ska förvärra situationen, det gör också att rp:n på servern förbättras då de som bidrar med dålig rp försvinner.

Har du läst våra regler? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka