Nekad Bloxyjohnny | Medlem ansökning

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Bloxyjohnny

Icke Medlem
Meddelanden
3
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Einar Nils Brunner

Vad är ditt discord namn? bloxjohnny

Vad är ditt födelsedatum? 17 September 2009

Berätta om din karaktär. Elion Rosén. Elion är en 26-årig man. Han har tagit juristexamen efter några långa år på universitet och drömmer om att starta sin egna firma. Han söker just nu jobb som antingen Advokat, eller åklagare (vad som helst inom domstolen). Han ljuger för sin familj (mamma, pappa och syster) om att han vill hjälpa andra, men egentligen vill han bara tjäna enkla pengar. Han är uppväxt på Stureplan i Stockholm, och gillar inte slumområden. Han är lite bortskämd, lite dryg men han är (enligt honom själv) väldigt bra på sitt jobb. På sin fritid tycker han om att gå på bar, hans favoritdrink är en iskall Mojito. Elion gör sitt namn till en stor del av sin personlighet då han tycker att det får honom att stå ut från att vara en i mängden. Han tycker konstant att han är bättre än alla andra, men visar det inte då han är för bra för det. Han har dock några bra karaktärsdrag, han bryr sig om de som han älskar, så länge de är visar uppskattning till honom. Samt är han även ambitiös och väldigt driven till sina mål.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med social RP och positiva situationer och roliga situationer där fler än jag kan ha roligt och jag låter också ofta andra vinna på scenarion.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst innebär att man gör uppoffringar som inte gynnar sig själv utan att att det kanske till och med missgynnar en. I ett väldigt överdrivet scenario så kanske ens karaktär får bli skadad och därmed försvåra sin RP i andras gynning.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Ja det har jag. FearRP, alltid rollspela att man är rädd för t.ex pistolhot eller kidnappningar. Metagaming, när man får någon sorts info utifrån alltså "out of character", och använder sig av den medan du är i karaktär. Combatlog, när man försöker undvika ett scenario genom att t.ex lämna servern för att slippa bli kidnappad.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja, jag har gått på teater i 5 år och har i den teaterutbildningen gått på kurser i "bejakning", alltså att kompromissa under live-rp.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Karaktären har jag kommit på i samband med en pjäs vi gör på vår teater, så jag vet exakt hur han ser ut, hur hans röst är osv.

Tillbaka