Nekad Blomman95 | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Blomman95

Icke Medlem
Meddelanden
4
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 24 Januari 2004

Vad heter du på discord? _thä_bonnpöjk_#8792

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? Runt 200 timmar totalt.

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Minst 2 timmar.

Hur ofta kommer du vara inne? Minst 1 timme.

Hur många timmar har du på FiveM? Runt 200 timmar (inte på detta konto)

Vad heter du? Erik Nygren

Hur gammal är du? 23

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att jag alltid sen jag var liten blivit polis och så nu vill jag ansöka.
Jag ska bli anställd för att jag har tittat på mycket filmer om polisen, jag har alltid suttit utanför stationen och bara tittat på alla poliser som åker förbi, jag har spelat mycket polisspel och jag har kört Airsoft i 2 år(ingame ofc)
Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Jag kan hantera situationer med ett lugn, jag kan lösa problem utan att göra det värre, jag är fokuserad.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Som sagt min pappa har mycket erfarenheter.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag skulle först kolla upp fordonet och personen, jag skulle gripa personen och jag skulle beslagta fordonet. Ta in personen på förhör och om det krävs sätta personen i fängelse/häkte.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag skulle trycka på panikknappen och jag skulle gå fram till kollegan kalla efter ambulans. Jag skulle kalla på en patrull efter fordonet.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? När vi kommer fram ställer vi oss med bilen och spärrar av tar skydd och väntar på order.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag skulle dra battong göra mig redo och se om det eskallerar.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Det betyder attt när du är i polisradion så ska du ha disciplin alltså du ska inte gå runt och prata för inget och absolut inte störa.

Vad betyder våldstrappan? Desto hårdare vi kommer upp i trappan desto hårdare kommer vi att agera. Tillexempel först ska man försöka prata med gärningsmannen. Om han inte lyssnar och att han börjar göra motstånd så kan du ta upp batong eller tazer. I värsta fall pistol.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka