Nekad Bjorklund | Ban överklagan [Tropical]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Bjorklund

Icke Medlem
Meddelanden
295
Reaction score
115
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199432788832/

Ditt Hex-ID: 110000157c4eb60

Vad är din discord tagg? Bjorklund#7717

Vem var det som bannade dig? 320 / Tropical

Hur lång tid var din ban? P Ban

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? https://cdn.discordapp.com/attachments/1040247907133182023/1054034993837522995/image.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att jag spawnade in attchments till mig och några andra spelare

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Allt började med en dag då jag hängde med en polare som då är hangaround i sons. Jag fråga om han kunde lösa så att jag fick bli dörrvakt, han sprang iväg och prata med deras VP och dom sa att om jag kunde lösa Clip och lite mer saker på VPs pistol så skulle jag få bli dörrvakt. Jag frågade då min polare som var ex mod om man verkligen fick spawna in sådant och då sa han att man fick om det var till rpn och att om man gjorde scenarion till det. Jag sa okej och rpade då att jag hämtade upp några lådor och en arbetare nere i hamnen och sedan startade jag en verkstad upp i vinewood. Därefter så vänta jag nån timma och jag rpade på att jag lämna sakerna till arbetaren. Därefter gav jag honom det. Sedan så blev jag dörrvakt sedan så blev många i sons sugna på det och dom fråga om jag kunde lösa till dom med osv... Då gjorde jag det då jag inte trodde att det var något fel med det. Sedan så går det en dag och jag blir totallt skickad från hela Unive.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Den är ju inte felaktig eftersom det är ett regelbrott som jag nu fått veta att man ej får göra så. Men till mitt försvar så visste jag inte det och jag tror inte heller att många av modsen vet att man ej får det. Jag fick reda på det nu. Eftersom denna grabb som var ex mod och var mod typ 2 dgr innan jag blev promotad till mod sa att man fick göra det så länge man gjorde ett roligt och bra rp scenario av det så tänkte jag att man fick göra så. Jag förstår ju såklart att det är eget ansvar att inte göra saker som dessa och att jag istället kunnat kollat med en högre uppsatt om det stämmer och att man får göra så. Jag ångrar mig SJUKKKT mycket och detta kommer aldrig återupprepa sig. Jag förstår ju när jag tänkt efter vilket jävla dum beslut det var att göra så som jag gjorde. Jag fattade nog inte i just den stunden att det var ett så pass grovt regelbrott och att man inte fick göra så.

Dock måste jag säga med det här med att spawna in vapen som det står i FiveM bannen att det inte stämmer. Jag har ALDRIG spawnat in något vapen till någon som tex en glock eller något sådant endast ett polisvapen till en polis. Men det är inget fel på det vad jag vet. Men jag står 100% för att jag spawna in attchments och att det var ett stort regelbrott och att man borde kunna lita på mig och att en MOD ska inte uppföra sig såhär eller på något sätt abusea sina perms. Jag fattar nu hur dumt det var. Men att ha spawnat in vapen till folk har ju då absolut inte gjort.

Jag förstår såklart att det egentligen är en solklarhet att man inte ska spawna in sådant men jag tänkte nog inte riktigt efter utan jag bara körde eftersom jag fick den informationen till mig om att det ej var något fel på att spawna in sakerna om man gjorde ett scenario av det. Men jag förstår såklart nu i efterhand att det är ett regelbrott och sådant ska inte uppstå på servern.
Jag ber om ursäkt.

Hur många tidigare avstängningar har du? 1

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag chillade runt i grove street och därefter så när jag kommer till mitt hus så står en bil från dom vi har gängkrig med utanför. Jag parkerar brevid honom och börjar prata men får inget svar. Därefter åker han iväg en liten bit och börjar skjuta. Jag springer då runt min bil och försöker undvika att bli träffad. Jag lägger mig ner flera gånger inte som om jag spammar men jag sprang runt i sidorna och la mig ner i ett ganska snabbt tempo liksom inte som att jag bugga ner och upp men jag la mig ner och ställde mig upp därefter men inte jättelång tidskillnad. Jag doddgar skotten sedan åker han iväg lite till så jag lägger mig still. Han skjuter då mot mig och jag faller ihop. Jag rpar på skadorna osv, därefter åker han och då hoppar jag in i min bil och kör efter och ska få försöka kidnappa honom. Jag inser lite därefter när jag ska ta upp vapnet att jag inte har det på mig. Så jag börjar försöka ta mig till ett garage. Vid garaget blir jag bannad.

( Vi hade ju gjort saker mot varandra bland annat att dom hade skjutit mot oss x antal gånger och att dom hade vart inne på vår gård och slagit ner oss osv, vi har då också skjutit mot dom och 1 gång stormat dom, kriget började med att en av våra grabbar sköt dom och sedan fick vi krig med dom då och då backstabba han som starta kriget och gick med just old riders )

Så kortfattat så hade vi ett ganska blodigt krig så det var på ganska liv och död, många kidnappningar, skottlossningar osv hade skett och det var riktigt alvarligt, så därför såg jag detta som en STOR jävla chans att kunna ta revenge och kidnappa just denna old riders grabb eftersom vi hade krig med dom och dom hade skjutit mot oss, denna grabb var också han som backstabba vårat gäng vilket gjorde mig ännu mer sugen på att ta honom för jag inte ens har fått en riktig anledning till varför han valde att lämna och backstabba.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat kollat upp mer information om detta verkligen stämde att man fick spawna in saker som dessa om det var till RP scenarion och om man gjorde ett bra och utvecklat scenario på det. Jag hade kunnat tänkt efter en extra och tänkt "Är detta verkligen rimligt? att man får spawna in saker som detta bara sådär utan att ha godkännande av högt uppsatta staffs". Jag fattar nu verkligen hur dumt det var och jag fattar inte hur jag inte tänkte? Liksom hur fan tänker jag? Skulle jag kunnat tänkt.

Jag borde verkligen bara struntat i det och istället kanske kunna sagt att om jag verkligen ville bli dörrvakt hos sons att jag kunnat be om att försöka fixa något som finns IG för att visa min lojalitet istället för något som måste spawnas in.
Jag hade kunnat tänkt på att saker som går att få tag på inom RPn ska ej spawnas in då det antagligen inte ska finnas på servern / det finns en anledning till varför man ej kan / får spawna in sådant / att man kan köpa in sådant och få tag på sådant inom RPn.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig att ALLTID kolla upp saker innan jag gör saker. Jag har lärt mig att man aldrig ska lita på någon när det gäller saker som detta utan man ska alltid kolla upp det med högt uppsatta staffs som "FORTFARANDE" är staffs och inte någon som ej är staff längre. Jag har lärt mig att aldrig spawna in saker igen. Jag har lärt mig att aldrig försöka / lösa saker som ej går att få tag på inom rpn då det antingen är inspawnat eller så ska man ej ha det. Man ska ej ha saker som ej går att få igenom endast spelare som ej är staff. Man ska inte ha något som inte man kan få tag på inom rpn utan endast saker som går att få tag på ingame.

Jag har lärt mig att man måste tänka innan man agerar vilket jag inte gjorde i detta fall. Jag har lärt mig att alltid kolla med högsta hönset när det gäller saker som detta. Jag har lärt mig att ALDRIG ta risker som detta, då jag trodde på denna ex.mod men eftersom han ej var staff längre så kanske reglerna har ändrats och att han kanske ljuger eller så har han inte koll på det bara.
Jag ber verkligen så hemskt mycket om ursäkt och hoppas att ni kan förlåta mig.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Yes.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka