Accepterad Bjorklund | Ban överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Bjorklund

Icke Medlem
Meddelanden
295
Reaction score
115
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199432788832/

Ditt Hex-ID: 110000157c4eb60

Vad är din discord tagg? Bjorklund#7717

Vem var det som bannade dig? Akam

Hur lång tid var din ban? 5 dgr men det är 2 dagar kvar nu

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? https://cdn.discordapp.com/attachments/1040247907133182023/1043956976712962158/image.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att jag la mig ner bakom min bil när en grabb sköt mot mig och för att jag körde efter honom vilket är väldigt mycket suntförnuft men jag trodde jag hade vapen på mig

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag chillade runt i grove street och därefter så när jag kommer till mitt hus så står en bil från dom vi har gängkrig med utanför. Jag parkerar brevid honom och börjar prata men får inget svar. Därefter åker han iväg en liten bit och börjar skjuta. Jag springer då runt min bil och försöker undvika att bli träffad. Jag lägger mig ner flera gånger inte som om jag spammar men jag sprang runt i sidorna och la mig ner i ett ganska snabbt tempo liksom inte som att jag bugga ner och upp men jag la mig ner och ställde mig upp därefter men inte jättelång tidskillnad. Jag doddgar skotten sedan åker han iväg lite till så jag lägger mig still. Han skjuter då mot mig och jag faller ihop. Jag rpar på skadorna osv, därefter åker han och då hoppar jag in i min bil och kör efter och ska få försöka kidnappa honom. Jag inser lite därefter när jag ska ta upp vapnet att jag inte har det på mig. Så jag börjar försöka ta mig till ett garage. Vid garaget blir jag bannad.

( Vi hade ju gjort saker mot varandra bland annat att dom hade skjutit mot oss x antal gånger och att dom hade vart inne på vår gård och slagit ner oss osv, vi har då också skjutit mot dom och 1 gång stormat dom, kriget började med att en av våra grabbar sköt dom och sedan fick vi krig med dom då och då backstabba han som starta kriget och gick med just old riders )

Så kortfattat så hade vi ett ganska blodigt krig så det var på ganska liv och död, många kidnappningar, skottlossningar osv hade skett och det var riktigt alvarligt, så därför såg jag detta som en STOR jävla chans att kunna ta revenge och kidnappa just denna old riders grabb eftersom vi hade krig med dom och dom hade skjutit mot oss, denna grabb var också han som backstabba vårat gäng vilket gjorde mig ännu mer sugen på att ta honom för jag inte ens har fått en riktig anledning till varför han valde att lämna och backstabba.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för denna kassa rp och hoppas att ni kan förlåta mig.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Alltså såhär, jag förstår hur akam menar med bannen men jag tycker att den är lite väll lång isåfall. För att jag emote abusea inte alls så mycket som jag tror att du mena, men jag kan inte bevisa det eftersom han ej har klipp på bannen och jag har inte heller klipp på händelsen. Sedan när han skriver att jag inte har någon suntförnuft så måste ni förstå att jag trodde att jag hade en glock på mig som jag sedan åkte och tog ut. Men mitt mål var att försöka kidnappa denna grabb då det skulle kunnat blivit ett mycket roligare och lång varit scenario isåfall. Jag hade även många av mina grabbar bakom mig och en grabb kom från andra hållet. Men jag förstår också hur akam menar, så jag skulle säga att den är riktigt men kanske lite överdrivet lång för något som detta. Men jag ber om ursäkt EXTREMT mycket och hoppas att ni kan förlåta mig. Jag ber verkligen om ursäkt för denna kassa rp som jag bjöd på i just detta scenario.

Men man kan säga att den inte var felaktig eftersom jag gjord ett grovt fel genom att använda mig av denna emoten så det blev en typ av emote abuse, vilket jag ångrar mig starkt nu i efterhand och hoppas att ni kan förlåta mig. Vem vet? Jag kanske förstörde ett scenario som kunde gått längre med just att jag sprang runt och la mig ner osv, han kanske skulle skjuta ner mig och sedan kidnappa mig, men jag vet aldrig hur det hade kunnat blivit eftersom jag valde att göra såhär och det blev så tokigt och dåligt. Sedan är det oförlåtligt att jag inte var 100% säker på att jag hade gunnen på mig eftersom jag körde efter honom efter jag hade rpat på skadorna, alltså jag försökte ta revenge eftersom han sköt mig. Jag skulle stannat kvar istället när han sköt ner mig och inte kört efter honom, utan kanske kört åt ett annat håll och försökt undvika att mista mitt liv osv. Jag tänkte alltså kortfattat inte långt i denna situationen. Jag hoppas att ni kan förlåta mig och jag ber så hemskt mycket om ursäkt!

Hur många tidigare avstängningar har du? Inga alls

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Har aldrig blivit bannad tidigare

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat bara sprungit runt bilen och hukat mig istället för att använt mig av emoten som gör så att man lägger sig på mage. Jag hade kunnat struntat i att försöka kidnappa grabben och istället försökt tagit mig in till mig gänghus som låg några meter ifrån. Jag hade kunnat suttit kvar bakom bilen tills läget kändes "safe" istället för att ta risken och försökt åka efter honom och försöka kidnappa han. Jag hade kunnat försökt åkt andra hållet som han sköt från alltså neråt mot rondellen, alltså tagit bilen och bakat därifrån. Jag hade kunnat börja springa ner mot rondellen. Jag hade kunnat bidragit med i hel het bättre RP nivå. Jag hade kunnat försökt springa / krupit in på gården / huset bakom mig.

Jag hade istället kunnat spelat för att scenariot skulle blivit mer långdraget och roligare genom att antingen åka iväg åt ett annat håll och vi skulle kunna byggt på scenariona i framtiden. Jag hade kunnat legat kvar ett mycket längre tag istället när jag hade blivit skjuten, försökt tagit mig en i bilen men rpat extremt skadad och krållat in sakta som om jag var skjuten "IRL" och åkt iväg och försökt söka sjukvård så det hade kunnat blivit ett roligare scenario för sjukvårdarna, tex där dom får behandla mig, ta ur skotten osv plåstra om mig med bandage och mycket mer. Jag hade kunnat kolla i mitt inventory först och sett om jag hade en gun och isåfall ställt mig upp och skjutit från marken där jag blev skjuten ifrån eftersom det inte är lika hög RP NIVÅ att skjuta från bilar som från marken, eftersom det inte är lika vanligt längre att folk skjuter från marken utan det är med skottlossningar från bilar. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för denna kassa rp och hoppas att ni kan förlåta mig.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig att inte använda en emote för mycket inom kort tid. Jag har lärt mig att om man blir skjuten på av någon så ska man ALLTID försöka fly och inte ge "revenge" utan istället fly och då alltså värna om sitt liv eftersom det var någon som sköt mot mig nyss. Jag har lärt mig att bästa försvaret är att inte vara där / fly från plats. Jag har lärt mig att "värna" mer om mitt liv istället för att ta en risk med att försöka kidnappa en grabb helt själv när jag vet att han är beväpnad och att han inte tvekar på att använda vapnet eftersom han nyss / nydligen använde vapnet mot mig.

Jag har lärt mig att man alltid ska tänka steget före innan man agerar eftersom annars kan så dumma och tokiga saker som denna hända. Jag har lärt mig att man ALLTID ska tänka som om man endast har ett liv och man ska vara rädd om det, om jag hade varit där själv i situationen så borde jag tänkt efter - Hade jag verkligen åkt efter och börjat försöka skjuta / kidnappa denna grabben för lite "revenge" på honom och hans MC Klubb, liksom vad tjänar jag på att riskera mitt liv och möjligtvis mista det?
Jag har lärt mig att man alltid ska tänka innan man agerar som sagt. Jag har lärt mig att man alltid ska spela för rpn skull och alla inblandade i scenariot? Liksom det hade kunnat blivit ett mycket roligare scenario om jag inte hade åkt efter. Det hade kunnat blivit mer långdraget och mer utvecklat. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för denna kassa rp och hoppas att ni kan förlåta mig.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka