- Meddelanden
- 52
- Reaction score
- 5
Åtgärds-referens
ID: 2935 — Normal (25p)
Typ: Okänd
Anledning: Grov metagaming + korruption som staff | ringer medlem på snapchat och metar
Personal: 8mod
Datum: 2026-05-15
Visa på portalen
Beskriv vad som hände från ditt perspektiv När jag var staff satt jag och gjorde staffarbete samtidigt som jag pratade med en kompis i samtal. Under tiden råkade jag nämna var några personer befann sig medan jag speccade dem. Det var aldrig min tanke att informationen skulle användas för metagaming eller ge någon fördel i RP. Personen jag pratade med agerade heller inte på informationen och åkte aldrig dit eller använde den på något sätt. I efterhand förstår jag dock att det fortfarande var fel av mig att dela information medan jag utförde staffarbete. Som staff ska man vara extra försiktig med vilken information man säger, även om avsikten inte är att meta. Jag tar fullt ansvar för att situationen kunde uppfattas fel och förstår varför det togs seriöst.
Varför anser du att åtgärden var felaktig? Jag tycker att bannen känns delvis felaktig eftersom det aldrig fanns någon avsikt att metagama eller påverka RP-situationen. Informationen användes aldrig av personen jag pratade med, och ingen åkte till platsen eller drog nytta av det jag sa.
Samtidigt förstår jag varför åtgärden togs, eftersom jag som staff har ett större ansvar och inte borde ha delat sådan information över huvud taget. Jag respekterar beslutet men hoppas att ni kan ta hänsyn till att det inte fanns något ont uppsåt bakom händelsen och att ingen faktisk metagaming skedde. Jag har lärt mig av misstaget och kommer vara mycket mer försiktig framöver.
Har du bevis som stödjer din överklagan? Nej det finns ej bevis
Har du läst och förstår reglerna? Ja
Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja