Björnbäret | Ansökan till Support [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Björnbäret

Icke Medlem
Meddelanden
20
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? victor

Vad heter du på discord? Björnbäret#5942

Ange ditt födelsedatum 5 Februari 2007

Mellan vilka tider kan du oftast spela? mellan 08 till 23:00

Berätta om dig själv hej jag heter victor och jag har spelat fivem på unive ett bra tag nu och tyckte att det var dags att söka till staff på servern för jag vill vara en förebild till dom som faktisk som spelar på unive för att rpa och inte förstöra. Jag vill även få bort alla lallare från servern och dom som gör regelbrott.

Vad skulle du göra om du blir staff? De finns ett par väldigt enkla svar för denna fråga, mitt arbete för att producera en fungerande server genom att arbeta emot folk som inte kan följa regler och massa mer. Men såklart så handlar de ju inte om att ta bort personer som inte kan spela servern korrekt. De handlar även om att ge folk den hjälp dem behöver, allt ifrån support om buggar, till support på forumet. Alltså de jag skulle göra som staff är att påverka servern på ett positivt sätt via ett större och längre arbete. Om vi skall ta specifikt vad jag skall göra som staff så är de att vänta på att de är folk som behöver support i support VC eller kanaler, men samt även ge folk support in game. Men även så handlar de om att se till att folk följer regelverket ingame. Se till att folk inte bryter mot regler, samt beter sig positivt och inte sprider hat och andra saker som vi inte vill nå på servern. Om vi skall ta ännu mer specifikt så skall jag i stort sätt endast sitta och vänta i en supportsamtal, medans jag gör arbete ingame, spectat misstänkta personer och bara alltså göra ett gott arbete.

Hur länge har du spelat på Unive? Sen 26 Oktober 2020

Vad är det som får dig att vilja bli support på just Unive? Jag väljer att ansöka till support just på denna server eftersom jag är intresserad att producera ett bra arbete för att förbättra servern. Allt handlar i stort sätt om att hjälpa folk som inte kan hjälpa sig själva. Alltså support, ett bra exempel är någon som undrar hur man ansöker till Whitelist, då förklarar jag lugnt och vänligt vart man gör de och vad han skall tänka på. Alltså jag vill göra något gott för en större summa människor. Och då anser jag att denna server är perfekt för detta syfte. Men de finns ju såklart även sociala anledningar, jag har nuvarande starka intressen för att lära och starta nya kontakter inom spelar basen. Allt ifrån nya spelare till gamla veteraner. Jag vill lära känna folk som har gjort detta arbete mindre eller längre än mig, och jag vill lära mig av andra folk eller helt enkelt lära folk. Alltså jag vill vara en del utav något större.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats? Jag skulle kunna göra denna server till en bättre plats genom att arbeta hårt och vissa att Staff teamet arbetar inte emot regel brytare, istället arbetar vi för att de skall vara roligt. Såklart vi arbetar emot folk som bryter regler, men vi skall prioritera att de skall vara roligt för alla. Om vi skall ta lite mer specifika situationer så kan vi ta ett exempel på ett scenario. Om vi säger vi har 2 personer som tycker att den andra personen har gjort fel, då är de otroligt viktigt att du INTE bara skyller ut en enda person, du skall först ifrågasätta dem båda och titta närmare, vem har gjort fel? Vad kan dem lära sig? Alltså jag tittar in djupare i situationer så att de verkligen inte blir fel.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har faktiskt väldigt breda erfarenheter, jag har varit Support och staff på flertal servar, om jag skall ta en mindre lista så är de: snöstaden rRoleplay, inspire roleplay Men jag valde att avgå för ett par saker som hände i staff teamet

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Jag har fulla kunskaper i stort sett alla kommandon som existerar inom administratör användning men dom viktsigaste är

/noclip (för att flyga runt osynligt genom väggar och mark)
/bring (för att tpa någon till där du är)
/sqlbanhistory (för att kolla någons ban history)
/kick (för att sparka en spelare)
/freeze (för att frysa en person)
/sqlunban (för att unbanna någon)
/spec (för att spectata någon)
/svban (för att banna någon)
/revive ID (för att återhämta någon)
/goto (gå till id) ID
/dv (tar bort ett fordon)
/sqlbanoffline (när man bannar någon offline)
/setjob ID (för att ge id ett jobb, som exempelvis meko anställd)

Skulle du säga att du har lätt att lära dig saker och vidare anpassa dig utifrån system? Ja, det skulle jag säga för jag har lätt för att lära mig saker och jag ger inte upp direkt och jag kan anpassa mig utifrån system!

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir support är du beredd att sluta spela där då? Jag spelar inte på någon annan server än unvie.

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Nej, inte vad jag kommer på just nu.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka