Nekad BizQ | VD-jobb ansökan [Jyazz]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

BizQ

Icke Medlem
Meddelanden
87
Reaction score
19
Vilket jobb vill du ansöka till?
VD på Enhörning Advokatbyrå

Vad heter du på discord?
BizQ#3788

Hur länge har du spelat på Unive?
2 år, 1400h

Hur rollspelar du på servern?
Laglig

Hur kommer du att utveckla jobbet?
Utveckla Advokatbyrån är något jag gjort ett bra tag och kommer definitivt att fortsätta med det oavsett om jag får denna position eller inte.
Först och främst vill jag anställa fler seriösa RPare som brinner för att lära sig och alltid försöker att höja sin och andras RP nivå.
Något jag tror på är kvalitet över kvantitet så jag kommer även att tyvärr behöva vara rätt strikt när det gäller nolltolerans av lallande i alla olika typer av
rätts-scenarios om det så gäller ett trafikstopp på en själv eller rättegång inför halva servern.

Mitt mål är att alla kriminella ska vilja ringa advokatbyrån om dom behöver hjälp, med kunskapen om att samtliga anställda är kompetenta.
Ofta är det riktigt hemskt att åka fast för ett grovt brott och tänka på att man kommer behöva sitta inne länge, men jag hoppas på att med Advokatbyråns
hjälp kommer scenariot bli mycket roligare oavsett om man åker in eller klarar sig ur situationen.

Något jag kan fokusera lite mer på som VD att ha lite typer av utbildningar där jag kan lära mina kollegor allt jag kan, och jag även jobba på att steppa upp min egen RP nivå samt juridikkunskap ännu mer. Jag vill också inleda ett typ av samarbete med poliskåren där jag planerat att ha typ en kurs i juridik för polisen, något jag tror skulle vara uppskattat och skulle sannolikt höja RP nivån för hela servern.

När domstolen så småningom återlanseras så kommer jag genast att inleda ett samarbeta med dom samt se till att lösa rättegångar mycket oftare än tidigare.
Några exempel är genom överklaganden, stämningsansökningar och liknande. Har ett par idéer på rättegångsscenarion som bara ligger och väntar på att domstolen ska komma igång.
Utöver det så har jag och kommer att fortsätta att aktivt förbättra advokatbyrån OOC genom t.ex. designandet av ett visitkort som är på väg.
Jag har även föreslagit lite andra förbättringar till advokatbyrån och förhörs-RPn överlag med t.ex. förslag på en TV som kan visa medalklip i varje förhörsrum istället för att ta bevismaterial genom discord.
Helt ny lokal till advokatbyrån och tillhörande bilar är något annat som jag föreslagit samt tagit fram filer till.

Vilka erfarenheter har du inom jobbet?
Jag har jobbat på advokatbyrån över 6 månader, tackat nej till erbjudande om chefspositionen samt hållit biträdande chef positionen ett bra tag och dom senaste månaderna har jag hållit personalansvarig position.
Innan det var jag polis ett antal månader, där min högsta rang var överintendent med i princip alla utbildningar som fanns på den tiden.
IRL är jag måttligt intresserad av juridik där jag t.ex. kollar på youtube relaterat till juridik både i USA och Sverige.
Har även t.ex. studerat lagboken kring dom vanligaste brotten och genomgång av en rättegång för att få en uppfattning om hur det funkar.

Hur ofta kommer du vara inne?
Försöker hålla ett par timmar om dagen minst, ibland mindre men oftast blir det mer än ett par timmar varje dag.

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte blir chef?
Ja

Spelar du för tillfället på någon annan server än Unive?
Nej

Har du läst våra Regler?
Kanske

Övrigt:
Min karaktär heter Karl-Johan Von Enhörning, klart jag måste bli VD

pfp3.png

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka