Ej Antagen Binkann | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Binkann

Icke Medlem
Meddelanden
270
Reaction score
5
Vad är ditt namn i verkligheten? Linus

Ditt discordnamn: binkann

Ange ditt födelsedatum 12 Mars 2008

Varför ska just du bli staff? Jag anser att jag är ett starkt val för rollen som Helper/staff. Jag har tidigare varit staff och har därför erfarenhet av rollen och vet vad som krävs. Jag är noggrann när det gäller att avgöra vilka som får tillgång till servern eftersom vi vill undvika personer som inte kan uppföra sig. Jag är en ansvarsfull individ som är mogen, kompetent och seriös. Jag behandlar alla med respekt och hanterar supportärenden på ett strukturerat sätt, jag lyssnar på vad spelare har att säga och gör därefter en rättvis bedömning om de är lämpade att stanna i Unives community. Utöver detta är jag mycket aktiv, cirka 5 timmar per dag, och jag kommer att lägga stor del av den tiden på att specca olika scenarion och hantera reports för att bidra till en positiv upplevelse för alla medlemmar.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Min känsla är att den kriminella RPn just nu inte fungerar särskilt bra. Det är för mycket skjutningar, metagaming och regelbrott som till exempel fear RP och brist på sunt förnuft. Detta gör att hela RP upplevelsen blir tråkig för de som vill ha en mer social och realistisk RP, där man faktiskt pratar och bygger upp en historia istället för att bara skjuta direkt.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? För att lösa problemet med den kriminella RPn skulle jag och resten av staffteamet fokusera på några viktiga saker. Först och främst skulle vi göra reglerna tydligare och se till att alla spelare förstår dem. Vi kan hålla möten där vi går igenom just dessa regler så att alla förstår hur viktiga de är för en bra RP upplevelse. Vi kan också införa tydligare konsekvenser för de som bryter mot reglerna så att det blir mer seriöst. Dessutom kan vi uppmuntra spelare att delta i mer sociala och berättelsedrivna interaktioner istället för att bara fokusera på skjutningar.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt i sin staff roll innebär att man alltid är tydlig och respektfull när man kommunicerar med andra. Det handlar om att se till att alla förstår reglerna och att man är konsekvent när man tillämpar dem. Det är också viktigt att vara lyhörd och öppen för feedback så att man kan förbättra spelupplevelsen för alla. När konflikter uppstår är det viktigt att hantera dem lugnt och rättvist och att försöka förstå alla sidor. Som staff ska man alltid vara en förebild och agera på det sätt man vill att andra ska agera. För mig är det mycket viktigt att vara professionell eftersom det bidrar till en trygg och positiv miljö.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Just nu RPn jag inte så mycket men jag går in då och då. Jag känner att jag vill ta ett steg upp eftersom jag är mogen för det. Jag har mycket tid just nu för staffarbete och privat har jag inte så mycket stress. Alla mina inlämningar är klara så jag känner att jag kan bidra mer och samtidigt hålla en bra balans mellan staffarbete och privatliv.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan tidigt i 2021 men med pauser och jämna spelrutiner.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag har tidigare erfarenhet som staff. Jag har varit medlemskapsansvarig och även haft rollen som Helper. Genom dessa roller har jag fått en bra förståelse för hur staffarbetet fungerar och hur man hanterar olika situationer på ett rättvist och professionellt sätt.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? Jobb, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej

Ej antagen, ej tagit intervju.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka