Nekad BING | Ban Överklagan bl11zz

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

BING

Aktiv Medlem
Meddelanden
1,123
Reaction score
47
Länk till din steam profil: bing02

Ditt Hex-ID: 11000013ff596bd

Vad är din discord tagg? 1bing

Vem var det som bannade dig? bl11zz

Bild på banmeddelande: image_2025-06-09_173520147.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att jag valde skriva " Bara för du förlorade vapnet gubben " eller något skulle vara tydligare ifall jag skulle ha fått bevis från staffs. Sen så valde jag också be sjukvården att sätta på han som anmälde mig kryckor för att han fick då en skottskada på benet när mina egna kollegor inte hade kryckor då de också dog i senariot. Men det första behöver jag bevis på för att veta exakt vad jag skrev och jag skrev det som ett budskap eftersom att han släppte ner vapnet på marken när han blev arresterad vilket gjorde det väldigt tråkigt för våran part som polisen.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Bl11zz och andra staffs bad mig komma support när jag skulle göra skolarbete så försökte jag förklara lite vad jag menade osv, sen så ber jag om bevis så vill de inte skicka det anledningen bakom det vet jag inte

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Enligt mig tycker jag att bli bannad för hets2 genom, att skriva " Gubben " är lite för grovt + så blev jag bannad av att fråga sjukvårdaren om att sätta på en person kryckor som har blivit skottskadad på benet, för mig så är det ärlig rp men även om det är tråkigt man får ge och ta. Men eftersom att mina kollegor inte fick det så i efterhand så kan jag erkänna att det var lite skevt rp. Jag trodde att man använde ordet " Gubben " För att nämna män eller att den va en synonym för mannen eller kompis, men enligt mig så är det inget hetsigt alls utan bara ett ordval som jag valde då jag inte heller blev tillsagd innan att ordet " Gubben " var kränkande eller nedsättande .

Referenslista:

SAOL (2025) " Gubben " Upplaga finns ej (Förstahandskälla)
Svensk Ordbok
https://svenska.se/tre/?sok=gubben&pz=1 svenska.se

Philip320 (2022, Oktober 9) " Banöverklagan " Upplaga 3 (Andrahandskälla)
Forum
https://unive.se/threads/importen-ban-överklagan-bg.114855/#post-373801

Sammafattat:

Jag tycker att hets oocn är felaktig men tråkiga rpn kanske var satt rätt eftersom att jag bidrog ju då med lite dålig rp.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Senast så fick jag en pban för jag bytte till en annan server, men jag förstog mitt fel och tog emot konsekvenserna

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Aaaa ifall ni anser att ordet " Gubben " Är ett hetsigt ord så kan jag sluta använda det, jag kan också göra det roligare med att kanske ge han förhör osv. Istället för att skriva metaforer som att " Bara för du förlorade vapnet gubben " som budskap så kan jag istället komma rak på sak och säga att han inte ska droppa vapnet igen.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja självklart!

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

om ja får fråga är meningen " 100 gubbe " också hets ooc då?

skulle va nice att bli unbannad då jag ska ha en insats senare idag

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka