Nekad Biggie_ | Medlem ansökning {e34]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Biggie_

Icke Medlem
Meddelanden
2
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Neo

Vad är ditt discord namn? denstorsta

Vad är ditt födelsedatum? 6 Maj 2008

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Förnamn: Jonathan Efternamn: Eklund Ålder: 32 år

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Analytisk, reserverad, lojal.

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Jonathan Eklund växte upp i Uppsala i en akademisk familj där logik och intellekt prioriterades över känslor. Hans pappa var filosofiprofessor och hans mamma psykolog, vilket gjorde att han tidigt lärde sig att analysera människor och situationer, men också att hålla sina egna känslor på avstånd. Han utbildade sig till journalist och arbetade i flera år med grävande reportage, där han avslöjade korruption och maktmissbruk. Men ett avslöjande gick för långt. Han grävde i något han inte borde ha rört, och plötsligt vände allt – hot började strömma in, anonyma samtal mitt i natten, känslan av att vara förföljd. Till slut insåg han att han inte kunde stanna kvar. Han lämnade allt bakom sig och flyttade till en ny stad för att börja om, utan att någon egentligen vet varför han lämnade sitt tidigare liv. Jonathan har inga tydliga mål, men han vet att han inte kan hålla sig undan för alltid. Han är driven av sin nyfikenhet och sitt behov av att förstå, vilket gör att han förr eller senare kommer att dras in i något – kanske ett nytt grävande journalistiskt uppdrag, kanske en värld han inte borde sätta sin fot i. Kanske söker han en ny mening, ett nytt syfte. Han överväger att bygga upp ett nytt liv, kanske som privatdetektiv, kanske inom säkerhetsbranschen – men han vet också att hans förflutna kan komma ikapp honom när som helst. Frågan är bara hur han ska hantera det när det händer.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med seriöst och genomtänkt RP som skapar djup och engagerande berättelser för både mig själv och andra spelare. Jag fokuserar på att spela en trovärdig karaktär med realistiska reaktioner, mål och svagheter, vilket bidrar till ett mer levande och dynamiskt RP. Eftersom min karaktär Jonathan Eklund har en bakgrund som journalist och undersökare, kan jag bidra med RP som kretsar kring att avslöja hemligheter, gräva i korruption eller skapa intressanta konflikter som leder till mer än bara action – till exempel konspirationer, maktspel och moraliska dilemman.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst innebär att man inte bara fokuserar på att "vinna" ett scenario själv, utan att man istället rollspelar på ett sätt som gör situationen intressant och realistisk för alla inblandade. Det handlar om att sätta RPT framför sin egen karaktärs framgång och att vara villig att förlora eller hamna i en dålig situation.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Nej det har jag inte.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? RDM: Det är inte tillåtet att döda eller attackera andra spelare utan en giltig anledning eller ett pågående RP-scenario. VDM: Att använda ett fordon som vapen för att skada eller döda någon utan RP-skäl är förbjudet. Sunt förnuft – Alla spelare ska använda logiskt tänkande och agera på ett rimligt sätt inom spelets värld. Social RP – Alla scenarion ska i första hand byggas kring dialog och interaktion istället för våld och skjutningar. Metagaming – Att använda information som din karaktär inte kan veta in-game är förbjudet.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag är en engagerad och seriös spelare som alltid strävar efter att skapa realistiskt och underhållande rp. Jag har god förståelse för reglerna och är mån om att följa dem för att bidra till en rolig och rättvis spelmiljö.
 
Vidare till muntlig intervju, du har 72h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!
:unive:
 
Nekad.
Anledning:
Du har ej tagit din intervju i tid.
Du får ansöka igen om 24h. Lycka till nästa gång!
 
Tillbaka
Top