Accepterad BibboTheMan | Ban överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

BibboTheMan

Icke Medlem
Meddelanden
1
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198949780720/

Ditt Hex-ID: 11000013afaccf0

Vad är din discord tagg? Bibbo#0051

Vem var det som bannade dig? Det framgick dessvärre inte vem som hade bannat på på discord.

Hur lång tid var din ban? Permanent från discord servern. För korruption och staff diss. (De la väl till staff diss utan en specifik anledning.)

Var är du bannad? Discord servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Det står att jag har blivit bannad för korruption samt staff diss på Unives discord.

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Under den tid jag arbetade som biträdande chef på taxi firman så märkte jag att det var minus på företaget, detta var mycket chockerande och jag misstänkte att någon hade stulit en kopiös mängd pengar från företaget, under den tiden hade jag ingen chef som kunde hjälpa mig utan jag var själv med mina anställda. Vi lyckades samla in 1.5 miljoner och la in det på företags kontot, dagen efter hade vi dragit in tillräckligt med pengar för att klara oss, plus att Unives staff team hade anställt någon till arbetet och då lagt in 90 miljoner kronor. Då föreslog en kollega att ta ut pengarna vi la in under gårdagen för få tillbaks det vi hade lagt in av våra egna privat pengar. Då tog vi ut omedvetna om straffet. Utan någon förvarning alls blev jag sparkad från jobbet och bannad permanent. Sedan la de till "staff diss" lite för att vara extra dryg. Jag var ju såklart hemskt ledsen och tog då en paus i ett par månader. Nu är jag här för att ren förklara mig och i hopp om att bli unbannad så att jag kan fortsätta bidra till en bra RP. Jag skulle aldrig gjort det om jag inte visste att man inte fick det, jag skall inte göra om samma misstag. Men jag förstod inte varför de hade en knapp för att kunna ta ut pengar från företaget om det inte är tillåtet. Men jag skulle tro att personen som bannade mig trodde att jag skulle fuska.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. I det ovanstående meddelande har jag förklarat frågan, men innan jag blev bannad så var jag inne på servern och RPade med mina kollegor på taxifirman några minuter efter uttaget.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag skulle tro att det var ett missförstånd från båda hållen, men framförallt mitt fel då jag inte var tillräckligt påläst. Korruption var något jag inte var medveten om, men jag skulle även tro att personen som bannade mig inte riktigt pratade med mig innan för att få reda på exakt varför jag tog ut den summa pengar. Det tycker jag var fel. Men under tiden jag spelade på Unive under den tiden var jag relativt ny på RP och visste då inte jätte mycket. Men nu kan jag allt mer. Hade mycket gärna kunnat ta detta i ett support samtal om jag inte var bannad från discorden.

Hur många tidigare avstängningar har du? 6

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. De flesta har med OOC och att inte ha svarat med /me. Den gången jag blev bannad för /me var ett fel som en Servervakt gjorde då min spel hade fryst under ett scenario där jag var medvetslös och där han försökte undersöka mig, han gav mig ungefär 3 sekunder på att svara. Sedan bannade han 60 minuter. Jag skrev till honom privat och har bevis på att han erkände att han hade fel. De andra gångerna när jag hade råkat tala OOC är då på grund utav att när jag började spela på Unive var jag en mycket nybliven RP spelare och då inte visste helt och hållet vad OOC innebar. Jag sa bland annat titta lappen då jag trodde det var det rätta sättet att säga det på och blev då bannad för att jag försökte få en snubbe att lyfta upp en grabb som hade blivit medvetslös. Ingen av dessa var såpas allvarliga och vissa var även alldeles för överdrivna. Hade tyckt det var mer lämpigt att PM en IG och kanske bara varnat en.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Just i den situationen kunde jag ha läst på och kanske försökt få hjälp av vänner som kunde förklarat hur saker och ting fungerat.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Såklart jag har lärt mig. Bland annat från mina tidigare bans då jag har utvecklat min RP nivå samt lärt mig en hel del av RP och alla regler som gäller. Sedan kanske jag borde ha kollat med en staff och kanske gjort en report när jag upptäckte att det var minus i företags kassan istället för ha hanterat det som jag gjorde.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Absolut! Tack! :)

Jag hittar ingen ban på detta hexid.

Vill se skärpning på dig

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka