Bestplayer12lol
Icke Medlem
- Meddelanden
- 2
- Reaction score
- 0
Vad är ditt namn i verkligheten? Amar
Vad är ditt discord namn? aisdjfisdafjisdofsaidf123_10586
Vad är ditt födelsedatum? 20 Februari 2003
Heter du samma på Discord som på Steam? Nej
Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Amar Ceric, 18
Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? ambitiös, snäll, hjälpsam
Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Jag har vairt kriminell på många andra städer, men jag har också varit polis. Mina planer för denna servern är att vara kriminell, och kanske ha en poliskaraktär. Jag kommer vara väldigt aktiv.
Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med engagerat och seriöst rollspel där jag alltid försöker hålla mig i karaktär och skapa realistiska scenarion. Jag gillar att samarbeta med andra spelare för att bygga upp intressanta scenarion, oavsett om det handlar om drama, konflikter eller vardagligt spel. Jag respekterar serverns regler och gör mitt bästa för att vara en del av en bra RP-upplevelse för alla. Det har jag alltid vairt, och kommer fortsätta vara det.
Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? innebär att du inte alltid ska fokusera på att "vinna" eller komma ut på topp i varje situation – utan istället bidra till ett bra och trovärdigt rollspel, även om det innebär att din karaktär förlorar, blir lurad, gripen eller på annat sätt hamnar i underläge.
Det betyder bland annat:
Du ger plats åt andras RP – till exempel att låta en polis lyckas gripa dig, eller att en rånare faktiskt lyckas med sitt rån, om det är riligt i scenariot.
Du skapar drama och utveckling – förluster och motgångar leder ofta till mer intressant och djupare rollspel.
Du metagamer inte för att "vinna" – du använder inte utomstående kunskap eller spelar osannolikt smart bara för att klara dig.
Du är inte rädd för att din karaktär misslyckas –
Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Ja, jag har brutit mot reglerna en gång, och det gällde OOC. Det var under ett stressigt RP-scenario där jag blev osäker på vad som gällde, och istället för att göra en report så skrev jag i OOC-chatten. Jag fattade efteråt att det inte var rätt sätt att hantera det. Efter det läste jag igenom reglerna igen och lärde mig att man alltid ska ta sånt via admins och inte blanda in OOC i RP. Det var ett misstag, men jag lärde mig av det och har varit noga med att följa reglerna sedan dess.
Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej
Kan du ge exempel på några av serverns regler? ja, att ha lämplig ton. RDm är såklart inte tillåtet, inte vdm heller. OOC är fel. Metagaming är också fel. Man ska ha respekt, inte vara toxic osv.
Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? inte så mycket
Vad är ditt discord namn? aisdjfisdafjisdofsaidf123_10586
Vad är ditt födelsedatum? 20 Februari 2003
Heter du samma på Discord som på Steam? Nej
Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Amar Ceric, 18
Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? ambitiös, snäll, hjälpsam
Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Jag har vairt kriminell på många andra städer, men jag har också varit polis. Mina planer för denna servern är att vara kriminell, och kanske ha en poliskaraktär. Jag kommer vara väldigt aktiv.
Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med engagerat och seriöst rollspel där jag alltid försöker hålla mig i karaktär och skapa realistiska scenarion. Jag gillar att samarbeta med andra spelare för att bygga upp intressanta scenarion, oavsett om det handlar om drama, konflikter eller vardagligt spel. Jag respekterar serverns regler och gör mitt bästa för att vara en del av en bra RP-upplevelse för alla. Det har jag alltid vairt, och kommer fortsätta vara det.
Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? innebär att du inte alltid ska fokusera på att "vinna" eller komma ut på topp i varje situation – utan istället bidra till ett bra och trovärdigt rollspel, även om det innebär att din karaktär förlorar, blir lurad, gripen eller på annat sätt hamnar i underläge.
Det betyder bland annat:
Du ger plats åt andras RP – till exempel att låta en polis lyckas gripa dig, eller att en rånare faktiskt lyckas med sitt rån, om det är riligt i scenariot.
Du skapar drama och utveckling – förluster och motgångar leder ofta till mer intressant och djupare rollspel.
Du metagamer inte för att "vinna" – du använder inte utomstående kunskap eller spelar osannolikt smart bara för att klara dig.
Du är inte rädd för att din karaktär misslyckas –
Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Ja, jag har brutit mot reglerna en gång, och det gällde OOC. Det var under ett stressigt RP-scenario där jag blev osäker på vad som gällde, och istället för att göra en report så skrev jag i OOC-chatten. Jag fattade efteråt att det inte var rätt sätt att hantera det. Efter det läste jag igenom reglerna igen och lärde mig att man alltid ska ta sånt via admins och inte blanda in OOC i RP. Det var ett misstag, men jag lärde mig av det och har varit noga med att följa reglerna sedan dess.
Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej
Kan du ge exempel på några av serverns regler? ja, att ha lämplig ton. RDm är såklart inte tillåtet, inte vdm heller. OOC är fel. Metagaming är också fel. Man ska ha respekt, inte vara toxic osv.
Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? inte så mycket