Accepterad Bergsjön! | Medlem ansökning [Darksiqe]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Bergsjön!

Bergsjön <3
Meddelanden
22
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Tim

Vad är ditt discord namn? Birken4492

Vad är ditt födelsedatum? 19 November 2003

Heter du samma på Discord som på Steam? Ja

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Leo Svahn, 28 år

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Driven, lojal, spontan

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Leo är en snubbe som kommer från en rätt stökig bakgrund. Han växte upp med rätt lite runt sig och har fått kämpa sig fram själv, vilket har format honom till en ganska street-smart person. Han har jobbat lite här och där – allt från att köra budbil till att hjälpa till på verkstad. Nu när han kommit till stan vill han börja om på nytt, men det är inte helt säkert åt vilket håll det går. Ena dagen snackar han om att starta eget företag, nästa dag är han på väg in i en deal som kanske inte är helt laglig. Han har hjärtat på rätt ställe, men rätt svag för snabba cash.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag är en spelare som gillar att bygga upp långa och trovärdiga karaktärer. Jag är bra på att skapa driv i scener och tycker det är viktigt att alla som är med får något att spela på. Jag kan spela både vardagligt och dramatiskt RP, och är inte rädd för att hamna i underläge eller ta konsekvenser – det gör bara RP bättre. Jag försöker alltid få det att kännas verkligt och underhållande, både för mig och andra.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det betyder att man inte alltid ska försöka "vinna" eller ta över varje situation, utan man ska spela så att det blir en bra story för alla. Ibland är det du som förlorar – blir arresterad, lurad eller skjuten – och det är okej. Det viktiga är att scenariot blir kul, spännande och känns som en riktig berättelse där alla får något att spela på.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Ja, det hände på en tidigare server att jag råkade bryta mot en regel kring initiativ vid rån. Det var inget grovt, men jag blev tillrättavisad och tog det på allvar. Sedan dess har jag varit noga med att läsa regler och alltid dubbelkolla innan jag gör något i gråzonen. Jag lärde mig att det är bättre att ta ett steg tillbaka och spela snyggt, än att chansa.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler?
Powergaming är förbjudet – man får inte tvinga igenom handlingar som andra inte kan reagera på.
Metagaming är inte tillåtet – alltså att använda info man fått utanför RP i spelet.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan?
Jag gillar RP för att det är ett sätt att leva sig in i något annat och ha kul med andra människor. Jag är lugn OOC, har bra koll på RP-etikett och gillar att både skapa och följa storylines. Jag är lätt att ha att göra med, tar feedback bra och är inte rädd för att hoppa in i nya scenarion – oavsett om det är ett gänggräl, polisförhör eller bara häng på stan.

Senast ändrad:
+Rep otroligt bra rollspelare som försöker få alla glada och ha roligt på en server. rekommenderar starkt

Vidare till muntlig intervju, du har 72h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Godkänd efter muntlig intervju.
Din testperiod på 10 dagar startar nu. Välkommen till Unive!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka