Inaktuell Bergman | Staff Ansökan [Roziii, Jaak]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Bergman17

Medlem
Jobbstyrning
Meddelanden
356
Reaction score
17
Vad är ditt namn i verkligheten?

Liam

Ditt discordnamn:

svennebanan0_

Ange ditt födelsedatum:

27 September 2007

Varför ska just du bli staff?

Jo, jag tycker att just jag ska bli staff eftersom att jag brinner för staff arbetet. Jag brinner lixom allmänt för att hjälpa folk! Jag har många anledningar till att just jag ska bli staff, den första är att jag har väldigt mycket erfarenheter.
Jag var staff för första gången 2020. Det var på en ganska liten server, sedan valde jag att gå till unive 2021 på mitt förra discordkonto som heter liam.4192 beviset har ni genom att om ni kollar på profilen så ser ni att det är samma spotify konto kopplat på båda. Iallafall, jag valde då att gå till unive 2021 eftersom att det var den största servern med bäst rp nivå, sedan blev jag staff runt december 2021 om jag inte minns fel. Därefter så efter ett litet tag så lämnade jag unive och sedan dess har jag varit staff ett flertals gånger. Väldigt mycket erfarenheter har jag samt detta leder då till att jag är kunnig.
Påtal om kunnig så är det nästa anledning. Jag tycker även att just jag ska bli staff eftersom att jag som sagt har mycket erfarenheter vilket har ledat till att jag kan väldigt mycket inom staff området, jag är väldigt kunnig skulle jag själv säga.
Tredje anledningen är att jag är en driven och snäll person som allmänt vill hjälpa till, jag brinner för att hjälpa folk med sina problem samt jag brinner för att utveckla server så mycket jag kan, det är därför jag ansöker till staff.
Nästa anledningen är att jag är en mogen individ som är proffsig inom sitt yrke. Alltså så kommer jag inte att tramsa bort rollen som staff utan jag kommer ta den seriöst samt inte abusa och se till att göra mina bedömningar som staff rättvist.
Sista anledningen är min aktivitet. Jag är en väldigt aktiv person när det kommer till spel, jag brukar sitta på lektionen och svara pms eftersom jag får jätte många då jag för tillfället är Medlemskaps Ansvarig. Eftersom att jag är Medlemskaps Ansvarig så känner jag att ni kan tro på mig när jag säger att jag är en väldigt aktiv person, jag tar många intervjuer samt ansökningar nu som Medlemskaps Ansvarig samt är väldigt aktiv och jag kommer vara minst lika aktiv om inte mer aktiv ifall jag blir staff då det är ett ännu roligare ämne att jobba inom! Jag kände att jag skulle börja med Medlemskaps Ansvarig eftersom att jag ska visa min aktivitet och visa att jag är lojal till server så nu när jag skickar in denna ansökan så är jag för tillfället Medlemskaps Ansvarig och är villig att säga upp den för att bli en del av staff teamet. Jag tror att jag kommer kunna bidra väldigt positivt till servern ifall jag får en plats i staff teamet. :)

Vad tycker du inte fungerar på Unive?
Unive är en väldigt bra server, varit den största och den bästa sen 2020 vad jag minns och kommer alltid vara det framåt! Multistaden var även den bästa. Men om vi ska snacka vad som inte fungerar på Unive nu 2024 så skulle jag säga att Kriminella rollspelandet inte funkar riktigt så bra som det kan göra. Även fast kriminella rpn är påväg uppåt eftersom Philip har rensat de dåliga gängen så tycker jag fortfarande att det kan vara bättre. Men man vet aldrig, den är iallafall påväg uppåt i nuläget skulle jag säga. Sedan tycker jag även att det är lite brist på kunskaper inom den sociala rpn på visa men det är samma sak där, den är påväg uppåt, den blir bättre och bättre för varje dag som går tycker jag. Alla områden kan utvecklas här på unive eftersom att det inte finns ett riktigt stopp på hur hög rp nivå man kan nå inom alla ämnen, men tycker ändå att de flesta ämnena fungerar bra. Ett till område som inte fungerar jättebra är tiden det tar för att få hjälp i support, jag tror jag som staff kan bidra på den ganska positivt då jag brinner för att hjälpa folk och tycker det är kul att ta support.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan?

Jo, jag tillsammans med de andra från staff teamet kommer se till att lösa dessa problem en efter en och det kommer vi göra på så sätt att vi kommer samarbeta och hålla en hög kommunikation så de andra staffsen vet vad de ska göra och sedan kommer vi även visa på bra aktivitet och jobba på dessa problem så fort vi kan. Till exempelt de med support, vi alla kan se till att vara lite mer aktiv så kommer det leda till mycket mer aktivitet från staff teamet i support eftersom att blir lite mer aktiva. Sedan de med krim rpn, det tänker jag att de kriminell ansvariga inom staff teamet kan ta och snacka ihop sig och försöka komma fram med en lösning på det problemet, men jag vill bli kriminell ansvarig så i detta fall så hade jag tillsammans med de andra kriminell ansvariga suttit oss i ett samtal och brainstorma förslag, mitt förslag hade varit att möjligtvis ha striktare regler eller längre bans ifall det sker, dock skulle jag inte vilja göra det eftersom att spelarna som tas in på unive ska kunna följa reglerna självmant och se till att inte bryta dom men ifall man bryter mot en regel så ska man få stå sitt egna kast, alltså till exempelt allt från krim varning till p ban beroende på hur grovt/milt regelbrottet var.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt?

Jo, jag skulle säga att man agerar professionellt genom att respektera den man ska hjälpa, att man har en bra prat ton, alltså inte skriker eller visar utan prata i normal ton och i normal hastighet. Sedan skulle jag även säga att man agerar professionellt genom att ta rätt beslut hela tiden samt att man är opartisk! Jag är en opartisk person när det kommer till att ta beslut. Den som har gjort fel får straffet punkt slut, men de finns dom som är partiska staff och det respekterar jag inte samt det innebär att agera oprofessionellt. Att agera professionellt gör man även genom att följa reglerna på unive samt bidra till en härlig stämning! Man ska vara en allmänt trevlig person som behandlar alla bra och lika!

Jag skulle säga att det är väldigt viktigt att agera professionellt som staff på unive eftersom att det sprids ryckten och ifall ett ryckte sprids om att staffsen är svin bra och snälla samt proffsiga på unive så kommer fler spelare att komma hit till denna servern istället men ifall det sprids ett rykte om att unives staffs är partiska, oproffsiga samt inte kan sitt jobb så kommer folk inte välja komma till servern vilket leder till att servern kommer dö ut, därför är det väldigt viktigt att staffsen på unive agerar professionellt. Jag vet även att ifall jag hade hoppat in i ett support samtal så hade jag velat att den jag pratar med är snäll, behandlar mig med respekt samt mina åsikter och tar bra beslut.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP?

Jag hade tänkt att prioritera Unive ifall jag nu blir intagen som staff. Jag kommer inte att sitta och spela hela tiden då jag har andra saker för mig i livet såsom plugg, sport (inte så mycket) samt vara med vänner och så vidare men jag hade ändå tänkt att vara jävligt aktiv som jag är just nu som medlemskaps ansvarig. Just nu är jag medlemskaps ansvarig som jag nämnde innan och där tycker jag att jag är väldigt aktiv, jag tar massa ansökningar samt intervjuer dagligen. Men jag hade tänkt lägga upp det på så sätt att:
**Vardagar med skola**
Måndag: 16-00 (ingen träning)
Tisdag: 16-18 21-00 (träning)
Onsdag: 16-18 21-00 (träning)
Torsdag: 13-00 (Ingen träning)
Fredag: 14-17 00-04 (Ingen träning)

**Helger**
Lördag: 13-16 19-04
Söndag: 12-16 18-00 (Skola dagen efter)

**Lov**
Måndag: 13-17 00-04
Tisdag: 14-18 01-05
Onsdag: 16-04
Torsdag: 13-19 01-04
Fredag: 12-17 01-03
Lördag: 13-17 01-04
Söndag: 16-00

Tiderna är såklart inte bestämda helt utan det kommer variera från dag till dag men detta är ett ungefär lixom. Jag har väldigt jämna skoldagar, slutar 15:00 varje dag förutom torsdag då slutar jag 12:00 så start tiderna ställer väldigt bra medans lägg tiderna varierar beroende på om jag är pigg och så vidare.

Hur länge har du spelat på Unive?

Jag har spelat på Unive väldigt länge, första gången jag ansökte var den 27 April 2021 på detta kontot, beviset finns under "Mitt innehåll" men i alla fall, jag har kört här sedan 2021 men mellan den tiden har jag hoppat fram och tillbaka och så vidare, jag har antingen blivit bannad, eller så har jag tröttnat, eller så var det under perioden som vi flyttade och jag inte hade någon dator på ett väldigt bra tag. Men så i alla fall, första gången jag körde var runt 27 April 2021.

Har du tidigare erfarenheter som staff?

Ja, jag har väldigt mycket tidigare erfarenheter. Jag har varigt staff på hur många servrar som helst, som jag nämnde tidigare så har jag spelat FiveM sedan 2020 ungefär och första gången på Unive var den 27 April 2021 som jag ansökte, så under dessa 3 år så ar jag hunnit med massa rpande. Några exempel på servrar som jag varit staff på sedan tidigare:

Unive: Support/Helper
Avail: Support/Helper
Decide: Sr.Mod
Snöstaden: Mod
Sjöstaden: Mod
Bergstoppen: Admin
Allstar: Admin
Noname: Sr.Mod
Ljusstaden: Support/Helper
Deepcity: Mod
Nova: Admin
Sen massa fler men orkar inte skriva alla Mvh.:)

Jag kan även alla kommandon utantill då jag har väldigt mycket erfarenheter som staff.

Kommandon gillande återkomst till spelare:
/noclip - åker runt kartan osynlig
/spec (id) - noclip lägge fast på specifik spelare
/specoff - avslutar spec
/goto (id) - åker till en specifik person
/tpm - åker till markera position
/m (id) - meddelare spelare privat ingame.
/freeze(id) - fryser spelare
/unfreeze (id) - släpper spelare efter att ha fryst

Ban kommandon:
/ban (id) (tid) (anledning): bannar person under en viss tids period.
/svban (id) (anledning) bannar person i 60 minuter.
/kick (id) (anledning) kickar person
Finns mer men kommer inte på i nuläget då det är mycket att tänka på, sorry.

Övriga kommandon:
/setjob (id) (jobbid) (rang) - anställer person
/sc - skriver i staffchatten
/announce - skickar ut ”viktigt meddelande” till hela servern (oftast ingame relaterat såsom oinscriptat rån)
/ooc (meddelande) - skickar ut i ooc chatten för hela servern.
/v (spawnnamn på fordon) - spawnar fram fordon
/who (id) - kollar roller på spelare

Finns mer som jag inte har i huvudet i nuläget.
(Taget från min tidigare staff ansökan så det är inte plagiat, många kanske tror det. Har även gjort om den.)

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i?

Jag söker att jobba inom följande områden:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Krim Ansvarig: Jag hade velat vara kriminella ansvarig då jag har massa tidigare erfarenheter inom det samt jag är en opartisk staff vilket innebär att jag inte kommer ta riggade/oschyssta beslut. Ifall det gäller ett scenario om mitt gäng så kommer jag inte att ansvara över det scenariot eftersom att vissa kanske säger att jag är partisk ifall det är så att motståndaren har gjort fel i det läget. Sedan tycker jag bara allmänt att det är det mest aktiva områden och roligaste området att jobba inom så därför vill jag bli det mvh.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sociala Medier Ansvarig: Har märkt att det har kommit ett nytt område som heter Sociala Medier området och jag har även ansökt om att bli skådespelare inom det området så är vidare till intervju och eftersom att det är ett nytt område så finns det mycket att göra inom det området och just därför vill jag bli det!

Jobb Ansvarig: Jag hade kunnat tänkt mig att vara jobb ansvarig eftersom att det är en stor del av servern samt jag har ett stort intresse inom det! Lagliga jobben är en stor del av servern och tillbringar hög rp nivå samt mycket social rp och just därför vill jag bli ansvarig över det eftersom att det är viktigt att sköta det området samt det är även ett väldigt aktivt område.

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom?

Jag kan tänka mig jobba inom dessa områden också:

Servervakt Ansvarig: Jag kan tänka mig jobba inom detta område också då det är ett väldigt roligt område att jobba inom, dock föredrar jag såklart de andra som jag skrev innan, men detta är också ett alternativ ifall de andra inte finns mvh.

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid?
Jajamen, det är därför jag ansöker nu när sommarlovet är över hihi

Denna ska sättas på inaktuell eftersom att jag inte varit Medlemskaps Ansvarig i 2 veckor ännu.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka