Benji1x
Icke Medlem
- Meddelanden
- 11
- Reaction score
- 0
Blacklist-referens
ID: 812 — Övrigt
Anledning: Doxxar 320 i en Servervakt ansökan kom du ut bakvägen eller?
Personal: Elias
Datum: 2026-04-17
Visa på portalen
Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Allt började med att min dator blev väldigt dålig och slö och då fick jag kontakt med en norsk kille som sa att han hade ett program som skulle göra min dator snabbare och förbättra datorn och saker, Jag litade på han då han visade ett klipp men de klippet tror jag var fake för han hacka min dator men iallafall, jag litade på han och laddade ner filen, När jag öppnade filen så stängdes min dator av och jag var rädd så jag startade inte datorn på flertals timmar, Ungefär 7 timmar, När jag starta datorn så var alla mina filer borta, utloggad ur varenda sak jag hade på datorn, De verkar som att när jag öppnade filen så fick personen tillgång till min dator och skicka ut saker I mitt discord konto, han byte även namn på de, Han skickade filen han skickade till mig som jag ladda ner till folk och grejer, Efter 3 dagar fixade jag min dator igenom att återställa den helt och ändra en hel del lösenord, När jag gick in på discord så var jag även banned I Unve discorden, Vill även tilläga att jag spelade roleplay servrar med dom grabbarna men dom är inte mina vänner nu, Men iallafall dom gick in på mitt forums konto på Unive och skickade ut Philip320's dox, Jag blev helt shockad och jag är jätte leden över detta jag är väldigt dum som ladder ner saker jag ej har koll på, Snälla unbanna mig.
Tar du ansvar för det som hände? Ja, Jag tar ansvar för min del i de som hände, Men jag blev intrenserrad av vad de skickade till mig som tydligen skulle göra min dator snabbare men dom lura mig totalt
Vad har du lärt dig sedan dess? Sen detta hände så har jag lärt mig mycket om säkerhet på internet och att man ska vara riktigt försiktig på vad man ladder ner/gör med sin dator och vem man verkligen kan lita på online på internet och jag kunde istället kolla filen på en hemsida.
Varför ska vi ge dig en till chans? Jag tycker att jag förtjänar en ny chans eftersom jag har verkligen lärt mig att man inte ska lita på personer man inte känner så bra, Man ska aldrig ladda ner någon random fil som gör ens dator snabbare som inte är så säkert, Så har kollat lite nu runt online och har hittat en hemsida som scannar filen efter skadliga saker, som virus och saker.
Har du bevis som stödjer din överklagan? Nej, Har tyvär inga bevis som stödjer min överklagan, Tyvär.
Har du läst och förstår reglerna? Ja
Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja