Inaktuell Bengt | Polismyndigheten Ansökan[Janne2]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Bengt

Icke Medlem
Meddelanden
108
Reaction score
4
Ange ditt födelsedatum: 15 Januari 2004

Vad heter du på discord? Keyman#1658

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 300+

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Mer än 6 timmar om dagen

Hur ofta kommer du vara inne? Varje dag!

Hur många timmar har du på FiveM? 300+

Vad heter du? Rolf Eriksson

Hur gammal är du? 38

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att hjälpa staden med att sänka stadens kriminalitet, att bidra till detta samhället och att hjälpa till på så många olika sätt. Om jag blir polis kommer jag att komma med ett seriöst men roligt rp i alla scenarier, jag kommer alltid att vara på min professionella sida. Jag kommer alltid vara där och alltid på min vakt. Jag kommer att vara lika till alla och försöka vara jämställd men det funkar inte. Jag tänker jag ska vara en bestämd polis om dem är trevliga mot mig kommer jag va trevlig tillbaka men är dem otrevlig och håller på kommer jag va lite hårdare så dem inte gör om de. jag är ganska påläst om lagar och polis men har lite att lära. Jag uppskattar alla och lyssnar alltid på alla.

Varför ska just du bli anställd? Jag tycker att varför just jag ska bli anställd är först för vad jag bidrar med, alltid seriöst och rolig rp. Alltid på min bästa och professionella sida. Jag kommer alltid vara där och alltid på min vakt. Alltid visa allt jag kan och göra mitt bästa. Jag är här för att hjälpa och bidra och för att ni var ont om poliser skulle jag vara en perfekt kollega. Till skillnad från mig är jag ganska bestämd och kan bli aggressiv snabbt men jag är bestämd, och jag tycker att det borde finnas fler av bestämda poliser i Sverige så jag ska göra detta i RP. Jag skulle inte säga polis skulle vara mitt nummer ett jobb irl men det ligger på listan. Jag är även mycket intresserad av lagar osv.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Mina styrkor är att jag är bestämd, snäll och intresserad i vad jag gör. Mina svagheter är att jag kan lätt bli arg jag tål inte kaxiga ungar som till exempel dem som dömer polisen för att någon i usa gör fel. Jag tycker ska du hata polisen eller någon ska du ha en bra anledning. Om ens det finns någon.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har varit Rikspolischef på många andra kommuner och anställd också bara!

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag hade direkt ringt för ännu en patrull för att bara vara till hjälp. Sen hade jag kommit över till förarsätet och då bett personen att stänga av bilen och tagit dem och lagt dem på taket. Efter det hade jag bett om körkort men i detta fall finns det inget. Då hade jag frågat vet du hur snabbt du körde? och då berättat att personen körde 200km så personen vet allvaret. Sedan hade jag bett personen stiga ut ur bilen och lagt händerna på taket och ut med benen. Sökt igenom personen och sedan satt handfängsel och tagit in personen i bilen. Och då dömt han för det.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag hade direkt dragit tjänstevapnet och försökt skjuta däcken, sedan direkt pratat i radion. Ringt efter ambulans. Sedan sett ut en efterlysning på bilen och föraren. Om bilen hade inte klarat sig och stannat efter skotten hade jag gått mot bilen och skrikit på föraren händer. Och om föraren lyssnar arrisera han för försök till mord på tjänsteman. Om bilen hade fortsatt hade jag fortfarande varit tvungen att vänta med min skottskadade kollega och väntat på förstärkning.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Vi stannar utanför med vapen dragna. Vi ringer ditt insatsstyrkan direkt och väntar in dem. Vi utrymmer området och försöker hålla situationen lugn. Eftersom vi inte kan se in får vi bara vänta på förstärkning. Sedan fått order av dem högsta på larmet.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag drar tjänstevapen direkt och siktar på benet och avfyrar ett skott i benet. Sedan ringt i radion. Sedan tagit ut min elpistol. Ringt efter sjukvård och väntat in förstärkning. Fast innan så klart hade jag bett personen att släppa kniven och sedan kolla personens skador om dem är allvarliga eller om jag kan göra något. Och hade jag satt honom i handfängsel och inväntat förstärkning.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Följa radions regler, hur dem vill att du ska prata som tex bil 1 till bil 2. Bete sig i radion och inte snacka om saker som inte hör till polisarbetet.

Vad betyder våldstrappan? Våldstrappan är en trappa som visar hur polisen ska agera i olika situationer. Som om någon t ex gör motstånd under en arrest får du tex ta lite hårdare eller ta ner personen. Om personen har ett vapen och drar den mot polis får man så klart använda det som behövs. Är det på liv eller död får man använda sitt tjänstevapen men är det någon som går mot attack med händer går pepparsprej eller elpistol.

Tillbaka