- Förbjuden
- #1
- Meddelanden
- 65
- Reaction score
- 10
Vad är ditt namn i verkligheten? Matte
Vad heter du på discord? Begnt Johansson#2550
Ange ditt födelsedatum 1 Januari 1970
Beskriv din dagliga aktivitet. Jag är rätt så aktiv, beroende på hur min dag ser ut. Är det en ledig dag och jag känner för att köra, så kan jag vara aktivt upp till 10 timmar, ibland mer ibland mindre. Beror helt på hur min dag ser ut, och vad jag känner.
Hur länge har du varit medlem på Unive? Snart 1 år.
Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) 17 gånger. Några av dom har varit felaktiga, från när jag började köra. Då jag blev bannad för ingenting, men annars resten har varit mitt fel och jag har lärt mig av mina misstag.
Har du tidigare varit blacklistad? Nej
Förklara vad för uppgift en servervakt har. Har varit SV nu ett par gånger, anser mig själv som en bra SV. Har aldrig fått indragen på det sättet att jag förlorat den för att jag abuse den. Har då förlorat den för att jag varit bannad! Men det tog jag såklart ansvar för. Aja, en SV uppgift är att ta hand om servern medans hen RPAR. Det vill säga säg, att du kan kicka/banna personer ifall dem bryter mot reglerna, eller till och med lallar för att förstöra andras RP etc. En SV ska respektera andra lika mycket som hen vill bli respekterad tillbaks. Det vill säga säg du ska inte tro bara för att du är SV så är du inte bättre en någon annan medlem som EJ är SV. Spelar absolut ingen roll ifall du kan göra det kommandot eller annat. Som SV kan du t.ex. hjälpa en del ickemedlemmar/medlemmar ifall dom har svårt för att göra en del saker in game. Du ska ej prata OOC in game ifall någon behöver hjälp, men du kan använda dig av ''OOC chatten'' Så länge det inte är något scenario.
Ja ifall en spelare behöver hjälpa så finns Staffs där, då dom kan hoppa support i ''Unive Roleplay'' discorden. Där hen kan få hjälp med någonting som inte är SV relaterat..
Varför vill du bli servervakt på servern? Som sagt har varit SV ett par gånger, vill verkligen ha den rollen. Då jag själv vet hur man använder den på rätt sätt, men är också Boss i ett gäng. + att jag är en social spelare in game, så oftast när jag är in game och kör med andra vänner eller så. Så kommer det komma gånger då en del personer gör fel in game, kanske bara håller på för att irritera och förstöra RP:in. Går runt och lallar osv osv. Tycker det också är riktigt kul att få vara med & hjälpa till, ser verkligen till att Unive blir en roligare och säkrare plats för alla andra medlemmar. Som sagt har varit med om del gånger då personen bryter mot reglerna, eller bara är där för att lalla och förstöra RP. Vilket är extremt onödigt, men också riktigt irriterande & när du väl inte kan göra någonting åt det, är väldigt jobbigt!
För ja, ifall en spelare bryter mot reglerna så kan du rapportera det. Men bryter någon mot reglerna, så kan det vara bra ifall du kan göra någonting åt det snabbt. Så att det inte blir värre!
Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption kan ske på olika sätt: T.ex. du är polis, du kanske tar en SMG från bevis eller beslagta förrådet. Lägger ned den på marken, byter karaktär och tar upp den. Det är både korruption inom yrke + powergaming faktiskt. Du själv som polis kanske hjälper andra kriminella spelare eller gäng, och ger dem vapen & annat.
SV abuse är t.ex. när du använder dig av toggleid i kriminella scenarion, då det kan ske att du använder dig av toggleid i vanliga scenarion. Men det beror helt på vad för slags scenario det är. Dem gånger du faktiskt kan ha på toggleid, är t.ex. ifall du är på en bil firma. Där kan det ske en massa lallande, eller annat. Då kan det vara bra att ha på det ifall en spelare t.ex. är bara där för att lalla eller faktiskt bryter mot andra regler.
Vi säger nu att det är ett kriminell scenario, skottlossning? Gäng krig? Någon springer och gömmer sig i en buske t.ex. när det är värsta skottlossningen. Du sätter på toggleid för att kunna se vart personen befinner sig. Eller vi säger du blir skjuten, du revar dig själv. Du blir skjuten igen, och så fortsätter det säg att du konstant bara revar dig själv. Det är SV abuse! Man må dö av buggar och missar, men det går att lösa för det ska inte liksom hända IRL ju.
Vad heter du på discord? Begnt Johansson#2550
Ange ditt födelsedatum 1 Januari 1970
Beskriv din dagliga aktivitet. Jag är rätt så aktiv, beroende på hur min dag ser ut. Är det en ledig dag och jag känner för att köra, så kan jag vara aktivt upp till 10 timmar, ibland mer ibland mindre. Beror helt på hur min dag ser ut, och vad jag känner.
Hur länge har du varit medlem på Unive? Snart 1 år.
Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) 17 gånger. Några av dom har varit felaktiga, från när jag började köra. Då jag blev bannad för ingenting, men annars resten har varit mitt fel och jag har lärt mig av mina misstag.
Har du tidigare varit blacklistad? Nej
Förklara vad för uppgift en servervakt har. Har varit SV nu ett par gånger, anser mig själv som en bra SV. Har aldrig fått indragen på det sättet att jag förlorat den för att jag abuse den. Har då förlorat den för att jag varit bannad! Men det tog jag såklart ansvar för. Aja, en SV uppgift är att ta hand om servern medans hen RPAR. Det vill säga säg, att du kan kicka/banna personer ifall dem bryter mot reglerna, eller till och med lallar för att förstöra andras RP etc. En SV ska respektera andra lika mycket som hen vill bli respekterad tillbaks. Det vill säga säg du ska inte tro bara för att du är SV så är du inte bättre en någon annan medlem som EJ är SV. Spelar absolut ingen roll ifall du kan göra det kommandot eller annat. Som SV kan du t.ex. hjälpa en del ickemedlemmar/medlemmar ifall dom har svårt för att göra en del saker in game. Du ska ej prata OOC in game ifall någon behöver hjälp, men du kan använda dig av ''OOC chatten'' Så länge det inte är något scenario.
Ja ifall en spelare behöver hjälpa så finns Staffs där, då dom kan hoppa support i ''Unive Roleplay'' discorden. Där hen kan få hjälp med någonting som inte är SV relaterat..
Varför vill du bli servervakt på servern? Som sagt har varit SV ett par gånger, vill verkligen ha den rollen. Då jag själv vet hur man använder den på rätt sätt, men är också Boss i ett gäng. + att jag är en social spelare in game, så oftast när jag är in game och kör med andra vänner eller så. Så kommer det komma gånger då en del personer gör fel in game, kanske bara håller på för att irritera och förstöra RP:in. Går runt och lallar osv osv. Tycker det också är riktigt kul att få vara med & hjälpa till, ser verkligen till att Unive blir en roligare och säkrare plats för alla andra medlemmar. Som sagt har varit med om del gånger då personen bryter mot reglerna, eller bara är där för att lalla och förstöra RP. Vilket är extremt onödigt, men också riktigt irriterande & när du väl inte kan göra någonting åt det, är väldigt jobbigt!
För ja, ifall en spelare bryter mot reglerna så kan du rapportera det. Men bryter någon mot reglerna, så kan det vara bra ifall du kan göra någonting åt det snabbt. Så att det inte blir värre!
Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption kan ske på olika sätt: T.ex. du är polis, du kanske tar en SMG från bevis eller beslagta förrådet. Lägger ned den på marken, byter karaktär och tar upp den. Det är både korruption inom yrke + powergaming faktiskt. Du själv som polis kanske hjälper andra kriminella spelare eller gäng, och ger dem vapen & annat.
SV abuse är t.ex. när du använder dig av toggleid i kriminella scenarion, då det kan ske att du använder dig av toggleid i vanliga scenarion. Men det beror helt på vad för slags scenario det är. Dem gånger du faktiskt kan ha på toggleid, är t.ex. ifall du är på en bil firma. Där kan det ske en massa lallande, eller annat. Då kan det vara bra att ha på det ifall en spelare t.ex. är bara där för att lalla eller faktiskt bryter mot andra regler.
Vi säger nu att det är ett kriminell scenario, skottlossning? Gäng krig? Någon springer och gömmer sig i en buske t.ex. när det är värsta skottlossningen. Du sätter på toggleid för att kunna se vart personen befinner sig. Eller vi säger du blir skjuten, du revar dig själv. Du blir skjuten igen, och så fortsätter det säg att du konstant bara revar dig själv. Det är SV abuse! Man må dö av buggar och missar, men det går att lösa för det ska inte liksom hända IRL ju.