- Förbjuden
- #1
- Meddelanden
- 65
- Reaction score
- 10
Vad är ditt namn i verkligheten? Matte
Vad heter du på discord? Begnt Johansson#2550
Ange ditt födelsedatum 4 April 2004
Beskriv din dagliga aktivitet. Jag är rätt så aktiv, beroende på hur min dag ser ut. Är det en ledig dag, kan jag sitta i över 10 timmar ibland mer ibland mindre, beror helt som sagt på hur min dag ser ut.
Hur länge har du varit medlem på Unive? Vet inte exakt hur länge jag kört på Servern, tror i alla fall ett år nu. Kanske mer kanske mindre, men annars ett år i alla fall.
Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) Tror jag blivit bannad runt 12 gånger, men några av dom är felaktiga då jag fick dom från när jag började, då du kunde få en ban av att bara springa på trottoarkanten.
Har du tidigare varit blacklistad? Nej
Förklara vad för uppgift en servervakt har. Har varit SV ett par gånger nu, jag anser mig själv som en bra SV. Dock jag förlorat rollen för jag blev bannad, men det tog jag ansvar för såklart. I alla fall, en SV är någon som har uppgiften att ta hand om Servern medans hen RP:ar. Det vill säga säg, du kan kicka/banna personer, ifall dom t.ex. bryter mot reglerna, kanske bara lallar runt för att förstöra andras RP etc.
En SV ska respektera folk lika mycket som den vill bli respekterad tillbaks, det vill säga säg du ska inte tro att bara för att du är SV så är du bättre en någon annan medlem som är ej SV då. Spelar ingen roll ifall du kan göra det kommandot eller annat. Som SV kan du t.ex. hjälpa en del icke medlemmar/medlemmar ifall dom har svårt att göra en hel del saker in game. Du ska inte prata OOC in game ifall någon behöver hjälp, istället så kan du använda dig av ''OOC chatten''.
Ja ifall en spelare behöver hjälp så finns Staffs där för att hjälpa, spelaren kan hoppa support i discord Servern. Men som SV ska du ändå kunna hjälpa till på sätt och vis.
OBS: En SV ska alltid klippa, när hen bannar eller kickar personen. Gör inte jätte mycket om du inte klippar när du kickar någon, men kan ändå vara bra tills på framtiden +++ ifall du bannar någon, och inte har något klipp, då kanske personen istället hoppar support, klagar om det och kanske till och med får en unbann, när du vet själv att personen gjort fel.
Varför vill du bli servervakt på servern? Som sagt har jag varit SV ett par gånger, och jag anser mig själv som en bra SV. Tar väll hand om rollen, ser verkligen till att Unive blir en säkrare och roligare plats för alla andra! Innan då när jag var Staff, ibland händer det ju att man inte är det längre. Kanske blev demoted, eller så bara gick man av. Aja, då dom gånger jag ej kunnat göra en del kommandon och annat, när en spelare antingen gjort fel, eller bara försöker förstöra för andra, man blir så extremt trött på att visa folk inte kan bete sig, eller inte vill följa reglerna inom RP:in. Vill gärna kunna se till att hen inte bara går runt och gör vad dom vill, vill ni spela kvar på Unive så får ni i alla fall försöka lära er av reglerna. Det kommer finnas undantag då en spelare inte vet vad hen gör, eller kanske till och med råkar göra ett misstag. Det är okej! Alla gör misstag ibland, en del nya spelare kanske inte vet så mycket man kan göra, men då kan du alltid försöka ta och hjälpa den personen.
Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption kan ske på olika sätt: T.ex. Du är polis, du kanske tar en SMG ifrån förrådet, droppar vapnet på marken. Byter karaktär, och tar upp den på din andra, det är korruption + powergaming faktiskt. Du kanske hjälper andra kriminella spelare eller gäng, och ger dom vapen och annat. Någon som blivit arresterad, istället för att sätta hen i finkan, så tar du och din kollega ut hen, och kör han/hon mitt ute ingenstans, och skjuter dem på plats.
SV abuse är när du t.ex. använder toggleid i kriminella scenarion, ja det kan ske att visa vanliga scenarion inte ska behövas någon toggleid för. Du ska egentligen inte ha på den ofta, men ibland kan det vara bra att ha på den ifall, Du är ute och kanske åker bil, Okej! Då kanske du kan ha på den, men egentligen så behöver du inte ha på den alls. Men vi säger nu att någon kör rakt in i dig, du RP:ar på skador. Men den andra personer gör ej så, och försöker åka där ifrån. Då kan det vara bra ifall du har hens ID ++ du ska alltid tänka på att klippa.
Men vi säger nu att det är kriminella scenarion, gäng krig? Någon springer och gömmer sig när det är värsta skottlossningen. Du har toggleid på bara för att kunna få se var personen gömmer sig, Eller vi säger att du blir skjuten. Du revvar dig flera gånger, kanske ramlar från en byggnad, och du resar dig själv! Det är SV abuse, man må dö av buggar och missar, det går att lösa för det ska inte kunna hända IRL. (Sen beror det lite på vad för miss det är, men tycker egentligen inte att man ska behöva RP:a på alla missar, om du råka skjuta fel personen, okej det kan man göra. Du skjuter mot fienderna, din kompis springer framför dig precis när du skjuter då. Men vi säger du laddar om med R, du råkar slå din vän med personen och han blir knockad, det ska inte behöva hända IRL på sätt och vis)
Men som sagt, blir du skjuten i scenario ska du inte ressa dig själv, för det är SV abuse.
Vad heter du på discord? Begnt Johansson#2550
Ange ditt födelsedatum 4 April 2004
Beskriv din dagliga aktivitet. Jag är rätt så aktiv, beroende på hur min dag ser ut. Är det en ledig dag, kan jag sitta i över 10 timmar ibland mer ibland mindre, beror helt som sagt på hur min dag ser ut.
Hur länge har du varit medlem på Unive? Vet inte exakt hur länge jag kört på Servern, tror i alla fall ett år nu. Kanske mer kanske mindre, men annars ett år i alla fall.
Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) Tror jag blivit bannad runt 12 gånger, men några av dom är felaktiga då jag fick dom från när jag började, då du kunde få en ban av att bara springa på trottoarkanten.
Har du tidigare varit blacklistad? Nej
Förklara vad för uppgift en servervakt har. Har varit SV ett par gånger nu, jag anser mig själv som en bra SV. Dock jag förlorat rollen för jag blev bannad, men det tog jag ansvar för såklart. I alla fall, en SV är någon som har uppgiften att ta hand om Servern medans hen RP:ar. Det vill säga säg, du kan kicka/banna personer, ifall dom t.ex. bryter mot reglerna, kanske bara lallar runt för att förstöra andras RP etc.
En SV ska respektera folk lika mycket som den vill bli respekterad tillbaks, det vill säga säg du ska inte tro att bara för att du är SV så är du bättre en någon annan medlem som är ej SV då. Spelar ingen roll ifall du kan göra det kommandot eller annat. Som SV kan du t.ex. hjälpa en del icke medlemmar/medlemmar ifall dom har svårt att göra en hel del saker in game. Du ska inte prata OOC in game ifall någon behöver hjälp, istället så kan du använda dig av ''OOC chatten''.
Ja ifall en spelare behöver hjälp så finns Staffs där för att hjälpa, spelaren kan hoppa support i discord Servern. Men som SV ska du ändå kunna hjälpa till på sätt och vis.
OBS: En SV ska alltid klippa, när hen bannar eller kickar personen. Gör inte jätte mycket om du inte klippar när du kickar någon, men kan ändå vara bra tills på framtiden +++ ifall du bannar någon, och inte har något klipp, då kanske personen istället hoppar support, klagar om det och kanske till och med får en unbann, när du vet själv att personen gjort fel.
Varför vill du bli servervakt på servern? Som sagt har jag varit SV ett par gånger, och jag anser mig själv som en bra SV. Tar väll hand om rollen, ser verkligen till att Unive blir en säkrare och roligare plats för alla andra! Innan då när jag var Staff, ibland händer det ju att man inte är det längre. Kanske blev demoted, eller så bara gick man av. Aja, då dom gånger jag ej kunnat göra en del kommandon och annat, när en spelare antingen gjort fel, eller bara försöker förstöra för andra, man blir så extremt trött på att visa folk inte kan bete sig, eller inte vill följa reglerna inom RP:in. Vill gärna kunna se till att hen inte bara går runt och gör vad dom vill, vill ni spela kvar på Unive så får ni i alla fall försöka lära er av reglerna. Det kommer finnas undantag då en spelare inte vet vad hen gör, eller kanske till och med råkar göra ett misstag. Det är okej! Alla gör misstag ibland, en del nya spelare kanske inte vet så mycket man kan göra, men då kan du alltid försöka ta och hjälpa den personen.
Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption kan ske på olika sätt: T.ex. Du är polis, du kanske tar en SMG ifrån förrådet, droppar vapnet på marken. Byter karaktär, och tar upp den på din andra, det är korruption + powergaming faktiskt. Du kanske hjälper andra kriminella spelare eller gäng, och ger dom vapen och annat. Någon som blivit arresterad, istället för att sätta hen i finkan, så tar du och din kollega ut hen, och kör han/hon mitt ute ingenstans, och skjuter dem på plats.
SV abuse är när du t.ex. använder toggleid i kriminella scenarion, ja det kan ske att visa vanliga scenarion inte ska behövas någon toggleid för. Du ska egentligen inte ha på den ofta, men ibland kan det vara bra att ha på den ifall, Du är ute och kanske åker bil, Okej! Då kanske du kan ha på den, men egentligen så behöver du inte ha på den alls. Men vi säger nu att någon kör rakt in i dig, du RP:ar på skador. Men den andra personer gör ej så, och försöker åka där ifrån. Då kan det vara bra ifall du har hens ID ++ du ska alltid tänka på att klippa.
Men vi säger nu att det är kriminella scenarion, gäng krig? Någon springer och gömmer sig när det är värsta skottlossningen. Du har toggleid på bara för att kunna få se var personen gömmer sig, Eller vi säger att du blir skjuten. Du revvar dig flera gånger, kanske ramlar från en byggnad, och du resar dig själv! Det är SV abuse, man må dö av buggar och missar, det går att lösa för det ska inte kunna hända IRL. (Sen beror det lite på vad för miss det är, men tycker egentligen inte att man ska behöva RP:a på alla missar, om du råka skjuta fel personen, okej det kan man göra. Du skjuter mot fienderna, din kompis springer framför dig precis när du skjuter då. Men vi säger du laddar om med R, du råkar slå din vän med personen och han blir knockad, det ska inte behöva hända IRL på sätt och vis)
Men som sagt, blir du skjuten i scenario ska du inte ressa dig själv, för det är SV abuse.