- Förbjuden
- #1
- Meddelanden
- 65
- Reaction score
- 10
Vad är ditt namn i verkligheten? Matte
Vad heter du på discord? Begnt Johansson#2550
Ange ditt födelsedatum 4 April 2004
Beskriv din dagliga aktivitet. Jag är rätt så aktiv, beroende på hur min dag ser ut. Är det en ledig dag, och jag känner för att köra. Då kan jag vara aktiv upp till 10 timmar, ibland mindre ibland mer. Beror helt på hur min dag ser ut!
Hur länge har du varit medlem på Unive? Jag har varit medlem här på Unive rätt så länge nu i alla fall, kanske ett år kanske inte. Men annars när 1 år i alla fall.
Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) 15 exakt, en del av dessa bans är felaktiga. Från när jag började, då jag blev bannad för att jag t.ex. sprang på trottoarkanten. Men annars, är några av dem mina egna misstag som jag lärt mig av.
Har du tidigare varit blacklistad? Nej
Förklara vad för uppgift en servervakt har. Har varit SV ett par gånger, jag är inte det längre. Men det var ett litet tag sen nu jag förlorade det, känner att jag verkligen vill lyckas få tillbaks den. Då det behövs, har varit med om så många gånger en del spelare gör fel. Vilket är riktigt irriterande att man inte kan göra en del saker, när man inte är SV! Jag anser mig själv som en bra SV, vet hur man använder rollen på rätt sätt & har aldrig abuse den. Men annars är en SV uppgift att ta hand om servern medan hen RP:ar. Det vill säga säg, du kan kicka/banna någon annan medlem ifall du ser att dom bryter mot reglerna, eller kanske till och med bara åker runt för att lalla & förstöra för andras RP!
En SV ska respektera andra lika mycket som hen vill bli respekterad tillbaks, det vill säga säg du ska inte tro bara för att du är SV så är du inte bättre en någon annan medlem som EJ är SV. Spelar absolut ingen roll ifall du kan göra det kommandot eller annat. Som SV kan du t.ex. hjälpa en del ickemedlemmar/medlemmar ifall dom har svårt för att göra en del saker in game. Du ska ej prata OOC in game ifall någon behöver hjälp, men du kan använda dig av ''OOC chatten'' Så länge det inte är något scenario.
Ja ifall en spelare behöver hjälpa så finns Staffs där, då dom kan hoppa support i ''Unive Roleplay'' discorden.
Varför vill du bli servervakt på servern? Som sagt har varit SV ett par gånger nu, det var ett tag sen nu. Saknar det förbannat mycket, vill så gärna vara med och få hjälpa till, ser verkligen till att Unive blir en roligare och säkrare plats för alla andra medlemmar + har varit med om del gånger då en del personer bryter mot reglerna, vilket är så irriterande & när du väl inte då kan göra någonting åt det, än att skriva en help/report. Det är jobbigt! För ja, ifall en spelare bryter mot reglerna, så kan du rapportera det. Men ifall en spelare bryter mot reglerna, så är det bra ifall någon kan göra någonting åt det. Så att det inte fortsätter, så att när väl någon kommer och kollar på detta. Så har spelaren redan förstört en del scenarion.
Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption kan då ske på olika sätt: T.ex. du är polis, du kanske tar en SMG från bevis eller beslagta förrådet. Lägger ned den på marken, byter karaktär och tar upp den. Det är korruption inom yrke + powergaming faktiskt. Du som polis kanske hjälper andra kriminella spelare eller gäng, och ger dom vapen & annat.
SV abuse är t.ex. när du använder dig av toggleid i t.ex. kriminella scenarion, det kan ske att du använder dig av toggleid i vissa vanliga scenarion. Men det beror helt på vad det är för scenario. Dem gånger du kan ha på dem, är när du t.ex. är på en bil firma. Då kan det ske en massa lall, eller annat. Då kan det vara bra att se till ifall någon är där för att bara förstöra, att man kan göra någonting åt det snabbt. Innan hela scenariot är förstört!
Men vi säger nu att det är ett kriminellt scenario, skottlossning, gäng krig. Någon springer och gömmer sig i en buske när det är värsta skottlossningen. Du sätter på toggleid, för att kunna se vart någonstans personen gömmer sig. Eller vi säger du blir skjuten, du revvar dig själv flertals gånger. Det är SV abuse! Man må dö av buggar och missar, men det går att lösa för det ska inte liksom hända IRL.
Vad heter du på discord? Begnt Johansson#2550
Ange ditt födelsedatum 4 April 2004
Beskriv din dagliga aktivitet. Jag är rätt så aktiv, beroende på hur min dag ser ut. Är det en ledig dag, och jag känner för att köra. Då kan jag vara aktiv upp till 10 timmar, ibland mindre ibland mer. Beror helt på hur min dag ser ut!
Hur länge har du varit medlem på Unive? Jag har varit medlem här på Unive rätt så länge nu i alla fall, kanske ett år kanske inte. Men annars när 1 år i alla fall.
Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) 15 exakt, en del av dessa bans är felaktiga. Från när jag började, då jag blev bannad för att jag t.ex. sprang på trottoarkanten. Men annars, är några av dem mina egna misstag som jag lärt mig av.
Har du tidigare varit blacklistad? Nej
Förklara vad för uppgift en servervakt har. Har varit SV ett par gånger, jag är inte det längre. Men det var ett litet tag sen nu jag förlorade det, känner att jag verkligen vill lyckas få tillbaks den. Då det behövs, har varit med om så många gånger en del spelare gör fel. Vilket är riktigt irriterande att man inte kan göra en del saker, när man inte är SV! Jag anser mig själv som en bra SV, vet hur man använder rollen på rätt sätt & har aldrig abuse den. Men annars är en SV uppgift att ta hand om servern medan hen RP:ar. Det vill säga säg, du kan kicka/banna någon annan medlem ifall du ser att dom bryter mot reglerna, eller kanske till och med bara åker runt för att lalla & förstöra för andras RP!
En SV ska respektera andra lika mycket som hen vill bli respekterad tillbaks, det vill säga säg du ska inte tro bara för att du är SV så är du inte bättre en någon annan medlem som EJ är SV. Spelar absolut ingen roll ifall du kan göra det kommandot eller annat. Som SV kan du t.ex. hjälpa en del ickemedlemmar/medlemmar ifall dom har svårt för att göra en del saker in game. Du ska ej prata OOC in game ifall någon behöver hjälp, men du kan använda dig av ''OOC chatten'' Så länge det inte är något scenario.
Ja ifall en spelare behöver hjälpa så finns Staffs där, då dom kan hoppa support i ''Unive Roleplay'' discorden.
Varför vill du bli servervakt på servern? Som sagt har varit SV ett par gånger nu, det var ett tag sen nu. Saknar det förbannat mycket, vill så gärna vara med och få hjälpa till, ser verkligen till att Unive blir en roligare och säkrare plats för alla andra medlemmar + har varit med om del gånger då en del personer bryter mot reglerna, vilket är så irriterande & när du väl inte då kan göra någonting åt det, än att skriva en help/report. Det är jobbigt! För ja, ifall en spelare bryter mot reglerna, så kan du rapportera det. Men ifall en spelare bryter mot reglerna, så är det bra ifall någon kan göra någonting åt det. Så att det inte fortsätter, så att när väl någon kommer och kollar på detta. Så har spelaren redan förstört en del scenarion.
Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Korruption kan då ske på olika sätt: T.ex. du är polis, du kanske tar en SMG från bevis eller beslagta förrådet. Lägger ned den på marken, byter karaktär och tar upp den. Det är korruption inom yrke + powergaming faktiskt. Du som polis kanske hjälper andra kriminella spelare eller gäng, och ger dom vapen & annat.
SV abuse är t.ex. när du använder dig av toggleid i t.ex. kriminella scenarion, det kan ske att du använder dig av toggleid i vissa vanliga scenarion. Men det beror helt på vad det är för scenario. Dem gånger du kan ha på dem, är när du t.ex. är på en bil firma. Då kan det ske en massa lall, eller annat. Då kan det vara bra att se till ifall någon är där för att bara förstöra, att man kan göra någonting åt det snabbt. Innan hela scenariot är förstört!
Men vi säger nu att det är ett kriminellt scenario, skottlossning, gäng krig. Någon springer och gömmer sig i en buske när det är värsta skottlossningen. Du sätter på toggleid, för att kunna se vart någonstans personen gömmer sig. Eller vi säger du blir skjuten, du revvar dig själv flertals gånger. Det är SV abuse! Man må dö av buggar och missar, men det går att lösa för det ska inte liksom hända IRL.