Accepterad Bebsi12 | Ban Överklagan [oleg]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Bebsi12

Icke Medlem
Meddelanden
71
Reaction score
3
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199011562547/

Ditt Hex-ID: steam:11000013ea98433

Vad är din discord tagg? Beta0036

Vem var det som bannade dig? Elvis

Bild på banmeddelande: image (24).png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig eftersom mitt agerande tydligt bröt mot serverns regler och den RP-standard som förväntas. Situationen eskalerade på ett felaktigt sätt när jag hoppade ut utan en tydlig eller rimlig rollspelsanledning. Att direkt rikta vapen och döda en annan spelare utan ordentlig uppbyggnad, kommunikation eller hotbild kan uppfattas som RDM och fail RP. Det förstör inte bara för den andra spelaren, utan även för den övergripande spelupplevelsen på servern. I efterhand inser jag att jag borde ha tänkt igenom situationen bättre och agerat mer konsekvent med min karaktärs bakgrund och motivation. Staff har ett ansvar att upprätthålla reglerna och se till att alla följer dem, och i detta fall fanns det tydliga skäl för dem att ingripa. Banningen var därför förståelig utifrån mitt beteende, även om den kändes tung för mig personligen.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag tror att staff valde att banna mig eftersom mitt agerande tydligt bröt mot serverns regler och den RP-standard som förväntas. Situationen eskalerade på ett felaktigt sätt när jag hoppade ut utan en tydlig eller rimlig rollspelsanledning. Att direkt rikta vapen och döda en annan spelare utan ordentlig uppbyggnad, kommunikation eller hotbild kan uppfattas som RDM och fail RP. Det förstör inte bara för den andra spelaren, utan även för den övergripande spelupplevelsen på servern. I efterhand inser jag att jag borde ha tänkt igenom situationen bättre och agerat mer konsekvent med min karaktärs bakgrund och motivation. Staff har ett ansvar att upprätthålla reglerna och se till att alla följer dem, och i detta fall fanns det tydliga skäl för dem att ingripa. Banningen var därför förståelig utifrån mitt beteende, även om den kändes tung för mig personligen.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag anser att det var en felaktig ban eftersom mitt agerande hade en tydlig RP-bakgrund. De hade precis dödat min kompis, vilket gav min karaktär en stark och rimlig motivation att försöka ta fast eller hämnas på dem. Det var alltså inte ett slumpmässigt dödande utan en direkt fortsättning på en pågående situation. Min intention var att agera utifrån relationen till min kompis och den konflikt som redan fanns, inte att förstöra RP eller bryta regler medvetet. Däremot kan jag i efterhand förstå att sättet jag gjorde det på kunde ha varit för snabbt eller dåligt uppbyggt, vilket kan ha sett ut som RDM eller fail RP. Men grunden till mitt agerande var logisk inom rollspelssammanhanget. Därför tycker jag att en varning eller ett samtal hade varit mer rimligt än en ban i just den här situationen.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Ja det har jag för fear rp Jag har lärt mig efter det

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Prata lite med honom först men gjorde det också med hans kompis som satt i bilen men hnan fick inte med det på klippet

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja det hart jag gjort

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja det förstår jag

Tillbaka