Nekad Bebsi12 | Ban Överklagan [Djogge]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Bebsi12

Icke Medlem
Meddelanden
71
Reaction score
3
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199011562547/

Ditt Hex-ID: steam:11000013ea98433

Vad är din discord tagg? Beta0036

Vem var det som bannade dig? Djogge

Bild på banmeddelande: image (1).png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig eftersom de uppfattade det jag gjorde som bug abuse. När jag buggade till en annan spelares ped med gorilla-modellen såg det troligen ut som att jag medvetet använde en exploit för att påverka någon annans spelupplevelse. Även om min avsikt inte var att förstöra RP eller griefa, bryter sådana buggar ofta mot serverns regler och immersion. Från deras perspektiv handlar det om rättvisa och stabilitet på servern. De måste markera tydligt för att förhindra att fler gör likadant. Jag förstår beslutet och kan ta ansvar, lära mig reglerna bättre framöver på servern.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Precis innan jag blev bannad hände ingenting särskilt. Jag åkte runt i en bil och var inte involverad i någon pågående situation eller RP-scen. Plötsligt blev jag tagen till ett staffsamtal utan förvarning, där de tog upp händelsen som lett till bannen.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var inte en felaktig ban, utan det var jag som gjorde fel. I efterhand är det väldigt tydligt att beslutet som ledde till banningen var mitt eget ansvar. Reglerna fanns där, de var tydliga, och jag valde ändå att bryta mot dem. Därför kan jag inte skylla på systemet, banan eller någon annan omständighet. Problemet låg helt och hållet hos mig.
Jag skulle aldrig ha tagit någons PED. Det var ett ogenomtänkt beslut som gick emot både reglerna och det förtroende som finns mellan spelare. Dessutom bröt jag mot donationsregeln, vilket är allvarligt eftersom den regeln finns för att skydda både spelare och servern. Oavsett anledning är det inte acceptabelt att bryta mot sådana regler, och jag förstår nu varför det ses som ett allvarligt övertramp.
I stunden tänkte jag inte på konsekvenserna. Jag agerade impulsivt och tog ett genvägsbeslut istället för att göra rätt för mig. Det är ingen ursäkt, men en förklaring till hur det kunde hända. Jag inser nu att även små regelbrott kan få stora konsekvenser och påverka andra negativt. Det är inte rättvist mot de som följer reglerna och spelar på ett schysst sätt.
Sammanfattningsvis var banningen inte felaktig. Den var en direkt följd av mina egna handlingar. Jag tar fullt ansvar för det som hände och har lärt mig av misstaget. Om jag får en ny chans kommer jag att följa reglerna, respektera andra spelare och se till att ett liknande misstag aldrig händer igen.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Ja det har jag för pwg också vidare men gör inte det längre!

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat göra annorlunda genom att tänka igenom mina handlingar innan jag agerade. Istället för att fatta ett impulsivt beslut borde jag ha stannat upp och påmint mig själv om vilka regler som gäller och varför de finns. Reglerna är till för att skapa en rättvis och trygg miljö för alla, och genom att ignorera dem satte jag mig själv i den situation som uppstod.
Ett bättre tillvägagångssätt hade varit att aldrig ta någons PED överhuvudtaget. Om jag kände mig osäker eller lockad att göra något som låg i en gråzon, borde jag ha valt den säkra vägen och låtit bli helt. Det hade också varit möjligt att ta kontakt med en admin eller läsa igenom reglerna igen istället för att anta att det jag gjorde skulle vara okej.
Jag hade även kunnat hantera situationen mer moget genom att ta ansvar direkt och inte försöka rättfärdiga mitt beteende i efterhand. Att erkänna sitt misstag tidigt och visa att man förstår konsekvenserna är en viktig del av att göra rätt. Det handlar inte bara om att följa regler, utan om att visa respekt för andra spelare och för servern som helhet.
Sammanfattningsvis hade jag kunnat göra annorlunda genom att vara mer eftertänksam, följa reglerna och inte låta dåliga impulser styra mina beslut. Om jag hade gjort det från början hade situationen aldrig uppstått. Det här är ett tydligt exempel på att det inte är värt att ta genvägar, och jag tar med mig denna erfarenhet för att agera bättre i framtiden.

Har du lärt dig någonting efter din ban? jag har lärt mig mycket efter min ban. Framför allt har jag insett hur viktigt det är att följa reglerna fullt ut och att tänka igenom sina handlingar innan man agerar. Det som hände var helt och hållet mitt eget ansvar, och konsekvenserna visade tydligt att regelbrott aldrig är värt det, oavsett situation. Banningen blev en väckarklocka för mig.
Jag har också lärt mig att impulshandlingar kan få stora följder, inte bara för mig själv utan även för andra. Reglerna finns av en anledning, och när man bryter mot dem skadar man förtroendet som finns på servern. Det är inget jag vill bidra till igen.
Jag kan med 100 procent säkerhet säga att detta aldrig kommer att hända igen. Jag har tagit till mig lärdomen och kommer framöver att agera mer moget, ansvarsfullt och respektfullt. Om jag får en ny chans kommer jag att visa genom mina handlingar att jag har lärt mig av mitt misstag

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja det förstår jag LÄS detta några av mina vänner kanske 4 stycken säger att jag ska spoofa och att dom betalar för det men jag vill vara loyal till unive efter det jag gjorde så jävla onödigt ångrar mig så jävla mycket vill bara komma tillbaks inom några veckor det är det värsta jag har gjort!!

Vill att 320 ska svara på denna ingen annan tagga 320 är ni jätte snälla

Eftersom att det var @DjOgge som bannade dig så taggar jag honom. 320 har inte direkt bannat dig.

Jag tror nog faktiskt våra staffs vet bättre än någon som är p bannad.
var ju staff innan så vet ju själv när han sa det helst ska inte helpers p banna men om dom måste så ska dom högre uppsatta ska svara på en p ban i en överklagan!

var ju staff innan så vet ju själv när han sa det helst ska inte helpers p banna men om dom måste så ska dom högre uppsatta ska svara på en p ban i en överklagan!
Helpers får absolut p banna, det är DjOgge som ska ta din överklagan punkt slut.

Tillbaka