Antagen Bayizen | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

B4ayan

Medlem
Meddelanden
119
Reaction score
3
Vad är ditt namn i verkligheten? Liam

Ditt discordnamn: b4ayan#9225

Ange ditt födelsedatum 16 Januari 2007

Varför ska just du bli staff? Jo, jag skulle hemskt gärna vilja bli staff eftersom först och främst vill jag hjälpa till att göra så alla som inte sköter sig på servern ska få åtgärder så folk lär sig. Jag ska bli staff för att jag alltid kommer vara opartisk i alla scenarion och lyssna på båda sidor för att göra det rättvist och korrekt. Jag kommer även att vara väldigt aktiv och jag tvekar inte en sekund på att hjälpa till ifall det är mycket och göra för någon. Men som sagt kommer vara en väldigt aktiv staff som inte bara RP:ar utan att jag för det mesta hjälper till och gör det som en staff ska göra. Jag kommer bidra med mycket staff arbete eftersom jag är en person som gärna hjälper till. Jag vill även bli staff för att jag ser mycket lall på servern och mycket regelbrott i vardagen som verkligen inte är okej och som jag tycker ska åka få åtgärder. Jag spelar väldigt mycket på servern på dagarna och det gör att jag lätt kan stöta på folk som gör regelbrott eller lallar och som ja tycker borde få åtgärder. Alla staffs ser ju inte alla regelbrott eftersom att det är mycket sånt och då är det ju absolut inte fel med en till staff som kan hålla koll. Ju fler staffs som är inne och håller koll så bättre server blir det.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker Unive är en väldigt bra server och så men det finns en del grejer som faktiskt inte fungerar. Lall är en stor grej som är tydligen väldigt poppis hos folk och det är hur irriterande som helst och det hör verkligen inte hemma hos en seriös RP server. Det är en grej som jag kommer hålla sten hårt på eftersom att det bidrar till en väldigt dålig RP nivå. Sedan kommer RDM och sådana tråkig heter och det förekommer mycket i den kriminella RP:n. Folk tycker helt enkelt att det är för roligt att skjuta så dom tar gärna den minsta chansen dom får och bara skjuter någon när det verkligen inte borde hända. RDM,VDM o sådant kommer jag också hålla stenhårt på för det är ganska så grova regelbrott som gör hela RP:n till en sån tråkigt RP som i grund och botten Unive inte är.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag delar gärna med mig information när jag ser t.ex 1 i en "vängrupp" i unive börjar göra små regelbrott som kan leda till värre när de börjar känna sig bekväma. När 1 i vängruppen kanske börjar säga att "man kan göra vad man vill utan att bli bannad" så blir det lätt att hens kompisar hänkar på och gör regelbrott också. Och där har vi ett stort problem eftersom att när en hel grupp börjar göra regelbrott så blir det otroligt lätt att fler och fler hänger på och då tycker jag att det är otroligt viktigt att dela med sig information så fler kan hålla koll på de som skapar problemen. Sedan så kan man hålla i små staff möten där man berättar vad som håller på att hända och ta åtgärder efter det.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Det är otroligt viktigt att agera professionellt och med otroligt menar jag verkligen otroligt. Eftersom en staff på en server ska ha väldigt mycket respekt och tillit eftersom det är den som ska hålla koll på servern men även se till så folk sköter sig. Man vill också agera professionellt eftersom man vill gärna att folk ska tänka att "Den staffen kan man vända sig till för han sköter sitt jobb väldigt bra och proffsit" För det är riktigt roligt att höra men väldigt bra också för servern skull.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer kunna lägga upp det väldigt bra. Nu är det sommarlov och jag är ledig så nu är jag inne varje dag på servern. Jag kommer lägga upp det såhär. Staff arbetet kommer komma först i alla lägen. Om någon behöver hjälp så kommer jag alltid finnas tillggänglig. Men jag vill ju även såklart RP:a så vi säger nu att jag har RP:at i 2 tim, jo då tar jag staff arbete i 2 tim. Så jag kommer dela på det hela tiden så att det balanserar.

Hur länge har du spelat på Unive? 4 mars 2024 så började jag spela full ut på Unive. Men säkert ett år innan det så hade jag whitelist på unive men tröttnade på dataspel så slutade. Men ja kom tillbaka nu 4 mars 2024.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har tidigare erfarenhet som staff eftersom långt långt tillbaka så var jag staff på en server. så jag vet hur man tar reports, hanterar support ärenden osv osv.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? RP

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? RP, Support, Kriminell, Servervakt

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka