Batiste_gl | Polismyndigheten Ansökan [Naounee]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Batiste_gl

Icke Medlem
Meddelanden
6
Reaction score
1
Ange ditt födelsedatum: 22 Augusti 2007

Vad heter du på discord? Batiste.gl #7689

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? Jag har ungefär 400 men har ett annat konto med över tusen som jag inte längre äger pga hackning.

Hur aktiv kommer du att vara? Jag Kommer att vara aktiv varje dag från ungefär 15:00 till resten av kvällen. ungefär 20:30 21:30, på helger kommer jag att vara aktiv från ungefär 10:00 till 01:00

Vad heter du? min karaktär heter Adam Lundgren då jag är bror med Walter Lundgren

Hur gammal är du? jag är 34 år och har jobbat inom medicinska vård förut men har bestämmt mig får en större utmaning.

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja, jag är simkunnig tävlade i simning i mina yngre dar, vann flera olika tävlingar men avslutade det pga av skola, men har fortfarande en stor kunskap kvar.

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis eftersom att jag har haft kunskap inom medicinska skäl innan och vill göra mitt bästa för att hjälpa samhället emot kriminella handlingar och olagliga händelser. Har även inte fastnat vid andra jobb och känner att polis måste vara det enda som passar mig, en stor extra sak är att jag inte blev väl uppfostrad i mina yngre dar och var odräglig och dryg länge, därför måste jag lära mig att kunna lyda order och kunna lyssna utan att öppna min käft. Jag vill även bli polis pga att jag alltid varit intresserad av att lösa fall och bråk, även radio intresserad sedan så liten jag kan minnas, när jag var yngre så drömde jag alltid om att vara polis och vill därför uppfylla min önskan i mina äldre dar.Även när man blir äldre uppsatt att kunna gömma mig i dem mystiska områdena som civilare och lägga märke till kriminella handlingar och bemärka allting för polisen och ge så mycket kunskap jag kan. Det viktigaste som vi alla måste hålla med om är att poliser jobbar för att få städer till bättre platser så att all nyinflyttade känner sig säkra och alltid mår bra.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? jag tycker att det viktigaste är att polisen ska ha många egenskaper som till exempel kommunikationsförmåga så den kan förklara varför någon blivit gripen, lugna ner någon, dokumentera och också förklara till sina kamrater vad som hänt. En annan egenskap lugn personlighet och inte blir provocerad när kriminella retar upp dig för uppmärksamhet (copbaiting) och när polisen blir arga kan det utföra saker som det egentligen inte borde. Sen måste du ha förmågan att alltid kunna vara objektiv alltså inte vara partisk som t.ex om 2 personer bråkar ska du inte vara partisk och inte bara gripa en. Det är ju inte polisen som är domaren och ska bedöma vem som har rätt eller fel. Det är viktigt att lagen gäller lika för alla och det är polisens uppgift att se till att lagen följs och därför är det viktigt att polisen inte blir korrupt. Det gör så samhället blir mycket osäkert om polisen är korrupt eftersom då folk betalar polisen för att bli olikt behandlad inför lagen. Detta bildar ett otryggt samhälle där man kan muta polisen för få t.ex inte behöva betala böter. Andra viktiga säker är att absolut lyda radio disciplinen och kunna hantera svåra situationer som tex skottlossningar då kriminella kanske vill ha en vapenvila och det kan vara viktigt att lyda den eftersom att man kan förlora sitt eget liv och sina egna tankar, bara den känslan är svår att fatta.

Vad vet du om yrket i helhet? Jag vet att man måste ha mycket kunskap i radio användning, kunna kära/använda sig av fordon som tex truckar helikoptrar och ha körkort i det mesta, även vapen innehav ska behållas i nödsituationer och inte användas i onödiga fall tex ifall någon bara bråkar så ska man inte ta upp sitt vapen och rikta utan då kanske man använder sig av en tazer istället för att behålla lugnet, man vet aldrig ifall gärningsmännen är beväpnade eller kan skada dig. jag vet även att man måste kunna agera snabbt och kunna hantera svåra situationer då man måste ha en bra reflex. Som polis ska man även kunna använda sig av Elchockvapen, sig sauer, batong , Handfängsel och lite mer saker. man ska även prioritera samhällets situation och ta hand om alla så väl du kan, även kunna prata utan att behöva höja sin ton. en av polisens viktigaste saker är radion som man använder sig av RAKEL och pratar genom den. man börjar som polis utbildning då man utbildar sig själv till bli en polis sedan eftter en antal tid så blir man aspirant sedan har man olika grader av assistent yrket.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har tidigare egenskaper då jag arbetat som sjukvårdare i en annan stad och kan använda mig av tex bröstpump, och olika överlevnadsmetoder. Jag är ju även utbildad psykolog och kan prata med gripna folk om saker som dem har problem med eller om dem bara behöver stöd, så står jag upp. jag lärde mig ju även att använda olika maskiner som blod förstoppningsband och olika grejer som jag kan använde mig i nödsituationer om gärningsmän behöver hjälp eller är skadade. Min pappa jobbade som polis när jag var yngre och av det lärde jag mig mycket då han alltid ville att jag skulle följa hans spår, jag lärde mig tex hur man skjuter tazer och i vilka lägen man ska använda sig av försvars vapen. Jag fick även en gång se när han tränings sköt och jag lärde mig tekniken på en sekund då det var mig dröm att vara polis.

Hur är du som person? Som person är jag vänlig och hjälpsam, det är därför jag vill hjälpa polisen. jag har mina ups and downs då jag har förlorat två barn i en terrorattack i ett annat land då en person sprängde sig själv och jag låg i koma i 3 månader. Just nu så är mitt yrke att bara vara vänlig och hjälpsam med folk som sitter i knepiga situationer.

Är det något vi bör veta om dig? Det ni behöver veta om mig är att jag alltid är öppen att hjälpa till med och att få folk att må bra! Vi ses! hoppas jag :)

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka