Inaktuell Basan | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

gronsaker20

Icke Medlem
Meddelanden
96
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Massimo

Ditt discordnamn: Massimo33

Ange ditt födelsedatum 2 Oktober 2009

Varför ska just du bli staff? För att jag är en driven och mogen grabb som kan jobba inom alla områden. Jag kan både jobba inom stress och press, jag känner att jag är rätt person att komma med i detta staff teamet då jag har mycket erfarenheter och är ganska bestämd. Jag kommer vara en trevlig och aktiv staff som kommer ta många i support och sitta och specca massa scenarion och kolla så att reglerna följs.

Jag tycker att jag passar bra som staff eftersom att jag är ganska social och kan jobba ganska bra i grupp och själv. Jag är ganska snabb i pm och kommer kunna ta ärende på ett bra sätt. Varför det är bra att ha mig som staff är eftersom att jag läxar upp alla dom äldre, find jag kanske har pipig röst men jag vinner ändå konversationerna eftersom att jag är så envis, och har ett bra ordförråd. En annan sak varför jag tycker att jag borde bli staff är eftersom att jag är en allround staff som kan jobba lite överallt och vet ganska mycket om commandsen och lite allt möjligt. Plus att jag känner ganska många i staff teamet och är polare med dom flesta. Nä men jag tror verkligen att ni i unive staff teamet skulle behöva en liten grabb i ert staff team som skulle röra om lite i grytan och skapa förnedringar.


Som sagt jag bryr mig inte vilket område jag hamnar på sätter ni mig som support ansvarig kommer jag sitta i support hela dagarna blir jag jobb ansvarig kommer jag jobba inom de området och se till så att jobben i uinve sköts och har en hög rp nivå och kanske komma med lite förslag på lite fetare scripts som t.ex ett script till privathusen eller till något jobb. Blir jag kriminel ansvarig kommer jag hålla mig inom de området och kolla så alla sköter dom kriminela reglerna och fixa så det bli mer social rp inom den kriminela verksamheten.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Kanske att det är mycket lall eller att det skjuts mycket.

Så här är det angående lallet eftersom att det är mycket lall det beror på att vi inte har en whitlistad server och att det springer runt massa icke medlemmar på piren, torget och inte vet reglerna, om vi hade fixat en whitlistad server så tror jag vi hade fått en bättre rp och fåt stopp på lallandet. Men risken där är ju att vi kanske tappar lite spelare men det gör ju inget bara vi får bättre rp.

Sen angående skjutningarna, det finns några saker man kan inträffa för att få stopp på skjutningarna och de är väll kanske att man införskaffar striktare relger där folk inte vågar skjuta lika mycket då dom kanske är rädda för att få indraget. Eller att man drar en stor whipar på alla vapen och pengar och att man fixar så det blir svårare att få tagg få vapen och skott, Så det skjuts mindre för nu är det som en 100k or die server.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Ja men att vi inför hårdare regler och att vi börjar bli strängare. Jag tycker att vi har alldeles för milda staff här på unive man kan liksom bli p bannad och komma tillbaka efter 1 dag och det är inte okej. Jag tycker att vi borde införskaffa mycket hårdare regler och kanske fixa så att servern bli en whitlistad server för då hade det blivit mycket bättre rp och vi hade slippt dom där icke medlemmarna, och när vi ändå tänker på det så kommer vi inte tappa så många spelare då 80 procent är medlemmar som är ig dagligen och när vi har införskaffat den grejen så kanske icke medlemmarna börjar söka föra att bli medlem och börjar lära sig reglerna och hur man rpar.

Sen gällande skottlossningarna de är bara och införa hårdare regler och dra mer indragen krim på folk så dom lär sig. Och dra en fet whipe på alla vapen och pengar då ekonomin börjar spåra nu tycker jag alla har nästa special vapen och typ 20 millar.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Man agerar professionellt när man är bestämd och kunna ta ställning vi säger att du är i ett ärende och du drar in personen i support och pratar med en tydlig och trevlig ton och är respektfull mott den andra personen de är att agera professionellt. Man ska också vara neutral man ska aldrig vara på någon annans sida ävenfall om det är din vän du ska gå utifrån vad du har sätt och vad loggsen säger.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Måndag ungefär 5 timmar på hela dagen
Tisdag= 3 timmar på hela dagen kanske mer bror på om jag har träning eller inte
Onsdag- 5 timmar
torsdag- 3 timmar
fredag- 5-6 timmar
lördag_ 10 timmar
söndag- 10 timmar

Hur länge har du spelat på Unive? jag har varit medlem i 2 månader men spelat här i 2 år

Har du tidigare erfarenheter som staff? Nej inte på denna server men jag har varit på några andra. Jag var mod på en 100k server så jag vet ganska mycket om
commands , sen vet ag hur man beter sig i support och hur man sköter dom olika områdena.

ban (tid) (andledning) du bannar en person en viss tid och sen anledning bakom den bannen

/Unban (Hexid) du Unbanar en person

/Toggleid (så ser du spelarens id över huvudet)

/Tpm (du Teleporteras till din markör du suttit ut på ett ställe på kartan)

/SC (du skriver i en Chat bara Staffs kan sen)

/Setjob (Jobbid) (id på person) (du ger spelaren ett jobb)

/dv (du tar bort en bil)

/m (id) du Pmar en person Ingame)

/Bring (id) (du Teleporterar person till dig)

/Goto (id) (så Teleportas du till spelarens id du skrev in)

/Svban (id) (anledning) (Så bannar du spelaren endast 1 timme)

/skin (id) (du ger möjligheten att byta kläder eller något annat på din karaktär om något buggat tex)

/announce (du skriver ut ett medelande tex "det pågår ett rån på princibal bank polisen e tillkallad")

/noclip (ett staff komand som ger dig möjligheten att bli osynlig och flygga runt)

/kick (id) (Anldening) (du kickar någon för att typ varna att inte gör om det de precis gjort)

/ooc (du skriver i ooc chaten så alla ser)

/Who (id) (kollar roller på en person)

/Giveitem (id) (namn på item) (du tex ger någon nycklar till casinot om vi säger att de jobbar där)

/Revive (id) (du revivar en person som e död ifall de tex har inträffat nått misstag)

/sv (servervakt chat ingame)

/togglename (du ser spelarens steam över huvudet)

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej spellar ingen roll jag kan jobba på vilket område som helst
 
Senast ändrad:
Ändra så din discord matchar med den du har nu så de inte blir så att man behöver neka för detta :)
 
Sätter denna på ”inaktuell” då en rensning sker. Var vänlig och skicka in en ny staff ansökan.
 
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka
Top