Accepterad Barney | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Barney

Icke Medlem
Meddelanden
21
Reaction score
2
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199012969414/

Ditt Hex-ID: 11000013ebefbc6

Vad är din discord tagg? dsada_94561

Vem var det som bannade dig? B1ush

Var är du bannad? Discord servern

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2024-06-24 124749.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att jag gjorde ett misstag som jag ångrar stort. Jag gjorde detta cirka 8-9 månader sedan. Jag metagameade. Jag gjorde fel. Jag respekterar staffsens effort och tid och varför de bannade mig. Jag kan inte gå runt i Unive och begå regelbrott. Därför ansöker jag om att få bevisa mig, att visa att jag har ändrat mig stooort. Jag vill få en chans, en chans att bevisa att jag är kapabel och seriös rpare. Mitt mål är att först bli unbannad. Eller iallafall göra några försök. Jag vill också hjälpa andra med deras RP. Jag vill höja deras RP och visa hur man rpar seriöst. Iallafall försöka hjälpa till. Jag vill få bort allt med shooting på Unive. Jag vet att jag inte är staff och jag tror inte att jag blir det men jag vill rpa seriöst på Unive så andra kan ha mig som förebild på Unive. Jag vill att alla, iallafall de flesta ska rpa seriöst på Unive och ha det kul! Detta kanske egentligen är staffsens jobb, att höja andras rp. Jag har tidigare tyckt om att skjuta på Unive men nu inser jag att det inte är så kul när många bara skjuter på varann. Jag vill bidra till social rp ifall jag skulle vara unbannad och kriminell på Unive. Men jag skulle också vilja ge sjukvården en chans eftersom jag tidigare arbetat inom sjukvården och det är riktigt kul alltså enligt mig! Jag ber om ursäkt. För mitt usla beteende på Unive.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag är dock inte riktigt säker längre eftersom detta var rätt så länge sedan enligt mig men jag minns att jag metagameade - Jag var i skottscenario och jag deffade inte när vi var i scenario, vilket jag borde ha gjort. Jag tycker att metagaming förstör RP:n otroligt mycket och jag fattar inte ens varför jag valde att metagamea. Det är ju inte kul när man sitter på discord och tar OOC information IC. Jag var vid ett rum eller något. Jag tror att jag var vid typ ett knark ställe eller black market. Jag tror att jag och min vän hade krigat mot andra kriminella och så gömde vi oss där inne. Alltså det var sjuuukt dumt. Jag hoppas att du som läser detta förstår mig och jag respekterar om du inte gör det. Jag ber om ursäkt. Jag har aldrig känt så mycket skam. På riktigt. Det är pinsamt enligt mig. Dessutom vill jag inte heller gå till en annan server eftersom att de är tusen gånger sämre än Unive. Men jag ska inte tala om andra servers när jag är här och ansöker om en ny chans på Unive! Och ni staffs gjorde rätt. Ni bannade mig. Men jag hoppas också att ni kan ge mig en ny chans eftersom jag har ändrat på mig. Jag vill rpa med mina kompisar och jobba inom sjukvården eller polisen och försöka hjälpa andra och göra rpn lite bättre iallafall. Jag önskar att jag vore unbannad så jag kan få uppleva känslan av att rpa med sina vänner i Unive. Och därför ansöker jag att för att få en andra chans.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Nej. Staffsen gjorde helt rätt. Jag hade gjort samma sak. Deklart man bannar de spelare som inte är kapabla, eller lättare sagt lallar på en seriös rollspels server. Att skjuta är inte syftet med RP enligt mig. Iallafall inte på Unive! Staffsen bannade mig för metagaming. Om jag har förstått metagaming rätt så är det när man tar information Out of character (OOC) till In character (IC). Jag kan iallafall läsa reglerna nu när jag är bannad så jag kan hänga med lite i Unive.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag blev bannad en gång innan för copbait tror jag. Jag åkte cross bredvid polisen tror jag. Eller alltså jag blev jagad av polisen och sedan drog jag tillbaka till polisen och sa något onödigt om jag minns rätt. Jag rollspelade då som ett barn så jag rpade på att jag inte var så "smart". Jag lärde mig massor av den där bannen - 1. Att rollspela inom suntförnuft 2. Att tänka på realismen i rpn (Gör man så IRL?) . 3. Att göra rätt

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat sitta deffad på discord, jag hade kunnat rollspela mycket mera socialt, jag hade kunnat tänka på rpn och realismen, jag hade kunnat rollspela inom suntförnuft, alltså inte provocera kriminella. Jag gjorde fel. Och jag erkänner mitt fel. Jag är fortfarande inte riktigt säker hur allting hände eftersom det var länge sedan men allt jag vet är att jag gjorde fel. Förlåt mig!

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja. Att inte provocera kriminella, rpa socialt, rpa inom suntförnuft, tänka på realismen och göra rpn roligare för alla. Det är ju roligare om man får lista ut saker in game istället på discord. Till exempel: Någon säger att det finns ett gäng utanför sitt gänghus i spelet. Då hade jag rpat på att jag kanske var rädd men om någon sa det på discord hade jag väl bara sagt okej. Jag hoppas att du förstår vad jag menar. Jag är sjuuuuuuuuuuuuuukt ledsen över mitt kassa beteende. Jag förstörde för andra. Men 8 månader senare hoppas jag på en ny chans. (Jag tror det var ungefär 8 månader sedan)

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja absolut!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka