Accepterad BADgamE | Medlem ansökning [R4inbowtail]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

BADgamE

Icke Medlem
Meddelanden
13
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Hugo

Vad är ditt discord namn? bbengann

Vad är ditt födelsedatum? 16 Januari 2005

Berätta om din karaktär. Leon Eriksson är en 25-årig man med ett starkt bilintresse som genomsyrat hela hans liv. Han växte upp i en liten förort med sin mamma och pappa. I denna förort var hans far en mekaniker med egen verkstad. Leon spenderade större delen av sin barndom i verkstaden, där han lärde sig allt från att byta olja till att bygga om motorer från grunden. Hans far var hans egen hjälte, och de hade ett oskiljaktigt band genom deras gemensamma passion för bilar. Men för några år sedan gick Leons pappa tragiskt bort i en bilolycka. Förlusten tog hårt på både Leon och hans mamma. Sorgen skakade om hela deras tillvaro, och utan hans pappa i livet kändes det som att en del av honom försvann. Efter olyckan kämpade Leon med att hitta mening och balans, men genom att jobba med bilar kunde han hålla minnet av sin far levande. Efter pappans bortgång beslutade Leons mamma att de skulle börja om på nytt, så de flyttade från förorten till en lägenhet i staden Unive. Staden är livligare och erbjuder nya möjligheter, men Leon känner sig ibland rotlös. Han saknar stillheten från sin barndomshem, men samtidigt lockar Unive med sitt bredare utbud av bilträffar, racing-scener och större verkstäder. Leon har börjat leta efter jobb på lokala bilverkstäder och hoppas att så småningom kunna öppna sin egen plats, en verkstad i sin fars ära. Trots all sorg är Leon en målmedveten person, alltid med oljiga händer och huvudet fullt av idéer om hur man kan förbättra en bils prestanda. Han är lojal, passionerad och håller alltid sin fars visdom nära hjärtat: "En bil är som en människa, den behöver kärlek, omsorg och respekt för att fungera på topp. Leons relation med sin mamma är stark, även om de ibland har svårt att förstå varandra. Hon vill att han ska hitta ett "normalt" liv, kanske skaffa ett kontorsjobb och lämna bilvärlden bakom sig. Men för Leon är bilar mer än bara ett jobb, det är ett arv. Och han är fast besluten att hedra sin pappa genom att leva ut det.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag bidrar med seriöst och engagerat rollspel, där jag alltid följer serverns regler. Med erfarenhet från andra RP-servrar kan jag hjälpa till att skapa realistiska scenarion, både i konflikter och samarbetsuppdrag. Jag gillar att ta olika roller och anpassar mig för att göra RP roligare och mer realistiskt för alla på servern då det inte är kul att spela för sin egen vinning.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens scenario innebär att inte spela för sin egen vinning som jag nämnde i förra frågan. Alltså med andra ord inte spela för att man själv vinner alla scenarios, utan rp:a för att andra ska vinna så att scenarion blir roligare för alla parter.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Ja. RDM: Att döda någon utan bakomliggande anledning. Exempelvis att slå sönder någon med basebollträ bara för att man vill. Metagaming: Att använda information utanför spelet för att nå framgång. Exempelvis att säga till sin kompis i discord vart man är även fast man inte har en telefon ingame.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Jag har spelat på flera olika svenska servrar men även gamla Multistaden. Började spela FiveM runt 2018 och tänkte komma tillbaka till Unive igen.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Det skulle vara kul att komma tillbaka till Unive igen. Jag saknar den speciella stämningen och alla de roliga stunderna på servern. Det känns som att det alltid händer något spännande där, och jag skulle gärna vilja återuppleva det igen. Unive har verkligen en unik charm som jag ser fram emot att uppleva igen.

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka