Inaktuell Babben | Kriminell Förslag [Complain]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Babben

Icke Medlem
Meddelanden
50
Reaction score
1
Berätta om ditt förslag Jo, jag har suttit och tänkt lite i några dagar, polisen stormar och spanar på drogställen hela tiden, kriminella är inte ett dogg försiktiga och skiter i om polisen hittar dom.
Därför har jag tänkt om det går att hitta ett script eller göra ett script där polisen kan stänga ner en drog producering när dom väl hittar den och stormar den osv, detta kommer leda till att kriminella kommer bli mer försiktiga.

Nu undrar ni säkert hur jag tänker att vi kriminella sen ska kunna producera igen, där kanske det går att läggas till ytterligare ett script att men kan köpa varor osv av en npc man behöver hitta, dessa varor använder du sen för att bygga upp en ny producering.
Kriminella får ju då välja själva vart detta ska vara, men det kan ju inte ligga för synligt.

Det ska även vara svårt att skapa en ny producering, det ska ta tid, inte gå på 2 timmar tänker mer en dags arbete.
Därefter kommer kriminella behöva vara mer försiktiga för att kunna producera så inte poliserna hittar dit.

När väl den nya produceringen är byggd så av bryts alla andras försök till att bygga en ny och då behöver folk leta upp den nya produceringen, detta kommer ju såklart ta tid, därför kommer kriminella tänka efter mer så att drogställena inte ska bli nerstängda och hittade.

På vilket sätt är det en förbättring? Kriminella kommer vara mer försiktiga, det blir lite mer att göra inom drog rp:n, blir även roligare för polisen, istället för att bara sitta och arrestera alla kriminella kan dom även då stänga ner deras drog verksamhet, blir mer liv och hetta i drog rpn och vi blandar in polisen mer.

Alla kriminella bara ställer bilarna utanför och tar över sen går in, klart polisen tar en titt och ser vad som händer när det står en random bil vid ett sunkigt hus.

Länkar och annat material som visar förslaget: Har ej några länkar men kan absolut försöka hitta ett script om inte det går att fixa.

+/- Rep. Att göra så att man ej kan använda drogställena efter att polisen har stormat är ett bra förslag, men jag vet inte om det hade varit så bra att man behövde bygga nya ställen hela tiden, speciellt inte om det skulle ta en hel dag att bygga. Men om man hade implementerat detta så tror jag att det hade ökat den sociala krim-RP en hel del och fler gäng hade börjat samarbeta.

+rep att ha ett eget tex meth producering skulle öka rpn. För att irl så tror jag inte att alla kriminella i en stad går till samma meth producering

Intressant, tror dock att metagaming hade påverkat detta och poliser hade gått och stängt ner alla områden för att de kan. Man måste kunna se från alla perspektiv.

Intressant, tror dock att metagaming hade påverkat detta och poliser hade gått och stängt ner alla områden för att de kan. Man måste kunna se från alla perspektiv.
Låt Span ha tillgång till att stänga ner, de vet nog bättre än att metagama

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka