Inaktuell Baban1 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Baban1

Medlem
Meddelanden
129
Reaction score
1
Vad är ditt namn i verkligheten? Jad

Ditt discordnamn: Babaan88

Ange ditt födelsedatum 7 Januari 2002

Varför ska just du bli staff? Jag tror att jag skulle vara en utmärkt tillägg till staff-teamet av flera anledningar. Jag har spenderat otaliga timmar inom olika RP-miljöer och har fått en stark förståelse för vad som krävs för att skapa och upprätthålla en givande och rolig upplevelse för alla deltagare. Vidare är jag en extremt lyhörd och empatisk individ. Jag har en naturlig förmåga att lyssna på och förstå andra människors perspektiv och känslor, vilket gör mig till en bra medlare och konflikthanterare. Jag tror att denna förmåga skulle vara ovärderlig när det gäller att lösa konflikter och främja en positiv och rättvis atmosfär inom servern.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Unive må vara den bästa svenska rp servern men den har sina dåliga sidor och det är främst Krim rp:n och rp:n hos Polisen. Det sker för mycket regelbrott från båda sidor för att gynna till sin egna fördel. Men största problemet finns inom Krim rp:n det är många som bara köper krim rollen enbart för att kunna glida runt i bilar och skjuta utan ngn bakomliggande scenario. Finns få pers/gäng som vill verkligen rp:a och ha roliga scenarios, vilket är tråkigt. Största problemet som alltid förekommer är att många gäng använder sina bilar till sin fördel genom pittningar och sen skylla på ds och många kommer undan konsekvenser vilket borde skärpas. Finns mycket mer saker som e fel med rp:n hos krim området men valde skriva en liten del.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Genom tydliga konsekvenser för att sätta ett exempel över vad som kan hända ifall man fortsätter bryta mot reglerna. Aktiv övervakning samt uppföljning med sånna personer/gäng som tidigare begått sånna regelbrott. Kontinuerliga möten angående regelbrott där det påminns vad som är tillåtet och inte. Uppmuntra folk att testa olika områden inom servern och inte bara vara kriminell.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt i rollen som staff är avgörande för att upprätthålla förtroendet och respekten från serverns medlemmar samt för att säkerställa en sund och trygg RP-miljö. Professionalism innebär att handla på ett sätt som är lämpligt, respektfullt och ansvarsfullt i alla situationer. Behandla alla medlemmar lika och tillämpa reglerna konsekvent och rättvist. Undvik att favorisera vissa medlemmar eller behandla andra orättvist baserat på personliga åsikter eller förhållanden. Var lyhörd för medlemmarnas behov och bekymmer och visa empati i situationer där det behövs. Visa förståelse för olika perspektiv och försök att lösa problem på ett konstruktivt sätt. Vara professionell i allt du gör, både i kommunikation med medlemmar och i hanteringen av administrativa uppgifter. Undvik att bli indragen i onödiga konflikter eller diskussioner och håll alltid en hög standard för beteende och språkbruk.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Har ett heltids jobb men jobbar i skift. Ena veckan jobbar jag dag(6.30-14.45) och ena veckan kväll(15.00-23.42). Så jag har mycket tid kvar att ägna mig åt staff arbete.

Hur länge har du spelat på Unive? Sen 2023

Har du tidigare erfarenheter som staff? Har varit sv och MA.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Event och sv.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka