Nekad B4ayan | Ban Överklagan | Hedgehog

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

B4ayan

Medlem
Meddelanden
119
Reaction score
3
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198320661517/

Ditt Hex-ID: steam:1100001157b340d

Vad är din discord tagg? baayan1

Vem var det som bannade dig? Hedgehog och Fille var delaktig i diskutionen i support.

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-05-02 220214.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror/vet varför den staffen valde att banna mig och det var pågrund av ett lite nyare regelbrott som jag bröt emot. De har pratat väldigt mycket/skrivit ut väldigt mycket om just det här med att åka fram till folk och fråga vilka de är och ifall de säger att de är med ett gäng som man har krig emot så hoppar man ut och ber dom hoppa ut ur bilen och ifall de åker iväg så skjuter man. Incidenten som skedde från min sida såg lite fel ut på klippet men jag bröt lite halvt mot denna regel ändå och de står jag för.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Exakt det som hände ska jag berätta nu. Jag och en polare hade fått ett tidigare sms i vår gäng grupp på en position och vi visste att någon var i fara. Vi väljer att ta en bil och rulla emot den positionen som i detta fallet var mirror park bredvid ett område som man kan ta över (Resturangen). När vi väl kommer dit så ser vi att de är ganska lungt där och ingen ifrån våra gäng sågs till. Då väljer vi att börja rulla lite omkring det området och ska kolla om det finns någon där som skjuter emot våra kanske lite längre bort. När vi åker ifrån Resturangen ser vi en röd bil som kommer emot oss och jag vet direkt att de är Kartellen som kommer och det är dem som har varit på oss hela dagen och vi har ett stort krig emot dessa. Jag väljer då att göra en U-sväng och följa efter dem. När de väl stannar utanför Resturangen så frågar jag om de är Kartellen, eftersom det är ett gäng område bredvid och jag undrar. Och de säger (KN) Vilket är deras allians. Jag väljer då att skicka min position i våran sms grupp och ser då att en bil ifrån vårat gäng kommer emot oss väldigt snabbt in på eftersom det nyss var en skottlossning emot dehär gänget. Jag väljer då att ta läget i akt och att hoppa ut och rikta emot Kartellen och säger “ut ur bilen”. De väljer att försöka fly platsen vilket kanske är lite mot regeln fearrp och då väljer jag att skjuta emot deras bil och får en av dem. Längre fram så stannar även dem och börjar skjuta emot oss. Men eftersom vi var så många fler så vann vi detta skott scenariot. Sedan 10-20 minuter efter väljer jag att quitta och gå och pilla med min bil IRL då och några timmar efter incidenten så får jag ett meddelande av Hedgehog att jag ska hoppa support. Vi sitter och diskuterat detta scenariot och jag får se ett klipp där man inte ens hör mig säga “ut ur bilen” Vilket jag gjorde och jag visade de klippet och då hör man tydligt att jag säger detta. När vi har diskuterat färdigt så får jag en bann på 9 dagar och 2 varningar på min kriminell roll.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Som sagt så tycker jag inte detta var en felaktig bann eftersom att de har tagit upp detta samtals ämne väldigt många gånger att detta inte är okej. Dock det som får mig på andra tankar att detta kunde ha varit lite rätt, är eftersom de befinner sig vid ett kriminellt område där dem här personerna nyss hade skjutit emot vårat gäng och då är det verkligen inte konstigt att jag åker fram och frågar om det är Kartellen.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har spelat på servern i över 1 år och har bara blivit bannad här 1 gång tidigare och det var pågrund av att jag rpade lite dåligt på skador. Jag har redan gjort en tidigare bann överklagan på detta och den blev godkännd eftersom det fick höra precis hur jag tänkte och hur hela scenariot utspelade sig. Jag har liksom alltid varit en lila spelare och alltid hållt mig till reglerna på servern.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? De jag hade kunnat göra annorlunda hade varit att jag skulle gjort på samma sätt men inte ha skjutit emot dem. Jag skulle påbörjat en jakt och utvecklat scenariot mycket mer så de hade blivit mer roligare för båda parterna. T.ex så hade vi kunnat följa efter och försökt få kontakt med dem igen och frågat om vi ska prata om de och kanske lurat in dem i en gränd där många ifrån vårat gäng står redo och att vi utvecklar de till ett roligt kidnappnings scenario och ringt bossen och frågat om han är sugen på att avsluta kriget snart osv osv.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har fått en liten läxa att tänka på de har jag. Jag ska välja att skjuta i verkligen sista utväg och alltid utveckla alla scenarion så socialt det bara går. Även göra nya/unika scenarion så det blir lite variation på den Kriminella RPn.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka