Nekad Ayy WaZY | Ansökan till Staff [Merov]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ayy.wazy

Icke Medlem
Meddelanden
225
Reaction score
105
Vad är ditt namn i verkligheten? Filip

Ditt discordnamn: ayy.wazy

Ange ditt födelsedatum 16 Juli 2008

Varför ska just du bli staff? Jo för jag vill ta ett större ansvar och är mogen att kunna bära staff rollen kommer arbeta hårt och hjälpa till så gott jag kan samt gillar att hjälpa folk och att bli staff och att hjälp till på servern och att jag vill ta bort lallare och problemspelare som förstör rpn. Lite grejer om mig är att jag är en riktigt driven person, snäll, trevlig och har tålamod. Samt att jag halvt tröttnat på rpn lite på sistone då det sker mycket regel brott som vdm att folk pittar i 200+ och fear rpn som sker och ibland denna shoot on sighten som händer, så kommer vara aktiv, speeca mycket, ta support eller det jag jobbar inom. Jag är också en snäll och trevlig person och kan bemöta folk på rätt sätt. Jag har varit staff på en server innan för några månader sen och ma på den servern och tyckte det var kul men valde sen att ta en paus från fivem. Men som sagt kommer vara riktigt aktiv flera timmar per dag för att stoppa dessa regel brott som sker eller bara sitta i support och hjälpa folk med det dom behöver hjälp med. Och om jag blir staff säger jag nog upp min Krim och fokuserar allt på staff arbete. Samt kommer vara aktiv på forumet med att tagga staffs i ban överklagan mm. Och kommer också vara riktigt aktiv i Reports och min pm kommer vara öppen för frågor och allt möjligt så kommer vara aktiv på discord också då, detta gäller också loggsen komme tjack också vara aktiv och kolla i ifall någon gör korruption inom yrke som att ta ut pengar eller sälja fordon till vänner gratis eller till någon annan. Jag kommer också bidra med att vara aktiv i discord roller i vanliga och Krim dcn och dom andra. Jag vill hjälpa Philip320 så mycket jag kan och staffsen gillar att hjälpa folk men som sagt ska hjälp Philip320 med att hålla borta alla problem spelarna och lallarna.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att det sker en del VDM,Fear rp och shoot on sight. Vdm, det då när folk pittar med sina bilar alltså att använda sitt fordon som ett vapen. Fear rp, då man riktar på någon och den person tar upp vapen och skjuter tillbaks eller bara att man kör iväg när någon riktar vapen på en. Sen ser jag väldigt mycket shoot on sight att direkt man ser sin fiende så skjuter man inte försöka ha lite socialt och kidnappa istället. En grej till som jag ser som problem är då Meta Gamingen ser ibland när man kidnappar någon och så kommer dom liksom bara dit eller när man blivit skjuten så sitter man och snackar dc och säger vad man är. Ser väldigt mycket hets i ooc. Ser också att det kan var lite inaktivt support ibland men det har blivit bättre men det kan bli ännu bättre. Ser en del mycket copbait och hets mot polis nu nä jag är det och vill ha vår uppmärksamhet och det förstör både min och andra polisers rp och det är bara jobbigt. Jag märker också att det sker mycket lall och folk som slåss för ingen anledning på piren många gånger och det förstör rp miljön så mycket. När jag rpar sjukvårdare ser jag också en del att folk ljuger i /me för at det ska gå snabbare om att dom fått en skottskada men dom väljer att skriva /me har en bula på huvudet och blåmärken på magen detta tycker jag är väldigt tråkigt då man ändå vill ha lite mer avancerade scenarion än att bara ha blåmärken hela tiden då jag vet att vissa har t.ex skottskada eller något men ljuger då för att det ska gå snabbare. Jag har märkt att det sker power gaming att man inte rpar på skador eller kör upp på ett berg med en sport bil inte rpar med /me mm. Jag blev kriminell igen 2023-09-06 då jag tog en paus från krim rpn då det är 0 social rp att folk lootar och jävla mycket mer loot som att bli kidnappad och dom riktar och säger ta ut din bil stash då och tar allt 0 social rp samma som om man riktar på någon och man riktar på någon annan snabbis om dom är 2 så skjuter den andra än och den fear rpn som sker att någon slår en till döds när man riktar eller slår så man ramlar och sen skjuter det händer dagligen har klipps när de större gäng gör så kommer ej nämna vilka. Jobben är ganska dåliga dålig struktur eller vad man ska kalla det för men att det sker en del mycket korruption och en del att folk inte rpar som i sjukvården bara gör hlr och går till nästa utan någon rp och att många då som sagt att poliser eller något tar ut vapen och lägger i sin bil därför har jag klickat i jobb ans då jag vill få ett stopp med detta.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Ja att man speccar då det som gör sånt och skickar dom på en ban så dom lär sig skulle jag säga och om det upprepas av samma person så kan man skicka dom på lite högre återgärder. Om jag blir intaget till staff teamet kommer jag speeca mycket då för att hålla koll på detta så det får ett stopp.
En sak som inte stod med där upp är att jag då kommer vara aktiv i alla dc roller för ibland kan det ta flera minuter och ibland timmar det har blivit lite bättre men det kan bli bättre.
Metan som sker jag kommer ta återgärder på detta så det får ett stop.
Hetsen i ooc kommer jag ta grova återgärder och hålla koll på.
Jag vara aktiv som sagt i support och hjälpa dom som behöver hjälp.
Jag kommer hålla koll på detta också den grova copbaitet som sker och kommer ta återgärder på detta regelbrotten.
Lallet som sker kommer jag ta återgärder på så folk sluter upp med det och kommer speeca runt scenarion och speeca mycket piren, torget, sjukhuset mm där det sker mycket lall.
Jag kommer hålla koll på folk som blir skjutna som exempel och se när dom blir tagna till sjukhuset vad dom skriver för /me eller om någon sitter och skriver inga skador bra puls och bra andning dom kan ju inte vara medvetslösa då, då kommer jag se till att dom får återgärdar att dom ljuger för att det ska gå snabbare för att de ska kunna gå och skjuta igen som exempel, detta ska jag hålla stenkoll på detta så det inte sker.
Power gamingen som sker är inte bra att köra upp på berg med bilar som inte går i verkligheten det är sjukt hur mycket detta sker kommer ta återgärder på detta kommer speeca mycket sådant och att folk krockar i 300 och inte rpar på skador med /me eller något och bara kör vidare eller hoppar ut och lagar bilen kommer då se till att detta sker att ta grova återgärder då folk inte lyssnar på reglerna.
Denna social rp som finns nu är katastrof att folk bara springer runt och lootar och tänker bara på vapen det är regeln powergaming också men att folk bara springer runt och loota det är vädigt tråkigt då man ändå försöker spela socialt men jag kommer nog ändra och är reda på att bli vad som inom staff teamet för jag vill ändra på detta.
Jag kommer då kolla logs om polis stashet och om någon tar ut pengar ur en gäng kassa för att lägga i fickan eller någon som säljer ut bilar till sina vänner gratis eller något som sagt kommer specca mycket jobb rp och kolla loggsen

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att man är trevlig och förklarar varför man blev bannad och ta sin tid och inte höja rösten mot någon och skrika utan vara lugn och förklara om det frågar varför det blev så här. Detta är viktigt för mig då det har funnits staffs som inte beter sig professionellt som skriker och bara kickar ut en ur support det gillar inte jag när jag har blivit utsatt så så ska tänka på vad den utsatta känner också så det är viktigt för mig och den som gjort regelbrott som exempel.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? (dessa tider är på ett ungefär)
Nu när det skola:
Måndag: 16:00-00:00
Tisdag: 16:00-00:00
Onsdag: 16:00-00:00
Torsdag: 16:00-00:00
Fredag: 16:00-04:00
Lördag: 14:00-04:00
Söndag: 14:00-01:00

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat runt 1,5 år men har tagit pauser.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag har varit staff på en annan server och ma så har tidigare erfarenheter. Vet inte allt men lär mig gärna det jag inte vet.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Servervakt, Krim, Don

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Är beredd på vad som

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka