Accepterad Axeeeo | Ban Överklagan [Emilia]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Axeeeo

Aktiv Medlem
Meddelanden
447
Reaction score
67
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198802641460/

Ditt Hex-ID: 11000013235a234

Vad är din discord tagg? Axeeeo

Vem var det som bannade dig? Emilia

Bild på banmeddelande: asfv.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staffs bannade mig eftersom jag sköt mot en kriminell som polis och sköt lite för många skott så han omkom under den stressade situationen jag befann mig i.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det som hände var att jag och några kollegor hade varit utanför ett kriminellt område och gjort en insatts. Sedan när vi skulle lämna platsen beslöt sig en gängkriminell att görja attackera en sjukvårdare, och jag som polis då befann mig i en knaprig situation. Jag bestämde mig för att använda mig utav de regelverk som finns (nödvärn). Under de kommande 2-3 sekunderna hade jag några valmöjligheter framför mig och jag valde att ingripa mot personen med hjälp av mitt tjänstevapen för att avvärja våldet, precis som regelverken säger enlig polislagen 10 paragraf. Eftersom att personen inte slutade att använda våld och jag hade misstankarna om att han även hade ett tillhygge var jag tvungen att skjuta fler än 1 skott för att få stopp på våldet.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag skulle säga att det inte helt var fel utan jag erkänner att jag har skjutit lite för många skott. Jag befann mig under en extremt pressad situation och det var det här som blev konsekvensen av mitt agerande. Jag förstår att det har blivit fel men bakgrunden till mitt agerande är det inget fel på. Det fanns inte tid för någon taser eller batong. Men att jag höll ner avtrycken för länge är ett fel jag erkänner till.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad flertalets gånger tidigare och varje gång tar jag tid och reflekterar över mina ageranden.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det jag hade kunnat göra annorlunda var att antingen bara skjuta ett eller två skott, eller ett varningsskott för att avvärja våldet. Det jag tycker är tråkigt är att man som kriminell agerar på ett sådant sätt mot en sjukvårdare.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Självklart

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka