Nekad astroyey | Ban Överklagan [zeno]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

astroyey

Icke Medlem
Meddelanden
52
Reaction score
1
Ban-referens
mhxmeq — FiveM, Permanent
Anledning: Fusk.
Visa på portalen →

Berätta vad som hände precis innan bannen befann jag mig inne på servern och spelade lugnt utan något pågående konfliktfyllt scenario jag satt hemma och tog det lugnt samtidigt som jag kollade youtube då fick jag ett meddelande av momo där jag blev uppmanad att omedelbart hoppa in i support jag följde instruktionen direkt utan att ifrågasätta eller försöka undvika situationen väl inne i support påbörjades en pc check där jag samarbetade fullt ut under hela processen under genomgången hittades filer relaterade till eulen på min dator efter detta informerades jag om att jag skulle bli bannad ingame vilket jag accepterade även om det var tungt eftersom jag förstod att situationen var allvarlig senare visade det sig att bannen omfattade mer än bara ingame vilket kom oväntat för mig men under hela händelseförloppet var jag samarbetsvillig och respektfull

Tar du ansvar för det du blev bannad för? Jag tar ansvar för att jag hade Eulen installerat på min dator och jag förstår att det bryter mot reglerna även om jag inte använde det på Unive Jag vill vara tydlig med att jag aldrig använde något fusk på servern och jag har aldrig haft för avsikt att skada rp eller få en orättvis fördel på Unive Att ens ha det installerat var ett dåligt beslut och jag förstår varför det ses som allvarligt Jag borde ha tänkt längre och insett att bara innehavet i sig kan skapa misstankar och påverka förtroendet

Vad har du lärt dig och vad skulle du göra annorlunda? Jag har lärt mig att man måste hålla sin dator helt ren från sådana program om man spelar på en seriös rp server Även om man inte använder det så är det fortfarande ett regelbrott att ha det installerat Om jag fick chansen igen skulle jag se till att rensa min dator helt från alla typer av program som kan kopplas till fusk Jag skulle även vara mer medveten om hur viktigt förtroende är mellan spelare och staff och inte sätta mig i en situation där det ens kan uppstå tveksamheter

Varför ska vi ge dig en till chans? Ni ska ge mig en till chans eftersom jag genuint inte har fuskat på Unive och aldrig haft för avsikt att göra det Jag har lagt ner mycket tid och även pengar på servern och skulle aldrig riskera det medvetet Jag förstår att förtroendet är skadat men jag är beredd att bevisa genom mitt beteende att jag kan spela rent och seriöst Om jag får komma tillbaka kommer jag fokusera helt på att bidra positivt till rp och visa att jag lärt mig av detta misstag

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? jA

Hej,

Vi har granskat din överklagan noggrant. Med hänsyn till de tidigare incidenterna samt den bedömda risken för serverns trygghet och spelupplevelse har vi beslutat att inte häva din avstängning under normala omständigheter.

Vi kan dock erbjuda dig möjligheten att häva avstängningen mot en avgift på 1990 kr. Denna summa reflekterar den administrativa hanteringen samt de risker vi tar genom att släppa in dig på servern igen.

Detta erbjudande är slutgiltigt och går inte att förhandla. Om du inte är intresserad ber vi dig att respektera beslutet och avstå från att skicka in ytterligare överklaganden.

Med vänliga hälsningar,
zeno
Unive Staff

Hej,

Vi har granskat din överklagan noggrant. Med hänsyn till de tidigare incidenterna samt den bedömda risken för serverns trygghet och spelupplevelse har vi beslutat att inte häva din avstängning under normala omständigheter.

Vi kan dock erbjuda dig möjligheten att häva avstängningen mot en avgift på 1990 kr. Denna summa reflekterar den administrativa hanteringen samt de risker vi tar genom att släppa in dig på servern igen.

Detta erbjudande är slutgiltigt och går inte att förhandla. Om du inte är intresserad ber vi dig att respektera beslutet och avstå från att skicka in ytterligare överklaganden.

Med vänliga hälsningar,
zeno
Unive Staff
nej tack

Tillbaka