Nekad astroyey | Ban Överklagan [BG]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

astroyey

Icke Medlem
Meddelanden
52
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199507417789/

Ditt Hex-ID: 11000015c37aabd

Vad är din discord tagg? 1o1q5m

Vem var det som bannade dig? momo/oleg OBS! jag vill att oleg/momo/philip320 tar denna banöverklagan och ingen annan tack!

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2026-01-28 170242.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? jag har full förståelse för varför staff valde att banna mig efter att det under pc checken upptäcktes filer kopplade till eulen på min dator även om jag personligen aldrig har använt det i fivem så inser jag att själva innehavet i sig är ett allvarligt regelbrott ur serverns perspektiv jag förstår att det skapar en omedelbar misstanke och undergräver förtroendet mellan spelare och ledning oavsett intention jag inser nu i efterhand att det var oansvarigt och omdömeslöst att ens ha något sådant installerat på datorn när jag spelar på en seriös rp server även om jag aldrig startat det eller haft för avsikt att använda det på unive så förändrar det inte hur situationen ser ut objektivt jag accepterar att ni måste agera konsekvent för att skydda serverns integritet och rättvisa jag tar därför fullt ansvar för mitt misstag och förstår varför beslutet togs

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. precis innan bannen befann jag mig inne på servern och spelade lugnt utan något pågående konfliktfyllt scenario jag satt hemma och tog det lugnt samtidigt som jag kollade youtube då fick jag ett meddelande av momo där jag blev uppmanad att omedelbart hoppa in i support jag följde instruktionen direkt utan att ifrågasätta eller försöka undvika situationen väl inne i support påbörjades en pc check där jag samarbetade fullt ut under hela processen under genomgången hittades filer relaterade till eulen på min dator efter detta informerades jag om att jag skulle bli bannad ingame vilket jag accepterade även om det var tungt eftersom jag förstod att situationen var allvarlig senare visade det sig att bannen omfattade mer än bara ingame vilket kom oväntat för mig men under hela händelseförloppet var jag samarbetsvillig och respektfull

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. om jag ska vara helt transparent så anser jag att det i grunden var mitt fel eftersom jag själv bar ansvaret för vad som fanns installerat på min dator samtidigt upplever jag att jag aldrig fick möjlighet att bevisa att jag faktiskt inte använt något i spelet men jag förstår att från ert perspektiv är innehavet tillräckligt för att motivera en avstängning okunskap kring reglerna är inte en giltig ursäkt och jag borde ha säkerställt vad som gäller innan jag ens anslöt till servern även om jag subjektivt vet att jag inte fuskat så accepterar jag att situationen objektivt sett bröt mot reglerna därför lägger jag inte skulden på någon annan utan erkänner att mitt omdöme brast.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. jag har haft några mindre avstängningar tidigare som varit kopplade till enklare regelmisstag inom rp inga som haft koppling till fusk eller externa program varje gång har jag reflekterat över vad som gått fel och aktivt försökt förbättra mitt beteende jag har blivit mer regelmedveten mer försiktig i scenarion och mer uppmärksam på hur mina handlingar påverkar helhetsupplevelsen för andra spelare den här bannen är dock den mest allvarliga jag fått och den har påverkat mig mest den har fått mig att på riktigt förstå vikten av ansvar och konsekvenstänk

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? jag hade kunnat agera betydligt mer ansvarsfullt redan från början det mest självklara är att jag aldrig borde ha haft något som ens kan associeras med fusk installerat på min dator oavsett mina intentioner jag borde även ha läst igenom serverns regelverk mer noggrant och inte utgått från egna antaganden om vad som är tillåtet om jag kände minsta osäkerhet borde jag ha kontaktat staff i förebyggande syfte istället för att chansa i efterhand inser jag att det hade varit både enklare och mer moget att helt eliminera risken genom att radera allt direkt även om jag aldrig köpt eller aktiverat något konto så var det ett onödigt risktagande

Har du lärt dig någonting efter din ban? ja den här händelsen har varit en tydlig väckarklocka för mig jag har insett hur centralt förtroende är inom en seriös rp miljö och hur snabbt det kan raseras jag har lärt mig att ansvar inte bara handlar om vad man gör aktivt i spelet utan även om vilka förutsättningar man skapar runt omkring jag har också förstått att okunskap aldrig är ett försvar utan att det är mitt ansvar att vara fullt insatt i regler och riktlinjer innan jag deltar jag är beredd att acceptera eventuella villkor prövotid eller uppföljning för att visa att jag menar allvar jag vill genom handling bevisa att jag har mognat dragit lärdom och att något liknande aldrig kommer upprepas igen

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Yes

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka