Nekad ast | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Polis?

• Ja

Votes: 4 100.0%
  • Nej

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    4
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Ast

Icke Medlem
Meddelanden
103
Reaction score
17
Ange ditt födelsedatum: 27 Maj 2006

Vad heter du på discord? ..)#4200

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 280

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Måndag 16:00-22:00
Tisdag 14:40-18:00 20:00-22:00
Onsdag 16:00-22:00
Torsdag 16:00-22:00
Fredag 16:00-00:00
Lördag 12:00-00:00
Söndag 14:00-22:00

Hur ofta kommer du vara inne? Mycket

Hur många timmar har du på FiveM? 280

Vad heter du? Abdi IRL-Ville

Hur gammal är du? 14irl. 21ic

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag är en snäll och rolig person jag älskar att hjälpa folk och skydda folk jag skulle även vilja jobba som polis för det verkar roligt och jag skulle vilja bli säpo eller piket tex förhandla med rånarna. Jag vill även skydda staden och minska kriminalitet och göra det säkert för alla

Varför ska just du bli anställd? För jag är snäll rolig person jag hjälper alltid folk jag är stresstålig jag kan jobba effektivt vid stress ibland kommer jag även på väldigt bra och smarta saker när jag är under stress

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Snäll
Rolig
Hjälper folk

Ifall någon käftar emot så kan jag gå över styr
Inte bra med djur och barn
Kan bli lite seg i huvudet efter en lång dag

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Inga

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Vi tillkallar förstärkning då man alltid ska göra det som aspirant vi går fram till honom ber honom stänga av bilen sen tar vi kollar id och körkort då visar det sig att han ej har på sig ett vi kollar i basen och han har inget körkort vi går tillbaka tar alkohol test och drog test vi söker igenom honom och när kollegorna kommer så får de ta hand om honom och vi kallar in en bärgare till platsen och sen kan vi åka på larm igen

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag kallar direkt på förstärkning och ambulans jag säger reg nummer bil märke färg osv och säger vart han åker jag stannar kvar och tittar till kollegan och väntar på ambulansen när ambulansen är på plats så låter jag dem ta hand om honom och då åker jag iväg och hjälper de andra. Varför åker jag inte efter? Jo för att rädda hans liv jag vet att de andra kan ta hand om den efterlyste och då kan jag stanna på plats och stoppa blödningen.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Vi åker dit kallar på piket osv vi spärrar av platsen och håller koll i området när piket och sånt kommer gör vi det fortfarande ifall de frågar om hjälp så hjälper vi dem men vårt uppdrag då är att hålla spärrarna så ingen kommer in i området

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag trycker på panik knappen då man inte vet vad han kommer göra tar fram tazern och pratar med honom och försöker få honom att lägga ner kniven jag försöker även säga att folk ska lämna platsen så ingen bli skadad ifall han inte lägger ner den tazear jag honom och tar kniven söker igenom honom och tar på handfängsel på honom och väntar på förstärkning.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Du ska ej små prata med kollegor då det stör andra kollegor använda kom och klartslut även inte skrika i radion. Du ska även använda dig av ditt Rakel nummer och man ska tänka vad man ska säga i radion innan man säger det

Vad betyder våldstrappan? Det är de olika stegen i våld först är det att man säger till personen sen kan det vara batong senare tazer osv man kan även inte använda något vapen ifall man ej har sagt till personen att gå eller bete sig eller något

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka