Ast | Polismyndigheten Ansökan [RAZIK]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Ast

Icke Medlem
Meddelanden
103
Reaction score
17
Ange ditt födelsedatum: 27 Maj 2006

Vad heter du på discord? Abdi00#9025

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 700tim

Hur aktiv kommer du att vara? Hur aktiv kommer du att vara? Vardagar-16.00-22.00
Helger från 12.00-00.00

Vad heter du? Abdi Mannen

Hur gammal är du? 21

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Är du simkunnig? Ja har även vunnit tävling när jag var ung!

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för jag vill bidra till något gott till samhället. Jag vill även förändra samhället till något bättre genom att tex bekämpa kriminalliten redan vid ung ålder då det oftast börjar där. Jag tror även att jag kan bidra till en bättre polis kår. Jag vill även bli polis för att jag tycker yrket verkar roligt och jag har sett mina vänner gå i fel spår så jag vill hjälpa andra att gå i rätt spår!

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Det är att bekämpa och förhindra brott. Bekämpa brott är viktigt det är därför vi har ett ganska lugnt samhälle. Bekämpa brott är att arrestera knarklangare till att ge böter till folk som tex kör för snabbt. Ifall polisen inte skulle bekämpat brott skulle det varit kaos folk skulle blivit rånade osv. Att förhindra brott kan vara tex att prata med unga så de kommer in i rätt spår så att de inte går till det kriminella spåret. Här förhindrar man brott lättast för ifall de ej kommer in i det när de är unga så är det liten chans att de inte kommer begå brott när de blir äldre!

Vad vet du om yrket i helhet? Man ska bekämpa brott och förhindra brott man ska göra samhället trygg och de ska göra så folk känner sig trygga. Men det är inte bara bekämpa brott och förhindra brott det är också att samla in bevis för rättegångar så de kriminella åker in för brott de har gjort. Det handlar även om att visa sig i stan för ifall de kriminella vet att det kryllar med poliser så kanske det inte begår ett brott. Det handlar även om att prata med människor och hjälpa dem då vi arbetar för våra medborgare.
Något som är viktig är också kommunikation med medborgare och ambulans och räddningstjänsten men även mellan alla våra polis kollegor. Det är därför vi har något som heter radio diciplin man säger sitt rakel för att alla ska veta vem som pratar och säger kom eller klart slut så kollegor vet när du har pratat till punkt.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har varit aspirant och tagit assistent provet men klarade ej det. Men jag har lärt mig saker från det som radio disiplin jag har kollat på hur polisen arbetar under rån och jag lärde mig mycket även under assistent utbilningen.

Hur är du som person? Jag är snäll och prat glad. Jag är inte blyg så han kan patrollera med allihopa. Jag är väldigt seriös men han har även en humor sida där jag brukar dra många skämt då jag har en lista med skämt med mig hela tiden. Jag är även bra på att lyssna på folk och jag är även bra på ge råd till folk då jag skälv har haft en dålig uppväxt.

Är det något vi bör veta om dig? Jag är snäll och glad och är redo för att patrollera!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka