Antagen askon | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

mercy200

Icke Medlem
Meddelanden
22
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Alex

Ditt discordnamn: mercy.20

Ange ditt födelsedatum 7 Januari 2004

Varför ska just du bli staff? En av anledningarna till varför jag skulle passa bra som staff är för att jag är en engagerad och ansvarsfull som person samt verkligen vill bidra till en trygg och trivsam miljö. Vid 21 års ålder har jag hunnit skaffa mig både mognad och erfarenhet av att hantera olika situationer på ett lugnt och respektfullt sätt. Jag tycker om att kommunicera med människor, är bra på att lösa konflikter på ett rättvist sätt och försöker alltid se till helheten i de olika situationerna.

En av mina starka sidor är att jag kan vara väldigt aktiv. Jag kommer att lägga ner den tid som krävs, både på dagarna och kvällarna, för att se till att allt flyter på och att communityn alltid har någon att vända sig till. Detta är inget som jag endast säger för att bli tilldelad positionen utan detta menar jag genuint.

Jag vill inte endast vara en del utan själva gemenskapen utan jag vill vara med i den dagliga utvecklingen och bidra till den på alla möjliga sätt, jag är självklart öppen för alla positioner inom staff teamet och målet är att utvecklas inom de olika positionerna.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag har märkt att det ofta förekommer orealistiskt rollspel och regelbrott på servern där spelarna som begår dessa regelbrott inte får några konsekvenser. Jag tror att en stor orsak är att det ibland saknas tillräckligt med staffs som kan specca och hantera situationerna. Med fler aktiva staff skulle kvaliteten på rollspelandet kunna höjas och regelbrott minska

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag tror att problemet bäst löses genom att vi i staffteamet samarbetar aktivt och kompletterar varandra. Det är viktigt att vi har en bra kommunikation inom teamet, så att vi kan dela information om återkommande regelbrott och spelare som behöver extra uppmärksamhet. På så sätt kan vi vara mer konsekventa i våra beslut och undvika missförstånd.

Jag vill också bidra med min tid och närvaro genom att vara aktiv på servern, både dagtid och kvällstid, för att specca och nu vilket annat område jag blir tilldelad och agera snabbt när något händer. Genom att alltid finnas tillgänglig och ta ansvar kan jag hjälpa till att minska problemet med att regelbrott går obemärkta förbi.

Utöver att hantera situationer när de uppstår tror jag det är viktigt att arbeta förebyggande. Det innebär att inte bara ge straff, utan också förklara för spelarna vad de gjorde fel och hur de kan förbättra sitt rollspel framöver. Genom att kombinera konsekvens med vägledning kan vi bygga en starkare och mer realistisk rollspelskultur.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att agera professionellt som staff innebär att alltid vara respektfull, rättvis och konsekvent i sitt bemötande av spelare. Det handlar om att kunna hantera konflikter lugnt, fatta objektiva beslut och följa serverns regler utan personliga känslor som påverkar bedömningen. Det innebär också att samarbeta med övriga staff, kommunicera tydligt och alltid representera servern på ett positivt sätt, även i svåra situationer.

För mig är det mycket viktigt att agera professionellt, eftersom det skapar förtroende både hos spelarna och inom teamet. Genom att hålla en hög professionell standard kan jag bidra till en trygg, rättvis och respektfull miljö där spelare känner sig hörda och där rollspel och regler upprätthålls på ett korrekt sätt. Professionellt agerande är därför en grundläggande del av att vara en pålitlig och effektiv staff.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer självklart att ta hand om mitt privatliv när det behövs, men jag ser till att det aldrig påverkar min närvaro eller mitt engagemang som staff. Jag planerar min tid på ett sätt som gör att jag alltid kan vara aktiv, tillgänglig och redo att hantera situationer på servern. Genom att prioritera staff uppgifter under mina aktiva perioder kan jag säkerställa att spelarna får stöd när det behövs och att teamet alltid kan lita på min närvaro och mitt arbete.

Hur länge har du spelat på Unive? Lite över 2 månader

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har inga tidigare erfarenheter av staff-uppgifter, men jag ser det inte som ett hinder. Jag har god datorvana och är väldigt snabblärd, vilket gör att jag snabbt kan sätta mig in i system, regler och rutiner. Jag är engagerad och villig att lära mig allt som krävs för att kunna bidra på ett effektivt och ansvarsfullt sätt.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Donation, Servervakt, Event

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nope

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka