Nekad Arin42435 | Ban Överklagan [LUDDE]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

akyouknow

Medlem
Servervakt
Meddelanden
209
Reaction score
7
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199316130802/

Ditt Hex-ID: 110000150d0dbf2

Vad är din discord tagg? Arin42435

Vem var det som bannade dig? Ludde

Var är du bannad? FiveM Servern, Discord servern

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2024-10-17 203633.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag förstår att mitt beteende var helt oacceptabelt och att staff bannade mig för att jag brutit mot både spelreglerna och den respektfulla tonen som Unive står för. Mitt agerande, när jag utförde ett terrordåd på sjukhuset i spelet och sedan spammade en annan servers namn i Unives Discord-kanaler, var inte bara ett allvarligt regelbrott utan också respektlöst mot serverns community. Det förstörde för andra spelare som ville njuta av ett seriöst och immersivt rollspel, och jag förstår att detta fick staff att reagera så starkt. Att skapa en bra spelupplevelse är något Unive lyckats med, och mitt oacceptabla beteende gick rakt emot detta. Efter att ha varit en del av Unive sedan 2022 känner jag en djup koppling till communityn, och jag skäms över att jag saboterade den för andra genom att bryta mot reglerna. Jag har insett att staff hade all rätt att banna mig och att deras beslut grundades i att värna om en trygg och respektfull spelmiljö.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Innan jag blev bannad kände jag mig frustrerad, och i ett ögonblick av omdömeslöshet tog jag ut mina känslor på ett extremt felaktigt sätt. Jag begick ett stort misstag genom att gå till sjukhuset och påbörja en våldsam handling som inte hade något med bra rollspel att göra. Detta var inte bara ett terrordåd utan också en handling som förstörde för andra spelare som var där för att ha ett seriöst och realistiskt rollspel. Efter det dumma beslutet gick jag även in på Unives Discord och började spamma namnet på en annan server. Jag förstår nu hur respektlöst detta var, särskilt mot alla de admins och spelare som jobbat hårt för att bygga upp ett bra community på Unive. Det var också oprofessionellt och ogenomtänkt – ett beslut som jag önskar att jag kunde ta tillbaka. Jag har sedan dess insett att mina handlingar inte bara bröt mot reglerna utan också bröt mot den respekt och tillit jag hade byggt upp på servern.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tar fullt ansvar för mitt agerande och ser bannen som rättvis. Mitt agerande gick rakt emot allt som Unive står för, och jag inser att jag skapade en negativ upplevelse för andra och försvårade för staff. Det var definitivt ingen felaktig ban; det var mitt eget fel att jag blev bannad. Mitt agerande går inte att ursäkta, och jag förstår varför staff kände sig tvungna att ta detta beslut.

Mitt mål nu är att visa att jag har lärt mig av detta och att jag förtjänar en ny chans. Jag är villig att arbeta hårt för att visa att jag har förändrats och att jag förstår vikten av reglerna och respekten för hela communityn.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Ja, jag har blivit bannad tidigare för mindre överträdelser. Dessa bans lärde mig mycket om hur viktigt det är att följa reglerna och att bidra till ett seriöst rollspel. Första gången blev jag bannad för att inte ha spelat realistiskt i en rollspelssituation, och jag lärde mig snabbt att serverns regler är där för att skapa en bättre upplevelse för alla.

Nästa gång blev jag bannad för powergaming när jag körde uppför en kulle med en bil som inte var avsedd för terräng. När jag fick förklarat för mig att detta bröt mot reglerna insåg jag att jag hade gjort fel och började ta reglerna ännu mer på allvar. Varje tidigare ban har gett mig insikt i vikten av att respektera spelets struktur och regler.

Den här senaste incidenten var dock mycket allvarligare, och jag inser att jag har gått för långt. Jag ångrar det djupt och är fast besluten att visa att jag har lärt mig av alla dessa erfarenheter. Varje gång jag har blivit bannad har det gett mig värdefull insikt om hur viktigt det är att agera med respekt för andra spelare och att tänka igenom mina handlingar noga innan jag gör något.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Om jag kunde gå tillbaka i tiden hade jag hanterat situationen på ett helt annat sätt. För det första skulle jag aldrig ha utfört terrordådet. Jag skulle ha tagit en paus för att lugna mig själv, reflektera över mina känslor och inse att spelet är till för att njutas av alla. Jag inser nu att jag borde ha kontaktat en staff om jag kände mig frustrerad eller irriterad istället för att agera impulsivt och förstöra för andra.

När det gäller Discord-spammandet borde jag aldrig ha nämnt den andra servern. Jag förstår nu hur omoget och respektlöst detta var mot Unive, särskilt eftersom jag har varit en del av servern sedan 2022. Det var både oprofessionellt och ett svek mot alla som jobbat hårt för att bygga upp communityn. Hade jag visat mer respekt och tänkt efter före, hade jag aldrig satt mig i den här situationen.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har verkligen lärt mig mycket. Först och främst har jag insett att jag måste ta ansvar för mina känslor och hantera frustration på ett konstruktivt sätt istället för att låta dem påverka mitt beteende. Jag förstår nu att reglerna finns där för att skapa en bra upplevelse för alla och att de måste respekteras till fullo.

Jag har också insett hur mycket Unive betyder för mig och hur mycket jag uppskattar att vara en del av servern. Efter att ha spelat sedan 2022 har jag fått så många positiva upplevelser och byggt upp vänskap som jag verkligen värderar. Genom att bryta mot reglerna svek jag inte bara mig själv, utan också alla andra på servern. Den här insikten har gett mig ett nytt perspektiv på mitt engagemang och vad jag kan bidra med till Unive i framtiden.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Vad är din plan för att förhindra detta i framtiden? Jag har en konkret plan för att säkerställa att detta aldrig händer igen. Om jag känner mig frustrerad eller irriterad i spelet kommer jag att ta en paus direkt och inte låta känslorna påverka mitt beteende. Jag kommer också att prata med staff om det behövs för att hantera situationer på ett respektfullt sätt. Dessutom kommer jag att engagera mig i att hjälpa nyare spelare och visa att jag kan vara en positiv del av communityn. Jag vill inget hellre än att få en ny chans att visa att jag kan vara en seriös och ansvarstagande medlem av Unive.

Jag hoppas verkligen att ni kan överväga min ansökan och att ni ser att jag har lärt mig av detta misstag. Om jag får komma tillbaka, lovar jag att respektera serverns regler och alltid agera med hänsyn till communityn. Unive betyder mycket för mig, och jag vill inget hellre än att återfå chansen att vara en positiv del av denna fantastiska server.

MINNEN FRÅN UNIVE:

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka