Antagen Argon | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Argon

Medlem
Meddelanden
146
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Gusman

Ditt discordnamn: argon.dev

Ange ditt födelsedatum 13 Februari 2007

Varför ska just du bli staff? Jag har tidigare erfarenheter inom staff teamet på olika servrar över en viss period, det var ett litet tag sedan jag var staff tidigast men jag tror garanterat att jag skulle klara av att lära mig dom nya systemen som introducerats och samtidigt bidra till servern mer än vad jag redan gör genom mitt jobb som Utvecklare. Jag har alltid haft en passion för FiveM och har bra förmåga att samarbeta med andra vilkert jag ser som en oerhört viktig dygd.

Ingen människa är perfekt men enligt mina erfarenheter har jag märkt att man kan sträva för att vara så bra som möjligt och att hjälpa till så mycket som möjligt för att även ifall man inte får topp resultatet så får man något som är respekterbart och något man ska vara stolt att stå bakom. Och det skulle jag försöka mitt bästa med att bevisa ifall jag fick bli en del av staff teamet.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att Unive i helheten fungerar bra men det finns brister, en av dom bristerna är sociala RPn och utvecklingen inom arbeten, jag tycker att det ska finnas mera protokol och mer socialt RP i att jobba åt en firma på servern. Det ska vara mer liknande till ett riktigt arbete än någon typ av lek. Förutom det så tycker jag att den kriminella RPn skulle kunna förbättras genom att försöka reglera hur mycket det skjuts och så vidare, jag tycker att det är alldeles för mycket skjutningar och att folk skjuter för anledningar som är minimala.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Det man kan göra är att införa regulationer på hur grejer görs inom företaget, ett exempel på det kan vara att mekonomen ska ha ett protokoll på hur man lagar och en varierande process beroende på skadan som har skett på fordonet. Eller att trygghansa ska se till att fordon är hela och variera deras priser på fler faktorer som t.ex föraren. Krim RPn är svår att hitta en direkt lösning till fast man skulle kunna införa hårdare straff, mera övervakning på skjutscenarion, lägga mer syn på hur spelare tänker vid en situation och ifall deras tankesätt följde sunt förnuft.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Staffs ska hantera situationer proffisionellt genom att alltid vara trevliga, uppriktiga och försöka ha så tydlig kommunikation med spelarna som möjligt. Staff ska se till att allting går så smidigt som möjligt och försöka finna en bra balans mellan kontroll och att vara schysst när det kommer till att prata med spelare.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer att fokusera mer på staff arbete och utveckling på Unive än vad jag kommer fokusera på RPn, och jag kommer finna en balans mellan Unive och mellan mitt privata liv. Det finns en viss balans men den är svår att förklara först man upplever det i förstahand. Men kortfattat så kommer jag göra mitt bästa att finna en bra balans mellan staff arbete, utveckling och mitt privata liv.

Hur länge har du spelat på Unive? Sedan 2022

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har tidigare erfarenheter på andra servrar, däremot kommer jag behöva lära mig det nya som har kommit sedan den tiden, eftersom att det var ett litet tag sedan jag höll på med staff arbete och så vidare.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? Jobb

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? RP, Support, Jobb, Servervakt

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Välkommen till teamet.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka