Accepterad arblom | Ban överklagan (Wagner)

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Arblom

Icke Medlem
Meddelanden
154
Reaction score
11
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/vilhelmarblom

Ditt Hex-ID: 11000011bce416c

Vad är din discord tagg? Arblom#0364

Vem var det som bannade dig? Ander Bergman och flera mer mods men det var Anders som la bannen.

Hur lång tid var din ban? Permanent

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Korruption säljer vapen som polis ur beslagtagna.

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag vet att staffs valde att banna mig för att jag hade snott från beslagtagna förådet och då sålt vidare det till en person som lika gärna kunde ha gjort vad som helst med vapnet. Philip tog upp att det kunde förändra självaste vapen handeln i hela staden om jag stod och sålde alla vapen som hade blivit beslagtagna och där håller jag med samt med dom andra sakerna dom sa också. Så jag kan ju säga såhär att dom valde att banna mig för att jag bröt mot regeln korruption och det kunde ha slutat illa. Då menar inte jag med att jag blev perma bannad utom att vapnena i servern hade blivit flera och då som sagt blir vapenhandeln mycket högre för att han skulle säkert ha sålt vidare vapnena. Och ingen blame på han som köpte för att han står inte för det jag gör utom jag står för det själv och jag får ta konsikvenserna.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag ska ta det här i så mycket detaljer som möjligt så att du som läser kan få en bättre insyn i allt. Jag har jobbat som polis i ca 2-3 veckor jag tycker att yrket är bra för att man får träffa så många nya snälla männiksor i staden. Enda från början av jobbet har jag tyckt att beslagtagna förådet har varit interessant men aldrig har jag tänkt på att stjäla från den. Någon vecka går och för varenda dag så ser jag mer roligare och häftigare saker i det förådet. Då blir ju jag som en unge i en leksaksbutik för att jag har ett stort intresse av vapen och allt sånt irl. Första veckan tänkte jag nej aldrig att jag tar från det här förådet för att jag var så besatt i mitt jobb för att jag tyckte att det var roligt för att man fick åka runt och hjälpa folk och samt kunde jag få en chans att förbättra min rp samt kunskapen i det som händer i staden och vart jag egentligen skulle passa in asså vad jag skulle kunna roleplaya som bäst om jag inte var polis. Många dagar går sedan tänker jag på att stjäla från beslagtagna förådet då jag tänkte att det är ändå ingen som kollar igenom den så varför skulle nån märka att jag ens hade gjort något. Tillslut hittade jag en kompis som var villig att köpa vapen att mig men vi tog allt in-game för att inte det skulle vara meta-gaming så vi tog allt igenom mobil samt på vissa avlägsna ställen. Notera nu att jag kan reglerna ganska bra förutom den här regeln som jag aldrig har lagt märke till förutom när Philip tog upp den i ett servermöte då han tog upp som exempel pengar under bordet typ som mekonom då tänkte jag att som polis var det annat vilket jag tycker själv nu att det var dumt tänk av mig. Jag började bara att sälja colt till honom samt skott till den men han sa och jag visste att han inte skulle skjuta någon för att jag visste att han inte var kriminell så att inte han fick skjuta folk. Men som jag sa så började jag med colts men på slutet så sålde jag 2 micro smgs. Sedan så skrev Anders Bergman till mig att jag skulle joina support då han sa att jag skulle bli perma bannad och det kom som en schock för att jag hade ingen aning om att det var emot reglerna grovt det jag gjorde utom jag trodde att det var bedrägeri inom jobbet liksom och att dom skulle sparka mig och sätta mig i fängelset en lång tid men det var det värt tänkte jag dumt nog du vet alla gör misstag men man måste ju alltid stå för det man gör. Men slutet på hela saken var ju att jag drogs in i support sedan så aa blev jag bannad. Och så jag inte glömmer så att jag kan berätta hela sanningen så snodde jag narkotika eller vad det nu var men det vet Anders och dom om.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Bannen var inte alls felaktig men jag skulle säga att det var allt mitt fel. I discord samtalet sa jag att det inte stod i reglerna men där var det jag som hade fel för att nu när jag dubbel checkar så ser jag att nere vid corruption så står det ungefär som det jag gjorde fast inom ett annat jobb. Jag skulle säga att bannen var extrem hård fast det frtjänar jag nog för att jag bröt mot en viktig regel som Philip till o med tog upp i ett möte. Så jag borde ha tänkt på det innan jag började med allt det här. Det jag mest vill säga är att förlåt för att jag bröt mot serverns regler och förlåt om jag var lite kaxig eller nått i discord samtalet för att jag trodde att jag hade rätt men jag hade fel så jag ber om ursäkt. Nu vet jag inte om jag var kaxig eller inte men det blir oftast så att jag upplever inte själv att jag är kaxig men nån av mina kompisar säger det till mig. SÅ mitt slutgiltiga svar är att bannan var 100% rätt pch att jag egentligen förtjänar staffet men jag vill kämpa för att bli unbannad så att jag kan fortsätta min rp:ande aldrig som polis igen för att jag vet att kåren aldrig kommer ta in mig igen för det jag gjorde. Men jag vill bara ha en ny början som vad som helst så jag vill helst bara lägga det här bakom mig och fortsätta rp:a på unive fast bättre och följa 100% av reglerna. Vilket jag trodde att jag gjorde men det gjorde jag inte.

Hur många tidigare avstängningar har du? 5

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Dom bansen jag har tidigare har varit ganska småa och har alltid blivit lösta eftersom att det är så pass små saker som jag knapt kommer ihåg för att dom var så små. Eller enligt reglerna var dom säker inte så små men det var väll att jag körde 200 igenom toget vilket kan leda till vdm så jag blev bannad för suntförnuft eftersom att så hade man aldrig gjort irl om man visste att det fanns folk på den gatan man körde 200+ på. Men jag har aldrig blivit bannad för vdm eller rdm för att redan från början visste jag att det var strikt förbjudet att göra nått sånt men dom andra bansen har vairt typ att jag råkade ta upp jaktvapen i torget då en mod såg det och bannade mig på en gång.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det jag kunde ha gjort annorlund är ju hela grejen. Att jag aldrig ens skulle ha tänk tanken att ta från beslagtagna förådet för att det är olagligt eller att jag inte ens hade tänkt tanken att sälja dom också. För att jag vet att om inte jad hade tagit dom där vapnen från beslagtagna så hae jag spelat flera månader till på unive vilket jag fortfarande kommer göra om jag bli unbannad. Jag skulle även dubbel kollat reglerna innan jag tog från förådet för att då hade jag fått sett där lite längre ner i forumet att det stod korruption och då hade jag följt den regeln och vetat att det fanns. Eller när Philip tog upp det för att han sa att det var en jätte hård regel så skulle jag ha kollat vidare på den och då sett allting så jag skyller hela den här händelsen på mig och då får jag ju säga att det är bara mitt fel att allt det här hände det var inget grupptryck eller något sånt utom jag gjorde det frivligt och jag ber om ursäkt för det men jag måste stå för det jag gör.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig mycket av den här bannen. Att innan jag gör något som kan leda till ban alltså som jag inte vet om asså något olagligt så ska jag kolla upp och vara säker på att jag får göra det annars så för jag få konsekvenserna och det får jag stå för. Det är typ det jag har och säga med det jag har lärt mig eftersom att det bara var en regel jag bröt mot och inte flera "vad jag vet". Och en sista är att aldrig bidra med korruption för att det kan påverka serven på negativa sätt.

Har du läst våra regler? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka