Nekad Arabtaxin | Beslut Överklagan [3lvis]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Arabtaxin

Icke Medlem
Meddelanden
26
Reaction score
0
Ditt discord namn: arabtaxin

Ditt Hex-ID: steam:11000012f4c60c8

Vad för typ av beslut gäller det? Ban - FearRP 7 dagar + indragen krim samt test medlem

Vem/vilka tog beslutet? 9Jonte

Varför tror du själv att beslutet togs?

Jag kan inte säga med 100% säkerhet att detta stämmer däremot är detta den ända möjliga förklaringen som jag kan komma på.
9Jonte fick enbart se klipp från motpartens synvinkel och genom att inte fråga mig om klipp så målar detta upp en felaktig bild om vad som faktist tog plats då man bör ha bevisningar samt få höra vad både parterna har att säga för att måla upp en korrekt bild av det hela.

Hur är beslutet felaktigt? Jag har fått höra en hel del förklaringar från bland annat staffs och polare på servern angående regler som jag inte förstått mig på när jag läst reglerna såsom FearRP till exempel i detta fall, då det varit mycket saker som varit oklart för mig.

Ifall att jag utgår ifrån de sakerna som jag fått höra av dessa folk så är beslutet felaktigt pågrund av följande punkter nedan:

1. De riktade samt sköt enbart min polare men inte på mig, detta innebär att de inte framträder sig själva som ett hot för mig eftersom att jag faktist hoppar ut med vapnet redo i handen och skjuter mot alla vid samma värva som detta pågår

2. De sa inget som indikerade att jag skulle ta upp mina händer när jag var vid liv, det ända de gjorde var att skjuta och det dröjde fram tills efter att jag redan var död som de får tanken att kidnappa mig genom att be mig ge upp samt ta upp mina händer. I stort sätt så kan man dra slutsatsen att de utförde ett skottlossnings-scenario och inte ett kidnappnings-scenario, med det sagt så vill jag även tillägga att jag inte gjorde fel då jag värnar om mitt liv genom att skjuta för att det ger mig möjligheten till att överleva och genom att inte skjuta så hade det varit detsamma som att acceptera ödet att jag skulle dö.

3. Jag har en ping på 78ms, hur ni begriper detta är helt upp till er men faktumet är att spelet blir laggigare för mig samt att det blir en input-delay. Bevisning kring min ping finns framme då man tydligt ser min ping nere till höger på mitt klipp

Med allt detta i åtanke så vill jag dra slutsatsen och säga ja, bannen är definitivt felaktig och det är inte så konstigt att sånt händer när man enbart får se klipp från en synvinkel där allting sker så snabbt dessutom, shit happens.

Om det är tillåtet att uttrycka frustration så vill jag även tillägga faktumet att jag anser deras beteende som oerhört löjligt, vi var i ett skottlossnings scenario där alla från mitt och motpartens gäng sköt, det var inte som att de försökte kidnappa mig, eller åtminstone när jag var vid liv.
Då ska detta inte klassas som FearRP över huvudtaget, jag tyckker även att det är jätte barnsligt att inte kunna hantera en förlust i ett scenario som i sin tur leder till att man fattar beslutet att vända sig till support och sprida missinformation som sista utvägen. Fördjävligt!

Bifoga bevis och länkar som är relaterade till ärendet:
Motpartens synvinkel: https://medal.tv/games/gta-v/clips/lPmaDpdhlyLSnJPOc?invite=cr-MSxZRHAsNTI5MDQzOTk&v=31
Min egna synvinkel: https://medal.tv/games/gta-v/clips/lPmbz5OQ6Z5fpqfAZ?invite=cr-MSw2bjUsNTA2OTczODgy&v=32

Förstår du att vi kommer att stänga din överklagan ifall beslutet ej är felaktigt? Ja

Senast ändrad:
Skärmbild 2026-01-01 233726.png

Jag vill även tillägga att följande som står på bannen inte stämmer över huvudtaget med det som visas på mitt klipp då man tydligt ser att de riktar när jag väl har dött

här är även ett snitt ur klippet från min synvinkel vilket jag anser kan vara väldigt viktig i eran undersökning för att se om jag fear rp:a
på detta snitt av klippet står jag redan ute och skjuter medan alla från motparten springer och ingen riktarbö1.png

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka