Nekad Ape | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Ape

Medlem
Meddelanden
32
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Vidar

Ditt discordnamn: 1ape

Ange ditt födelsedatum 30 September 2008

Varför ska just du bli staff? Jag tycker jag borde bli staff för jag tycker i nuläget så är rpn lite sådär ibland inom krim rpn mestadels. Jag tycker jag håller en bra standard på servern jag är inte partisk och tycker personligen jag vet hur en bra rp nivå ska se ut. Jag är också väldigt lugn som person och kommer hålla mig i lugna och trevliga toner mot alla personer som tex i support i staff samtal och liknande. Jag kommer försöka hjälpa till på ställen som staffs behöver vara mer aktiva och kolla på.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? I nuläget så tycker jag att det behövs en liten hjälp med Krim rpn för det är väldigt mycket shot on sight och hoppa ur bilen skjuta hoppa in köra fram tömma ett helt mag sen köra iväg det tycker jag personligen och vet att många andra tycker att det är väldigt låg rp och så ska det inte se ut. Samt vill jag gärna se lite mer utdragna scenario och lite roliga och unika rån som Kriminella på servern skulle kunna göra mer av det har varit väldigt dåligt med sådana scenarion och rån som är lite mer utdragna och mer sociala det tycker jag skulle vara bra för servern och för spelarna. Men annars tycker jag det funkar okej på servern men det finns ju alltid hörn man skulle kunna finslipa och göra bättre ingen server är ju perfekt men det största nu är ju krim rpn och den sociala delen på servern som skulle kunna bli lite bättre samt den lalliga delen och lite nya roliga jobb just nu har det varit väldigt tråkigt på den sidan enligt mig så tycker det skulle kunna ske lite ändringar i jobb delen men det var nog allt.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag tycker tillsammans med Staff teamet att vi borde hålla mer koll på krim sidan och vara lite hårdare och verkligen sätta ner foten när grova regelbrott händer på servern annars kommer bara alla tro att det är okej att hålla på så. Sen tycker jag vi ska göra en till Krim check på alla som har krim det var väldigt längesen det hände senaste gånger och jag tycker att det kan hjälpa om man hittar rätt frågor att ställa och är relativt hård vid dessa checkar. Sen tycker jag vi borde fixa några fler roliga custom rån som är väldigt utvecklade och betalar bra på servern som denna vapentransport som fixades har inte haft så mycket koll på det rånet men om man gör ett sådant rån som tex vapentransport rån och gör det bra så tror jag att många fler gäng som är ute efter lite mer rolig och utvecklad rp skulle tycka det finns lite mer roliga saker att göra på servern. Men nu om vanliga rpn utanför den kriminella så tycker jag att det har varit ganska lalligt vid tex sjukhuset har ju varit en plats där lall har förekommit och det är ju inte så roligt så lallandet är ju en sak som behövs förbättras och då behöver vi nog specca dessa ställen där lallande förekommer och prata med personerna som är inblandade i lallandet och säga att det är inte okej och att de måste anpassa sig till serverns regler och standarder för att vara kvar på servern lyssnar de inte på det vi säger så får vi ta och visa att vi inte uppskattar lallare och att de inte hör hemma här på servern.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Jag tycker att man agerar professionellt genom att inte vara partisk och att man alltid ska hålla en lugn och vänlig ton mot alla och att man ska kunna prata med att personen så den förstår tex varför man bannar den eller liknande och att man själv håller sig till standaren på servern och inte är tex korrupt eller problemspelare utanför staff teamet och man behandlar alla likadant och inte tar sina kompisar före som tex i support att du försöker vrida allt till personen som tex sitter i support eller har gjort en anmälan mot din kompis. Sen ska man försöka hjälpa alla personer från buggar eller i support, help, och icke-medlemmar som precis har börjat så kan man vägleda de till en bättre rp och liknande eller om man är don ansvarig att man hjälper där och är trevlig och försöker hjälpa.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Detta är ju en väldigt svår fråga för visa dagar är man tex borta eller man är jättetrött och liknande men jag tänker att jag kommer hålla mig till mestadels staff arbete när jag spelar och jag kommer hålla spelande uppe vid kanske vissa dagar så spelar jag 8 timmar för det är jättedåligt väder ute eller 2 timmar om jag ska iväg det varierar väldigt mycket från dag till dag men jag kommer alltid försöka hålla mig till att kunna ha en liten tid över på dagen att kunna göra staff arbete för just nu har jag tyckt att rpn har varit lite dålig det är därför jag tänker att jag skulle vara perfekt för staff teamet och tycker jag personligen skulle kunna hjälpa där.

Hur länge har du spelat på Unive? har spelat sen 2022 men har tagit pauser ibland.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Nej men har varit servervakt.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? Donation

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? RP, Support, Kriminell

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka