Nekad ankeshof | Blacklist Överklagan [BG]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ankeshof

Icke Medlem
Meddelanden
390
Reaction score
17
Blacklist-referens
ID: 715 — Tredjepartsprogram
Anledning: Fubb
Personal: baconpannkaka
Datum: 2026-03-16
Visa på portalen

Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Jag blev kallad till support helt random. Där ville de söka genom min dator efter fusk. De sökte genom medal, utforskaren, goggle och massa annat men hittade ingenting. Såfort jag blev kallad till support var jag väldigt tydlig med att jag hade haft någon billig esp meny nerladdad som jag hade testat en gång på avena för över ett år sedan innan jag blev bannad, och de sa okej förstår vi får se om vi hittar något på datorn. De sökte men hittade ingenting. Sedan sa ecco systemet att jag hade något som indikerade på ett fusk man kunde koppla till spotify. De sa själv då att de kunde ha varit det gamla fusket som jag hade haft nerladdat en gång som låg i bakgrunden, trots att det var bortaget. Jag visade själv genom hela datorn att jag hade tagit bort det, och de förstod. Sedan hade vi lite disskussioner där de själva sa att det var konstigt och att de själva inte ens trodde jag fuskat, då jag varit lojal spelare på servern i över 5 år.

Tar du ansvar för det som hände? Jag tar ansvar att jag hade en esp meny på datorn för över ett år sedan som inte ens användes på servern. Jag kan också fatta att jag isåfall borde resetat datorn så det inte hade legat i bakgrunden. Men jag tycker det är lite skevt att man söker genom hela datorn och inte ens hittat något som tyder på fusk, trots när de själva säger att de inte trodde jag fuskade, och att det inte skulle vara någon fara. Så jag tycker det är lite skevt när de inte ens hittade något och jag var ärlig och tydlig och sa att jag hade haft en meny, men som inte användes i syfte på unive, eller för att fuska regelbundet på någon annan server.

Vad har du lärt dig sedan dess? Vet inte vad jag ska svara, men antar att jag inte ska ladda ner något, som kan synas som fusk och isåfall nollställa datorn.

Varför ska vi ge dig en till chans? Anledningen är för att jag har varit en lojal spelare på servern i 5 år. Både philip och andra vet att jag har varit här länge och aldrig har blivit anklagad för fusk någon gång tidigare, och speciellt ge mig en chans eftersom att jag inte ens hade fusk. Bacon sa själv att de inte ens trodde jag fuskade och att det lät konstigt, och i den situationen hade jag inte ens fusk, vilket säger en del om mig som spelare. Därav lite tråkigt att man blev bannad för en grej som låg i bakgrunden.

Har du bevis som stödjer din överklagan? finns disskuskioner från ärendet som tyder på att jag inte ens hade fusk på datorn, och staffsens åsikt.

Har du läst och förstår reglerna? Ja

Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja

dessutom som klippet som tydde på "fusk" är väldigt tydligt att det inte är fusk, kan lösa fram klippet ifall det behövs

Hej,

Vi har granskat din överklagan noggrant. Med hänsyn till de tidigare incidenterna samt den bedömda risken för serverns trygghet och spelupplevelse har vi beslutat att inte häva din avstängning under normala omständigheter.

Vi kan dock erbjuda dig möjligheten att häva avstängningen mot en avgift på 2500kr. Denna summa reflekterar den administrativa hanteringen samt de risker vi tar genom att släppa in dig på servern igen.

Detta erbjudande är slutgiltigt och går inte att förhandla. Om du inte är intresserad ber vi dig att respektera beslutet och avstå från att skicka in ytterligare överklaganden.

Med vänliga hälsningar,
Lasse
Unive Staff

Hej,

Vi har granskat din överklagan noggrant. Med hänsyn till de tidigare incidenterna samt den bedömda risken för serverns trygghet och spelupplevelse har vi beslutat att inte häva din avstängning under normala omständigheter.

Vi kan dock erbjuda dig möjligheten att häva avstängningen mot en avgift på 2500kr. Denna summa reflekterar den administrativa hanteringen samt de risker vi tar genom att släppa in dig på servern igen.

Detta erbjudande är slutgiltigt och går inte att förhandla. Om du inte är intresserad ber vi dig att respektera beslutet och avstå från att skicka in ytterligare överklaganden.

Med vänliga hälsningar,
Lasse
Unive Staff
På tanke om att Staffsen i själva diskussionen själv sa att bannen troligen var fel pga de inte hittade något fusk eller varken kunde bevisa det så kommer jag verkligen inte betala

Med din historik så är det detta erbjudande vi har till dig.

Med din historik så är det detta erbjudande vi har till dig.
Grejen e den att jag har väldigt många felaktiga bans, som många staffs som varit på servern länge VET. Ifall du kollar långsiktigt och kollar mina andra historiker på allt gott jag har gjort så väger det mot varandra. Känns väldigt skevt att betala 2500 när jag inte ens har fuskat och det har bevisats, samtidigt som jag har gjort gott för servern. Visst jag har många gamla bans, men många har varit fel som inte har hänt igen, och många har varit fel, och andra har varit korrekta som man lär sig av.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka