Antagen ankeshof | Ansökan till Staff [LUDDE]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    3
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ankeshof

Icke Medlem
Meddelanden
386
Reaction score
17
Vad är ditt namn i verkligheten? Hannes Nilsson

Ditt discordnamn: ankeshof

Ange ditt födelsedatum 20 April 2009

Varför ska just du bli staff?
ÄR 15 +

För det första är jag väldigt aktiv.

Jag anser mig själv som en passande person som staff på Unive, jag har varit staff på två andra servrar och satt som staff ett bra tag. Det som gör att jag passar till staff är följande:
- Bra tålamod, tappar inte tålamod eller fokus för att ett ärende tar långt tid, jag gör det som krävs för att få ärendet löst på ett bra sätt.
- Jag har en bra ton till folk jag pratar med, jag är social av mig och är trevlig.
- Jag är bra under stress, ifall det skulle sitta 7 personer som väntar på hjälp i support så fokuserar jag på den personen som sitter i support samtidigt som jag kommer att kunna hjälpa alla andra som sitter i väntrum. För mig är det viktigt att alla ska få den hjälp de vill och behöver.
- Jag är bra på att kunna se scenarion och händelser från olika parter, det är inte alltid båda personerna har samma uppfattning utav det som hänt.

Anser även att jag borde bli staff då jag tröttnat på rpn sjukt mycket och hjälper gärna till istället.

Jag själv har märkt ingame att det är många som inte kan följa regler, det är både hos den lagliga men även kriminella avdelningen utav rpn. Jag tycker det har blivit väldigt tråkigt att folk bara ska förstöra och spela för att vinna scenarion, jag har endå varit på servern ett bra tag men jag tycker det har gått lite för långt för spelare som inte följer regler, det är tråkigt för alla andra som beter sig att folk förstör. Folk spelar på Unive för att ha kul och spela med vänner, när folk då förstör blir det sjukt tråkigt för alla andra. Med de sagt vill jag som Staff få stopp på detta.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det finns två saker som jag tycker speciellt inte fungerar.

Kriminella sidan:
- Folk är ingame för att skjuta mot de har krig med.
- Man spelar för att vinna alla scenarion, bryter mot fear rp under kidnappningsförsök för att ej förlora sitt vapen eller pengar.
- Car fight, man kör runder i bil och hoppar ut när det passar än och avlossar skott, åker vidare mot nästa person, hoppar ut och skjuter och kör vidare. Det efterliknar nästan ett kretslopp för kriminella.
- Rpar inte alls för suntförnuft, skjuter vid polisstation och vid poliser, tänker inte det andra steget. Man kan kalla det att de agerar först och sedan tänker.

Polisens sida:
- Polisen rpar kan även också rpa för att vinna scenarion, ett exempel är att de pittar över 80 bara för att få stopp på personen, tänker inte i realismen, utgår bara ifrån sig själv för att du som polis ska ha kul. De kriminella tror jag inte uppskattar när de blir satta i en vägg i 150 km/h.
- Rpar inte för båda parterna under rån, brukar oftast gå bra nuförtiden men händer ibland att man vill neutralisera gärningsmännen för ätet vinna scenariot.

Jag som staff vill förbättra detta för att Communityt och servern ska få ett så bra rykte som möjligt och en hög rp nivå, dessa personer som bara spelar för vinst i scenarion vill jag få bort, ska man spela på servern ska man kunna vara en bra person när man vinner scenarion men även kunna förlora ett scenario och kunna ha kul endå.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? För att kunna lösa dessa problem måste staffs kunna sammarbeta och prata med varandra, specca där det händer saker, ser en staff att ett rån påbörjas kan man skriva i staffchatten ingame "pågående rån, nån mer staff som vill specca?". På de sättet delar vi upp olika uppgift ingame för att kunna hålla koll på en större del utav servern samtidigt istället för att alla ska sitta och specca samma scenario.

Det som också e bra att göra är att ta in folk i support och prata med dom innan man bannar, när man gör de får de en större uppfattning om vad de har gjort för fel, de får en förklaring och får ett sinne om hur de kan utveckla sin rp för att inte göra samma misstag igen. På de sättet förbättras rpn ganska snabbt än att man bara bannar och personen får vänta ut sin ban.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Att kunna agera professionellt tycker jag är en av de viktigaste egenskaperna hos en Staff, jag tycker själv att det blir så mycket trevligare att prata med en Staff som är trevlig och välkomnande än en Staff som sitter och låter halv tråkigt. Spelarnas uppfattelse blir så mycket bättre när en Staff är trevlig och det skapar ett gemenskap mellan spelarna och staffsen. Det lilla att vara trevlig kan ibland göra sjukt stor skillnad för en person.

Med de sagt är det viktigt att kunna vara professionell och vara trevlig med en bra ton. Det skapar bra rykten och gemenskapen ökar för spelare och persoal.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Först och främst så går skolan före såklart, har mitt sista år i grundskolan så det blir plugg absolut, men jag kommer definitivt ha tid för straffarbete. Jag pluggar ungefär 3 veckor innan ett prov och lägger cirka 30-40 minuter varje dag. Det gör att den sista veckan har jag tid för att göra vad jag vill, jag kommer såklart göra staffarbete de dagarna jag pluggar, kommer ha tid efter plugget, men den största aktiviteten är när jag inte pluggar och på helgerna.

Jag tävlar väldigt mycket inom golf men nu när det börjar bli höst och vintertid blir det inte så mycket.

Helger:
- 6-8 timmar.

Vardagar:
- 1-5 timmar

Hur länge har du spelat på Unive? Kommit tillbaka för några veckor sedan efter en paus men annars har jag varit här i 3 år tillofrån men under den största delen har jag varit medlem i 3 år.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja jag har varit staff på två andra servrar.
Kan även kommandon

/bring (id)
/skin
/noclip
/dv
/v (Spawnnamn på bilen)
/ban
/svban
/pedmenu
/goto
/revive id
/kick
/tpm
/ooc
/sv man skriver i sv chatten
/toggleid
/sc
/sv
/togglename
/freeze id
/unfreeze id
/giveitem
/clearchatforall
/setjob
/spec
/specoff
/ooc
/banoffline
/samtal (id)
/leavevoice

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? Kriminell, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka