Accepterad Ankarn | Ansökan till Servervakt

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Ankarn

Medlem
Meddelanden
70
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Teodor Torstensson

Vad heter du på discord? Ankarn#2145

Ange ditt födelsedatum 8 Maj 2007

Beskriv din dagliga aktivitet. På vardagar har jag cirka 3-4 timmar om dagen att lägga på unive, (varierar såklart lite) då jag har ledigt mellan skolan och träningar, samt en stund efter träningarna.
mellan skolan 16:00 tills träningarna 18:30 har jag ledigt och då brukar jag gibba unive.
Sedan efter träningen runt 22 har jag också lite tid över, och jag brukar spela då ifall jag inte är för trött eller har plugg.
Helger skulle jag säga att jag har mycket tid till unive då jag spenderar min lediga tid med att göra saker jag gillar, vara med kompisar, träna och spela, främst unive.
Jag spelar inte så mycket annat än unive vilket gör att jag spenderar mycket tid här.

Hur länge har du varit medlem på Unive? strax 2 år, sedan sommaren 2021

Hur många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) https://cdn.discordapp.com/attachments/1098544337857544214/1098706698685923479/IMG_7330.jpg

Har du tidigare varit blacklistad? Nej

Förklara vad för uppgift en servervakt har. Uppgiften en servervakt har är att avbelasta andra staffs, genom att hålla ett öga på servern medans de spelar. Och ingripa när man ser någon bryta serverns regler.
Exempelvis om en SV är i ett scenario och någon använder sig av powergaming eller RDM så kan han ingripa.
Detsamma om en servervakt ser en spelare dö pga regelbrott så kan SV använda /revive id för att återuppliva spelaren.
Detta är lätt att abuse'a men det är strikt förbjudet.
En servervakt har kommandon som t.ex /svban som bannar en spelare och banlysningen gäller då i några timmar, om jag minns rätt , vill man att bannen ska förlängas skickar man klipp och banlogg i en chatt på dc.
En servervakt kan även använda kommandot /dv för att rensa bort fordon som kan vara krockade och står tomma på motorvägen, för att avbelasta servern, sådanna grejer som högre uppsatta staffs inte bör lägga sin tid på.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag har varit SV tidigare samt medlemskap ansvarig, jag blev av med rollerna pga jag var för inaktiv en period för att ha MA rollen vilket inte är några konstigheter, och min SV strök med.

Jag har nu kommit tillbaks i mina "gamla vanor" och är en aktiv spelare igen, jag har känt dessa dagar att något saknas, att jag har roligt när jag spelar, men att jag inte gör den nytta jag kan göra, samtidigt som jag spelar.
Jag gillar verkligen denna servern och vill hjälpa till med det jag kan, genom att då "småstäda" lite regelbrott som servervakt då MA krävde mer än vad jag hade, men SV var jag ett bra tag och det var inga bekymmer, bara roligt.
Och eftersom att jag är en aktiv spelare så kommer det löna sig att jag är SV då jag är med om mycket "småsaker" som en SV har ansvar över.
Jag kommer ta min SV roll seriöst då jag vet vad rollen innebär.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt. Man utnyttjar sin staff makt till sin egen vinst, enkelt förklarat.
Säg att jag som SV är i ett scenario och dör, så väntar jag tills scenariot är över och om ingen hjälper mig så återupplivar, revivear jag mig själv med kommanod /revive, istället för att rpa, då för att behålla föremål, detta är alltså INTE okej.
Ett annat alternativ är att om jag ser mig själv i ett "underläge" i ett scenario, så kickar jag motparten med kommandot /kick id då för att komma undan att exempelvis bli rånad, detta är också abuse och strikt förbjudet.

Vidare till muntlig intervju, vi skriver ut när vi tar intervjuer, du har 48 timmar på dig. Lycka till!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka