AN_AQUEN | Ansökan till Support [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

AQUEN

Icke Medlem
Meddelanden
227
Reaction score
15
Vad är ditt namn i verkligheten? Åke

Vad heter du på discord? AQUEN#0525

Ange ditt födelsedatum 26 September 2006

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Vardagar:

Mån - Tors
ca 17.30 - 22.30

Fredag
ca 17.30 - 02.00

Lördag
ca 17.00 - 02.00

Söndag
ca 15.00 - 22.30

(tiderna är bara oftast men de kan ändras beroende på om jag har andra planer som t.ex va med kompisar)

Berätta om dig själv
Jag är en grabb som snart fyller 15, jag bor med min mamma, pappa, mina två syskon och min katt i Karlstad som ligger i Värmland. På fritiden så brukar jag vara med kompisar men oftast så är det att spela som gäller för mig. Spel är något som jag har älskat i hela mitt liv. Jag vet inte riktigt varför jag fastnade för just spel, meeen på nått sätt så gjorde jag det. Jag har även ett intresse för motorcyklar och bilar (motorfordon kan man säga) och det kommer från min pappa som också har det intresset. Det som jag spenderar nästan all min tid på inom spelandet är UNIVE. Unive är en server som jag snart i tre månader har spenderat den mesta delen av min fritid på. Det är en sååå fantastisk server och man han svin roligt på den. Man träffar nytt folk, och bara har super roligt. RP är något som jag har fastnat för lite extra. Bara idén om att man kan spela som att det vore det verkliga livet är en jätte rolig känsla. Men om vi ska gå in mer på mig igen så skulle jag säga att jag är en person som kan stå upp för mig själv och andra människor lätt. Jag är inte en så jätte blyg person, jag kan hamna i långa roliga konversationer med dem flesta. Och jag skulle säga att jag inte blir arg så lätt. Men ibland så kan jag bli det, men då måste någon göra mig riktigt sur för det är ganska sällan som det händer.

Vad skulle du göra om du blir staff?
Jag skulle hjälpa till att kontrollera servern. Och att hålla koll på spelare, så att de uppför sig. Så att personerna som förstör servern ska få straff för sina handlingar och det leder till bättre RP för de oskyldiga personerna. Även för att kunna hjälpa spelare som till exempel behöver med saker inom RP:t. Eller som har frågor angående servernJag skulle även vilja hjälpa till mer i forumet. För att hjälpa till att kolla olika ansökningar. Jag skulle hjälpa till att kolla igenom de ansökningarna som jag kan kolla på utan en ansvarig roll.
Jag tycker att Discorden fungerar bra nu, men även där skulle jag så klart hjälpa till. För där finns det även också överflöd av folk som behöver hjälp. Jag tycker att staffsen idag sköter detta bra, men jag skulle bidra till att göra det ännu bättre. Jag skulle till exempel hjälpa till med Väntar på support ärenden, att hålla koll på spelare, buggar och stämningen på servern. Så som support så skulla jag fokusera på de alla tre delarna, alltså Servern, Forumet och Discorden!

Hur länge har du spelat på Unive?
Jag har spelat på Unive i snart 3 månader nu och jag har ca 200 timmar på Servern.

Vad är det som får dig att vilja bli support på just Unive?
Att jag valde att vilja bli Support här På Unive är en självklart val för mig, men det kommer vi till senare i texten. Vi kan börja med att att jag vill hjälpa till att kontrollera och utveckla Unive. Jag har också märkt hur det är många som inte lyder reglerna, och tyvärr så har jag också råkat spela mot reglerna några gånger. Men då har jag lärt mig av mina misstag. Men varför jag valde att just vilja vara en av de som hjälper till på Unive är faktist en ganska simpel Historia. Jag spenderar den mesta delen utav min fritid här på Unive och det är den enda servern som jag spelar på. Så för mig är det ett självklart val att försöka få en chans att kunna vara med att göra stora förändringar på servern. Så att de onda människorna får sina straff och de Goda får njuta av att Spela på den fantastiska Servern UNIVE! Unive är det som får mig att älska RP, man skrattar och har kul med kompisar som man inte känner egentligen. Jag vet inte ens vad de heter faktiskt. Olika scenarion gör RP:t roligare och roliga personer får det roligare. Men så finns det ett litet problem, att det finns folk som förstör denna roliga stämning med till exempel lall. Så att många blir påverkade av detta vilket kan leda till att olika scenarion förstörs. Och detta skulle jag också hjälpa till med som Staff. Men om jag ska sammanfatta svaret på denna frågan så skulle man kunna säga att jag vill hjälpa till att hålla en god stämning på servern, Discorden och Forumet. Så att folk kan spela och RP:a roligare!

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Unive till en bättre plats?
Jag skulle bidra till en till support medlem. Vilket skulle hjälpa till, så att fler personer kan få hjälp snabbare med sitt problem. Det skulle även hjälpa till att hålla mer koll i servern, det skulle vara fler personer som håller koll på personerna i servern. Så att fler personer skulle få hjälp ingame och fler personer skulle tas hand om ( om de har gjort något mot reglerna ). Jag skulle även bidra till mycket hjälp inom detta communityt och bidra till roliga stunder!

Har du några tidigare erfarenheter?
Jag är servervakt, och som att vara servervakt så har jag lärt mig vad jag ska göra i situationer, hur folk bör agera i scenarion, hur jag ska varna folk och kontrollera vad hur jag bannar och kickar. Även hur jag dv.ar fordon på ett snyggt sätt. Till exempel så skulle jag inte Dispawna en bil eller motorcykel precis framför någon. Att man snyggt agerar är viktigt. Så ja, Jag skulle säga att jag har bra och tidigare erfarenheter eftersom att jag är servervakt!

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon?
Jag har koll på de flesta kommandona:

/sqlban id (bannar en person)
/sqlunban id (Unbannar en person)
/kick id (Kickar en spelare från servern)
/goto id (Går till en spelare på servern)
/dv (dispawn vehicle) (Tar bort fordonet närmast dig)
/noclip (transformerar dig till en en kamera kan man säga. Man kan flyga runt och hålla koll på servern undercover så att säga)
/toggleid (Ser id på personer)
/spec id (Speckar en spelare)
/clearchatforall (rensar chatten ingame i servern)
/bring id (Tar en spelare till din plats)
/togglename (Visar spelarnas Steamnamn)
/giveweapon id (Ger ett vapen till en person på servern)
/givemoney id (Ger pengar till en person på servern)
/freeze id (fryser en person)

Skulle du säga att du har lätt att lära dig saker och vidare anpassa dig utifrån system?
Jag skulle säga att jag har ganska lätt att lära mig saker, eller kanske inte när man behöver sitta och läsa långa texter. Men genom till exempel att lyssna på genomgångar, eller kolla på klipp där dom visar eller förklarar. Så ja, jag skulle säga att jag har ganska lätt att lära mig saker!

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir support är du beredd att sluta spela där då?
Unive är den enda servern som jag spelar på. Så jag har ingen annan att sluta spela på.

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss?
Jag är 179 cm lång, Nej men jag tror att jag har fått med de viktigaste om mig:)

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka