Ej Antagen Amoohh | Ansökan till Staff [Roziii]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Amoohh

Icke Medlem
Meddelanden
14
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Olle

Ditt discordnamn: 4amo11

Ange ditt födelsedatum 22 mars 2009

Varför ska just du bli staff? Jag tycker att ni ska välja mig för att jag vill verkligen för bättra rpn på unive för allas bästa, jag är en person som har mycket respekt mot alla jag träffas o känner. Jag är både bra på att jobba i grupp och själv vilket jag skulle säga är en egenskap i unives staff team! Jag skulle säga att jag kan alla regler in och åt även fast jag gör lite fel såklart precis som alla andra så kan jag reglerna och försöker mitt bästa att följa dem.

Jag skulle säga att jag väldigt lätt lär mig saker och har lätt att anpassa mig, jag kommer alltid försöka alltid att ta jämna beslut t.ex inte ge mindre ban eller ingen alls bara för det är någon jag känner som har brutit mot en regel jag kommer alltid göra samma mot alla oavsett om jag hatar eller älskar dem.

Jag är väldigt snabb i pm och svarar alltid när jag har tid.
Jag har mycket egen skaper inom staff och Fivem i sig, jag har rpat på unive lite fram och tillbaka första gången var 2021 där kanske det höll i ungefär 6 månader, sen har det vart lite då och då tills 2023 då jag sålde min dator men nu i början på 2024 köpte jag en ny dator och jag började spela unive igen för kanske 4-5 månader. Under den tiden har jag hunnit med mycket från att vara polis till kriminell och allt där i mellan.

Som staff på unive kommer jag alltid sträva efter att hålla unive ”topp notch” alltid försöka hjälpa de som behöver hjälp, banna de som bryter mot regler och påminna de som är bra på att rpa att de gör det bra :)

Sen så är det många nya som kommer till unive nästan varje dag om inte varje det vill säga att de kanske gör lite fel då och då, jag skulle göra så att prata med dem lära de vad som är rätt och fel och be dem läsa reglerna en gång till innan de går in igen.

Och detta är varför jag tycker att jag ska bli staff :)

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Det mesta på unive fungerar men det är några viktiga regler som bryts hyfsat ofta, jag ser väldigt ofta att folk powergamar jag stör mig på det eftersom rpn blir så mycket tråkigare när man inte följer den regeln, det är även många som har brist på social rp och det är väldigt viktigt tycker jag, t.ex att vissa bara är allmänt dryga och inte bryr sig om någon och typ rånar än bara för man är på ”fel område” vilket jag har vart med om fler tal gånger, jag kan tycka att det är roligt att hitta nya personer som man kan rpa med typ bara åka runt och lyssna på musik o bara ha kul.

En sak som jag tycker är sådär är att polis o Krim rpn inte är den bästa de gör nästan aldrig scenarion som är roligt för båda parterna. jag ser ofta poliser som bara skjuter ned den kriminella istället för kanske ge dem en liten chans för ett bättre och roligare scenario för båda.

Detta är några saker som kan för bättras på unive enligt mig.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag skulle gjort så att jag först skulle gett ut en varning till de som jag har sett göra fel och sedan efter det hålla extra koll på dem som fått varningar och berätta för andra staff eller skriva ut i staff chat typ vilka som fått varningar och varför de fått varning och då skulle jag/vi i staff teamet se om personen har lärt sig, om de bryter mot den regeln efter det så kommer de få en såklart få en ban.

Där emot om en person bryter mot social rp vilket jag tycker är viktigt så jag skulle gjort ett staff samtal och berättat hur det ligger till och sagt om du inte förbättrar detta så kommer du kanske få indragna roller och ban beroende på vad personen har gjort.

Jag skulle också säga att i vissa fall ska det inte ge ut några varningar och igentligen bara banna direkt så de lär sig, sen kolla på om de gör en ban överklagan och där efter kanske godkänna den ifall det ser ut som att de har lärt sig.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Alltid visa respekt mot allt och alla, vara trevlig,
hålla god ton och ta bra beslut efter som spelare ser upp till staffs och kollar på hur vi gör och om vi då skulle göra fel så finns det stor chans att de också gör samma fel om till och med lite värre.

Man ska vara social kunna arbeta bra med sina ”kollegor” i staff teamet, man kan arbeta med dem för att ta svåra beslut fråga om man behöver hjälp och alltid arbeta tillsammans om man behöver.

Man ska inte bara banna direkt utan ta dem till support och förklara vad de har gjort fel och efter det banna om det behövs, sen om det känns som de förstår vad de gjort fel så kan man ge dem en varning sedan hålla koll som jag skrev tidigare.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag är en ganska aktiv person på unive, jag rpar unge fär 6-7 timmar varje dag, då skulle jag lägga ungefär 4-5 timmar på staff arbete och såklart beroende på hur många spelare som är inne t.ex på kvällen när det händer mest skulle jag specca osv och såklart så spelar jag inte hela tiden även fast jag tycker att det är väldigt kul, jag brukar va med vänner ganska ofta men det betyder inte att jag är inaktiv det är bara vissa dagar och inte varje.
Jag har dessutom tröttnat lite på rpn och då istället när jag har tråkigt kan jag ägna min tid åt staff arbeta som jag kommer göra den mesta tiden jag spelar för att hålla unive topp notch!

Hur länge har du spelat på Unive? Jag spelade för första gången på unive 2021 men det var bara ett halv år men nu började jag spela för ungefär 5 månader sedan.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja det har jag det har vart lite olika servrar men jag har dock ingen erfarenhet inom unives staff team och det var längesen jag var staff men jag kan de flesta commandsen skulle jag säga och kan reglerna riktigt bra.

Tror verkligen jag kan sköta det bra om jag får chansen vilket jag hoppas! :)

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? RP

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? RP, Support, Kriminell, Servervakt

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka