Inaktuell Amo_147 | Ansökan till Servervakt [Axeeeo]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Amo_147

Icke Medlem
Meddelanden
715
Reaction score
27
Vad är ditt namn i verkligheten? Meisam

Vad heter du på discord? Amo_147#4874

Ange ditt födelsedatum 25 Januari 2006

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Nu under sommaren 12.00 - 06.00

Hur länge har du varit medlem på Unive? Sedan 28 oktober 2021

Har många gånger har du blivit bannad/avstängd (Bifoga Bild) https://cdn.discordapp.com/attachments/962771746694516831/996288889406881832/unknown.png

Har du varit blacklistad någon gång? Ja

Vad är en servervakt enligt dig? En person som RPar helt normalt förutom att man försöker underlätta staffs arbete ig genom att ta hand om problem spelare, men även en person som inte har /toggleid under ett scenario för att underlätta det för sig själv. En servervakt ska endast underlätta staffs arbete och inte bli påverkad av sina perms som man får dvs det ska inte påverka ditt RPande på något sätt och då rekommenderar jag att aldrig använda toggleid.

Som servervakt har man tillgång till dessa perms ig:
/toggleid (genom denna kommanden kan man se folks id över deras karaktärer ig)
/revive [id] (man revivar någon)
/svban [id] [anledning] (här ska man alltid ha klipp på)
/kick [id] [anledning] (man kickar folk som begår regelbrott istället för att banna så att de lär sig av sina misstag)
/sv (detta är en chatt för servervakter och är ednast sv relaterad chatt)
/dv [radius] (man raderar övergivna bilar)
/clearallchat (man rensar hela chatten när någon skrivit något olämligt)
/ooc (man skriver i ooc så att alla ser FAST servervakter ska inte använda denna kommandon)
Varför är just du lämplig som servervakt och inte någon annan? Jag tycker att just jag är en lämplig servervakt eftersom att jag har till skillnad från många andra lärt mig av mina tidigare bans samt regelbrott som jag har begått och jag vill att folk ska ta och lära sig av mig. Jag framförallt brukar dra en /kick istället för att banna folk direkt då jag tycker att de kan lägga ner med det som stör andra sig på så att det blir roligt för alla att RPa. Det hade också underlättat mitt arbete som polis extremt mycket genom att ta hand om samtliga copbaits som jag behöver att stå ut med dagligen. Jag har alltid haft clips på mina samtliga svbans som inte några andra har haft har jag märkt. Jag var också före detta servervakt och även då fick jag endast +reps och hade ingen som klagade på mig, folk tyckte även att jag använde mina perms på ett bra sätt så att det aldrig abusades.

Definera med enga ord vad en bra servervakt är enligt dig? En bra servervakt använder inte toggleid under scenario.
En bra servervakt revivar inte utan bevis material och om det inte är någon sorts bugg.
En bra servervakt kickar inte bara för att man har tillgång till denna kommandon.
En bra servervakt har alltid bevis på sina svbans.
En bra servervakt RPar normalt och är exemplarisk för andra som inte är servervakter.
En bra servervakt DVar inte bilar bara för att irritera någon.
En bra servervakt rensar inte chatten hela tiden.
En bra servervakt skriver inte i ooc så att alla ser då det är staffs arbete att använda sig av denna kommandon.
Berätta sammanfattad var korruption och abuse är, specifikt inom rollen och ansvaret som servervakt Korruption: Att man inte använder sina perms när det behövs så att det blir tråkigt för samtliga att RPa dvs att man inte kickar/bannar sina vänner till och med när de begår regelbrott. Det kan även vara att man abusar sina perms som servervakter.

Abuse: Man lallar med varandra och revivar när man dör, kickar när man inte orkar skapa scenario, svbannar någon som försöker skapa ett litet scenario, använder toggleid under ett scenario och RPar på det genom att hitta folk som gömmer sig DVar bilar för att hålla på med folk, man rensar chatten för att hålla på och skriver i ooc när vi inte får.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka